Mitä hitsiä?! Ebay:stä U.S.A:sta tilaamanistani kengistä joutuu maksamaan TULLImaksua.

  • Viestiketjun aloittaja Voihan v..
  • Ensimmäinen viesti
H
Ei välttämättä joudu nimenomaan tullimaksua. Tulli perii katsos myös arvonlisäveron, jonka joutuu aina maksamaan. Tullia joutuu maksamaan vaan tietyn summan ylimenevistä ostoksista. Aiemmat ostoksesi ovat vilahtaneet tullin seulasta läpi tuurilla, ei muuta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ei välttämättä joudu nimenomaan tullimaksua. Tulli perii katsos myös arvonlisäveron, jonka joutuu aina maksamaan. Tullia joutuu maksamaan vaan tietyn summan ylimenevistä ostoksista. Aiemmat ostoksesi ovat vilahtaneet tullin seulasta läpi tuurilla, ei muuta.
Tullaus itsessäänkin maksaa...
 
Jos ostos yli 45 euroa niin sitten pitää maksaa alvia 22 % jos hinta yli 150 euroa postikuluineen siis niin sitten tulee päälle vielä tullimaksu noin 12 %. Mulla on yli 45 euron ebay ostokset tulleet tullin ohi, jos sitä lähetystä ei ole vakuutettu.
 
H
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ei välttämättä joudu nimenomaan tullimaksua. Tulli perii katsos myös arvonlisäveron, jonka joutuu aina maksamaan. Tullia joutuu maksamaan vaan tietyn summan ylimenevistä ostoksista. Aiemmat ostoksesi ovat vilahtaneet tullin seulasta läpi tuurilla, ei muuta.
Tullaus itsessäänkin maksaa...
Ei ne siitä mitään ylimääräistä peri, jos on pelkkä alvi maksettavana. Että ihan se 22% tuotteen hinnasta.
 
Et joudu maksamaan siitä tullia, koska ostamiesi kenkien arvo on alle 150 euroa. Sen sijaan joudut maksamaan alvia. Alv peritään, jos sen määrä on vähintään 10 euroa. Alv on 22 %, joten alv peritään noin 45 euroa ylittävistä ostoista. Omien laskujeni perusteella joudut maksamaan alvia vajaa 20 euroa.

Muoks. Olikin jo muutama ehtinyt vastaamaan. :D
 
ap
Kertokaahan nyt tälle blondille, että mitä mä nyt mikä tulee sitten olemaan se lopullinen hinta kengille?
Itellan lähettämässä lapussa lukee, että huolinta selvittää tulliselvityksen hintaan 22,60e plus tullin perimät verot. Toi on siis vaihtoehto numero 1.
Jos mä ite haen ja selvitän homman, niin maksanko vain sen 22% tosta 88,66e:sta? Tuohon hintaan kuuluu siis jo lähetys etc.kulut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kertokaahan nyt tälle blondille, että mitä mä nyt mikä tulee sitten olemaan se lopullinen hinta kengille?
Itellan lähettämässä lapussa lukee, että huolinta selvittää tulliselvityksen hintaan 22,60e plus tullin perimät verot. Toi on siis vaihtoehto numero 1.
Jos mä ite haen ja selvitän homman, niin maksanko vain sen 22% tosta 88,66e:sta? Tuohon hintaan kuuluu siis jo lähetys etc.kulut.
Vastaan tähän itelleni, että nyt mä hokasin sen summan:)
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei vielä semmoista, että joudunko maksamaan jotain korvauksia mikäli palautan ne kengät? En siis vast.ottaisi niitä ollenkaan.
Siis jos sä et hae niitä tullista, et sä voi palauttaa niitä. Vaan ne jää tulliin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei vielä semmoista, että joudunko maksamaan jotain korvauksia mikäli palautan ne kengät? En siis vast.ottaisi niitä ollenkaan.
Siis jos sä et hae niitä tullista, et sä voi palauttaa niitä. Vaan ne jää tulliin!
Jos ne jää tulliin, tulli voi periä säilytysmaksua siltä ajalta kun niitä ei haeta.
 

Yhteistyössä