Mitä hittoa, miksi mä en saa luottokorttia??

• Viestiketjun aloittaja nainennnnn
  • Ensimmäinen viesti
nainennnnn
Olen vakituisessa työsuhteessa.
Mulla ei ole mitään pikavippihistoriaa tai luottotiedoissa häikkää tms.
Tilini olen ylittänyt viimeksi joulukuussa ja silloinkin tuli tili heti seuraavana päivänä.
Mulla ei ole kun autolainan rippeet ainoana lainamenona.
Asun vuokralla, olen tunnollinen, hoidan asiani.
Silti mulle ei myönnetä luottokorttia. Pankin sivuilla lukee, että hakemuksesi on hylätty. Soitin pankkiin ja sieltä sanottiin et voivoi, jos se kone sen evää niin sit siellä on kyllä jotain. SIIS MITÄ HITON JOTAIN?
Onko kenelläkään käynyt vastaavaa? Mun työttömillä kavereilla, yh-kavereilla, opiskelijakavereilla on luottokortteja kaikilla ja mä en semmosta saa vaikka olen ollut vakituisessa työsuhteessa kohta 10vuotta ja hoitanut asiani aina! Ja olen yli kolmekymppinen. Mihin mä seuraavaks otan yhteyttä kun omassa pankissa oli noin nihkee vastaanotto? Luottokuntaan?

zorbas
Nykyään tuntuu riittävän pankeille jos on edellisen viiden vuoden aikana ollut esim tilinylitys. Suoraan sanottuna ei pankit ole oikeasti kiinnostuneet tavallisista ihmisistä asiakkaina, mieluiten pelaavat ison rahan, johdannaisten ja esim saksan ja ranskan pankeille oli lottovoitto tuo kreikan homma, sadan vuoden aikana eivät olisi saaneet tavallisilta ihmisiltä niin paljon rahaa.
Hauskinta tuossakin että ne tavalliset ihmiset viime kädessä maksavat/ovat jo maksaneet kreikka seikkailut. Mut joo, helpotus nyt, pankit on pelastettu joten voidaan kiristää ruuvia ja vaatia että kreikkalaiset menevät kaikki makaamaan hiljaa laattialle ja odottamaan kuolemaa. Sitten pankit saavat lopunkin kreikkalaisten omaisuudesta, maat mannut infrat jne. Tämä on ns. hauskasti kirjoitettu mutta tuo on totuus. Kriisin kreikassa alettua maalla oli velkaa 80 miljardia. Nyt kun olemme pankit pelastaneet (huom! pitihän pankkien saada REILUT voitot!) ja kaataneet sinne satoja miljardeja niin lopputulos on että kreikalla on nyt velkaa yli 340 miljardia.. Mikä vika olisi ollut että olisimme heti kättelyssä maksaneet sen 80 miljardia??? Satojen miljardien ja kreikan kansan näännyttämisen sijaan?

Ymmärtääkö kukaan miten homma toimi? Merkel nyt vaatii kreikkaa leikkaamaan, siinä vaan tuppaa käymään niinkuin mustalaisen hevoselle - juuri kun oppi olemaan syömättä niin kuoli pois..

työtön vierailija.
Mulla on luottokortti, koska sain sen aikana, kun olin töissä. Nyt kun olen työtön, minulla on edelleen luottokortti. Pankki jopa tarjosi äskettäin luoton korotusta 1000e:lla, koska olen maksanut luottokorttivelkaani kokoajan tunnollisesti työttömyydestä huolimatta.

Veikkaan, että et saa luottokorttia nyt, koska sulla on sitä asuntolainaa vielä jäljellä + jos sulla on alle vuoden kestänyt työsuhde.

nainennnnn
Mulla on luottokortti, koska sain sen aikana, kun olin töissä. Nyt kun olen työtön, minulla on edelleen luottokortti. Pankki jopa tarjosi äskettäin luoton korotusta 1000e:lla, koska olen maksanut luottokorttivelkaani kokoajan tunnollisesti työttömyydestä huolimatta.

Veikkaan, että et saa luottokorttia nyt, koska sulla on sitä asuntolainaa vielä jäljellä + jos sulla on alle vuoden kestänyt työsuhde.
Mulla ei ole asuntolainaa ja olen yli 10v ollut samassa työpaikassa.

vierailijatt
Hyvin hoidettu asuntilaina ei varmastikaan ole este luottokortin saamiselle, vaan sillä voi olla myönteinen vaikutus, koska se kertoo, että henkilö pystyy hoitamaan sitoumuksensa.

Tilinylitys yhdistettynä siihen, että tili on usein nollila, lisää riskiä siihen, että luottokorttia käyttämällä tulisi elettyä helposti yli varojen. Ehkä siinä voisi olla syy, miksi luottokorttia ei haluta myöntää.

viera.s
Et sinä kovin hyvin asioitasi ole hoitanut, jos tilinylityksiä on tullut. Ainakin aloituksesta saa kuvan, että niitä on ollut useita eikä edellisestäkään ole kuin puoli vuotta aikaa. Se on todennäköisin selitys hylkypäätökselle.

Toinen vaihtoehto on se, että sinulla vaan ei ole maksuvaraa lyhentää mahdollista luottokorttivelkaa. Jos palkka on pieni ja sitä autolainaakin vielä jäljellä.

Työttömät on saaneet varmasti luottokorttinsa aikana, jolloin ovat olleet töissä. Eihän sitä pois oteta, vaikka tulot tippuisi, jos on hoitanut maksut aina ajallaan. Opiskelijoilla voi olla sama juttu, jos ovat aiemmin olleet töissä. Tai ainakin aiemmin pankit myönsivät loppuvaiheen opiskelijoille luottokortteja matalalla luottorajalla maksukykyä sen enempää syynäämättä, kunhan vain oli/on tietty opintopistemäärä kasassa ja asiat pankin kanssa hoidettu moitteetta.

Kyllä sinä varmasti luottokortin saat, kun parin vuoden ajan oikeasti hoidat asiasi kunnolla etkä tee noita tilinylityksiä. Tai jos maksukyvystä on ollut kiinni, niin sitten kun autolaina on maksettu pois.

vierailija2222
Varaa aika pankkiin käynti tai soittoaika Nuo koneet on aika tiukkoja. Mä en saanut luottorajaa nostettua 500€ => 1000€ (olisin halunnut kun lähdettiin matkalla saada varoja Visalle että voi kortilla maksaa...). Empä saannut kun netissä hakemuksen tein. Hakemus oli siinäkin idioootti että siinä kysyttiin tietenkin mun tulot, ja arvioidut menot. Sitten kysyttiin KOKO PERHEEN velka. Eli meillä asuntolaina, joka on sekä minun että miehen nimissä. EI siis yksin mun kannettavan. Mutta tuo laskuri laski sen niin kuin olisin yksin vastuussa koko asuntolainasta, eikä huomioinut kuitenkaan kun minun tulot (ei miehen tuloja vaikka yhteisistä tuloista lainakin kuitataan).

No mutta se oli vain soitto pankkiin, kerroin tilantee, virkailija vaan totesi että ei tässä mitään ole, nostetaan rajaa, että nuo nettihakemukset on vaan yltiötarkkoja kaikessa. Ei niisä esim näkynyt että meillä on paljon omaa metsää joka jo sinäällään toimii vakuutena suurelle rahamäärälle.... Ja kyllä, meilläkin oli yksi tilinylitys kun minä taulapää kerran ajatukisssa laitoin yhden suuren laskun menemään omalta tililtäni, vaikka tarkoitus oli laittaa se maksuun miehen tililtä...ja kappas, miinukselle meni. Heti kun huomasin niin toki laitetiin rahaa tilille. Mutta vahinkoja sattuu, jopa tunnollisille.

viera.s
Ja kyllä, meilläkin oli yksi tilinylitys kun minä taulapää kerran ajatukisssa laitoin yhden suuren laskun menemään omalta tililtäni, vaikka tarkoitus oli laittaa se maksuun miehen tililtä...ja kappas, miinukselle meni. Heti kun huomasin niin toki laitetiin rahaa tilille. Mutta vahinkoja sattuu, jopa tunnollisille.
On minullakin ollut yksi tilinylitys pari vuotta sitten. Ei ollut pitkään aikaan ollut tarvetta saldoa kyttäillä ja ostoksia muistella, mutta kun ostettiin tontti käytettiin siihen käytännössä kaikki irtorahat. Ja sitten tililtä veloitettiinkin seuraavana päivänä yhdet ruokakauppaostokset, jotka olin jo unohtanut kortilla maksaneeni.

Kyllä minä siis ymmärrän, että vahinkoja voi sattua ja uskoisin että pankissakin ymmärretään. Mutta aloittajalla ei ollut kyse mistään kertavahingosta, vaan kirjoitti että viimeisin tilinylitys oli joulukuussa. Niitä on siis ollut ennenkin. Varmasti useampi suht tuore tilinylitys voi estää luottokortin saannin.

niuy
Mäkin olin työtön sillä hetkellä kun sain luottokortin. Ostimme tontin, ja otimme lainaa pankista, siirsimme kaikki tilit kyseiseen pankkiin ja samalla sain minäkin luottokortin. Laina on kyl miehen nimissä silti, koska sillä vakituinen työpaikka. Mun mielestä epäreilua ettei ap saa luottokorttia, kannattaa varmaan eri pankeista kysellä.

vierailijat
Mäkin olin työtön sillä hetkellä kun sain luottokortin. Ostimme tontin, ja otimme lainaa pankista, siirsimme kaikki tilit kyseiseen pankkiin ja samalla sain minäkin luottokortin. Laina on kyl miehen nimissä silti, koska sillä vakituinen työpaikka. Mun mielestä epäreilua ettei ap saa luottokorttia, kannattaa varmaan eri pankeista kysellä.
Oliko luottokortti itsenäinen oma luottokortti vai miehen luottokortin rinnakkaiskortti? Rinnaiskortit saa helposti, koska päähaltija on vastuussa myös rinnakkaiskortin veloista. Rinnakkaiskortin voi ottaa vaikka lapselle, jos haluaa.

vierailijaghjk
Mulle ei myönnetty kun hain netin kautta, en vieläkään tajua miksi ei. Pankissa seuraavalla viikolla ilman muuta avattiin tili. :D

Olin naimisissa, kummatkin tienasivat, olivat vakituisessa työsuhteessa, omistusasunto josta ei koskaan ongelmia, omaisuutta 40t, velaton auto eikä mitään ylityksiä edes. En sitten tiedä miksi en ollut luotettava. :D Ehkä merkkasin jonkin kohdan vahingossa jotenkin ristiriitaisesti tai vastaavaa, olin kyllä aika vittuuntunut. En tiedä miksi se loukkasi niin paljon, mutta hemmetti kun olin vihainen. Tuntui jotenkin kauhealta, etten edes raha-asiani hyvin hoitavana ja muutenkin vakaassa tilanteessa olisi saanut edes helvetin luottokorttia, joka löytyi vähän jokaisen kaverin taskusta, jotka eivät taatusti olleet lähelläkään yhtä luotettavaa raha-asioissaan.

Pankissa ihmetteli myös kun ei kuulemma ollut mitään syytä hylkäämiselle.

koskenkorva
Nykyään tuntuu riittävän pankeille jos on edellisen viiden vuoden aikana ollut esim tilinylitys. Suoraan sanottuna ei pankit ole oikeasti kiinnostuneet tavallisista ihmisistä asiakkaina, mieluiten pelaavat ison rahan, johdannaisten ja esim saksan ja ranskan pankeille oli lottovoitto tuo kreikan homma, sadan vuoden aikana eivät olisi saaneet tavallisilta ihmisiltä niin paljon rahaa.
Hauskinta tuossakin että ne tavalliset ihmiset viime kädessä maksavat/ovat jo maksaneet kreikka seikkailut. Mut joo, helpotus nyt, pankit on pelastettu joten voidaan kiristää ruuvia ja vaatia että kreikkalaiset menevät kaikki makaamaan hiljaa laattialle ja odottamaan kuolemaa. Sitten pankit saavat lopunkin kreikkalaisten omaisuudesta, maat mannut infrat jne. Tämä on ns. hauskasti kirjoitettu mutta tuo on totuus. Kriisin kreikassa alettua maalla oli velkaa 80 miljardia. Nyt kun olemme pankit pelastaneet (huom! pitihän pankkien saada REILUT voitot!) ja kaataneet sinne satoja miljardeja niin lopputulos on että kreikalla on nyt velkaa yli 340 miljardia.. Mikä vika olisi ollut että olisimme heti kättelyssä maksaneet sen 80 miljardia??? Satojen miljardien ja kreikan kansan näännyttämisen sijaan?

Ymmärtääkö kukaan miten homma toimi? Merkel nyt vaatii kreikkaa leikkaamaan, siinä vaan tuppaa käymään niinkuin mustalaisen hevoselle - juuri kun oppi olemaan syömättä niin kuoli pois..

koskenkorva

Edellinen karkasi.. No tuo juttu nyt oli taas tätä kreikkapaskaa, jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisten pankkien tai muutenkaan suomalaisten kanssa. Kreikkalaiset ovat tuhlanneet rahansa tyhmyyttään ja saaneet perusteettomia etuisuuksia ja palkkioita. Tämän on saanut tavallinen kansa.

Eikö sen luottokortin epääminen juuri estä suomalaisia toimimasta kuten kreikkalaiset ovat toimineet velkaantuessaan. Kyllä suomalainenkin luottokorttivelkainen maksuhäiriöineen ja ulosottoineen makaa sitten lattialla odottamassa kuolemaa, kun ei ole maksaa velkojaan. Ja niinhän se kuuluukin olla.

Yhteistyössä