Mitä huonoja neuvoja olette saaneet?

Minkälaisia huonoja tai vääriä neuvoja olette saaneet lastenhoitoon ja keneltä?

Minulla niitä on jo kertynyt monia, tässä esimerkkejä:
- Kummitätini kehoitti kokeilemaan miten kauan vauva (n 1kk) jaksaa itkeä jos en mene katsomaan.
- Ystäväni (2 lasta) neuvoi lyömään näpeille ja tukistamaan tai antamaan luunappia jos ei vauva (7kk) muuten tottele
- Kummitätini ja anoppini ovat noin 5kk iästä asti tyrkyttäneet vauvalle kaikenlaista maistettavaa kermavaahdosta lähtien, tietysti omasta lusikastaan
- Neuvolassa kehoitettiin aloittamaan unikoulu, vaikka itse olin sitä mieltä että vauva (8kk) heräilee nälkään. Seuraavalla viikolla aloimme siirtyä vahvempiin ruokiin ja yöt rauhoittuivat
- Toinen ystäväni (3 lasta) käski lopettamaan eri ruoka-aineiden maistamiset kun kerran perusruuat (peruna, porkkana, maissi) jo menevät hyvin. Turhaa touhotusta kuulemma muut. Hänen 3-vuotiaansa ei oikein vieläkään tahdo syödä kiinteitä...

Että näin. :/

Että jos pitää pientä vauvaa sylissä usein, niin siitä tulee sellainen "sylivauva", joka aina vaatii päästä syliin eikä nukahda millään muulla tavalla. Eli käskettiin olla opettamatta sellaiseksi. Onneksi en kuunnellut! Tuo on ihan puppua!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 17:33 vieras kirjoitti:
Että jos pitää pientä vauvaa sylissä usein, niin siitä tulee sellainen "sylivauva", joka aina vaatii päästä syliin eikä nukahda millään muulla tavalla. Eli käskettiin olla opettamatta sellaiseksi. Onneksi en kuunnellut! Tuo on ihan puppua!
Joo, tuo on mullekin tuttua. Siihen varmaan perustui sekin että pitäis antaa itkeä vaan eikä heti mennä katsomaan. Joku mulle tokaisikin, olisko ollu anoppi, että kyllä sen jo mun lapsesta huomaa että on otettu heti syliin kun itkee. Siis negatiivisessa mielessä huomaa. Minusta sillä on lähinnä positiivisia vaikutuksia. :)

Lisa
Jokainen lapsi tarhassamme tuo syntymäpäivän sokeri sössöjä mukanaan, kun niin suositellaan. Kun kolmellakymmenellä lapsella on syntymäpäiviä lapset saavat viikottain totutella säännöllisille sokeriannoksille.

Mummoni luona kyläillessä "joutuu" juomaan aina kuppitolkulla kahvia(ja kun kieltäydyin ottamasta lisää ettei vauvalle tule masuvaivoja)niin se oli "ja höpöhöpö ei sitä ennenkäänvanhaan....." hohhoijakkaa et mua ärsyttää kaikki mitä "ennenvanhaan oli" niin Rakas kun mummo onkaan :ashamed:

Ompunäiti
Mieleen tulee heti anopin ohjeistukset kesältä 2005 (hellettä silloinkin), kun esikoisemme oli vauva: Emme olisi saaneet ollenkaan tuulettaa, ettei vauvan korviin vaan käy vilakka. Samoin sukkia olisi pitänyt käyttää hikisellä vauvalla koko ajan, ettei vaan tule vilakka...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 23:11 Ompunäiti kirjoitti:
Mieleen tulee heti anopin ohjeistukset kesältä 2005 (hellettä silloinkin), kun esikoisemme oli vauva: Emme olisi saaneet ollenkaan tuulettaa, ettei vauvan korviin vaan käy vilakka. Samoin sukkia olisi pitänyt käyttää hikisellä vauvalla koko ajan, ettei vaan tule vilakka...
Meillä myös. Mummuni veti tässä asiassa anopistakin voiton. Kun mentiin kylään niin jo rapsahtivat ikkunat ja ovet kiinni ja sitten ihmetellään kun lapsi kitisee. Kyllä teki mieli itsekin kitistä hormonihikoilun kourissa 30+ asteen ummehtuneessa sisäilmassa...

Tämä nyt ei suoraan liity tähän, mutta tuleepahan hauskana tapahtumana mieleen. Olin tyttöystävän kanssa au-pairina englannissa. Oltiin sellaisia just 18v täyttäneitä. Siivottiin sit kerran yhdessä mun perheen lämminvesivaraajahuonetta. Se itse lämminvesivaraaja oli sellainen metallinen iso pömpeli. No siihen lurautin aimo annoksen klooria tms vahvaa pesuainetta suoraan pinnalle. Johan siihen jäi kamala jälki. Ystävä siihen toteamaan vanhalla kansanviisaudella "kyllä se sillä lähtee, millä se on tullutkin!" Ja eikun uusi löräys ainetta pintaan... Piloille meni sen varaajan metallipinta, mutta onneksi perheenpäät eivät olleet meille vihaisia. Oltiin me vain niin kamalan nuoria ja kokemattomia silloin vielä :D =)

Yhteistyössä