Mitä hoitolaukkuun?

Huomenna lapsella ensimmäinen hoitopäivä, siis perhepäivähoidossa. Iiks! Mua itkettää ja jännittää, mutta samalla ihanaa, että lapsi saa uusia kokemuksia elämäänsä.

Olemme käyneet tutustumassa hoitajaan ja olen saanut häneltä ohjeita, mutta nyt en jotenkaan muistakaan, että mitä pitäisi hoitolaukkuun laittaa. No vaihtovaatetta, mitä muuta? Viemme hoitajalle kokonaisen pkt:n vaippoja, ei tarvii niitä kokoajan olla kantamassa ja lisäilemässä laukkuun.

Auttakaa tätä äityliä mäessä, jotta ei tarvii ekana päivänä silmiään hävetä päästä, kun hoitolaukku on täysin vajavainen.

Lisäksi muuten jännittää se, miten hoitaja ottaa huomioon meidän n.1 vuoden ikäisen kun muut 3- ja 4-vuotiaita. Päikkäreillekin he menevät 1/2 yheltä; ei mein pikkunen kestä aamu kuudesta sinne asti. ...hyvä jos 11 asti jaksaa! Vähän stressaa, mutta toivottavasti loppuviikosta sitten olen jo viisaampi.

Jos imee tuttia, niin pari tuttia mukaan. Jos syö pullosta, niin omat pullot mukaan. Jos hänellä on unikaveri, niin tietenkin se pitää pakata mukaan. Tai vaikka ei olisikaan, mutta on joku "lempilelu tai pehmo" niin kannattaa varuiksi laitta mukaan. Se antaa turvaa varsinkin ensipäivinä. Vaihtovaatteita tarpeeksi. Kuravaatteita, jos säät niin vaatii. Lämmintä asustetta varalta mukaan. Ei kai sitä muuta :)

Meillä on hoitolaukussa body, kalsarit, pitkähihainen, varahousut, kuravaatteet, villasukat, tutti(vaikkei tarviiskaan), sukat, varahanskat.

Hyvin se menee, mäkin muistan vielä tuon ekan päivän jännityksen. Nopeesti lapsi tottuu siihen rytmiin mikä muilla lapsilla. Paitsi et meillä hoidossa menevät jo kyllä 11.30 unille, ei meidänkään 1v10kk jaksais valvoa 12.30 asti.

pph
Kysäisepä hoitajalta jos hän voisi laittaa pikkuisen vähän aikaisemmin unille kuin muut. Saisi varmaan muutenkin nukkua pidemmät unet kuin toiset lapset. Itselläni on 1,5v poika hoidossa ja hänen äidin kanssa on sovittu, että poika saa nukkua niin kauan kuin nukkuu. Unille menee vähän ennen kahtatoista.

vieras
Kyllä se luulisi olevan sopimus kysymys, meillä mentiin10 kk ikäisenä ja meni nukkumaan kyllä 11 ja söi ruuan sitä ennen ja nukkui sitten melkein siihen saakka kun hain 15.00 joskus kauemminkin.

Yhteistyössä