Mitä etua lapsille on asua kahdessa perheessä

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
kun vanhemmat eroaa? Nyt en puhu erosta vaan siitä että mitä lapset hyötyy siitä että ravaavat vuoroviikoin kummankin kodissa ja kumpi se lapsen oikea koti siis on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Saa elää normaalia arkea molempien vanhempien kanssa.
Mikä siinä arjessa on normaalia? Ai se,kun lapsi ei itsekkään tiedä kumman luo menee ja mitä tekee missä ja millon?
Jos systeemi on toimiva,niin varmasti lapsi tietää missä on milloinkin.Ja sitä tavis joka toinen viikonloppu-systeemiä ei normaaliksi voi sanoa ei sitten millään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kyllä minä olen tällä vanhanaikasella kannalla että lomalla kerran vuodessa näkee paripäivää isää, mitäs ajatteli sillä alapäällään.
Jaa kuka? Se lapsi vai?
Yleensä pilkun edessä oleva on se merkitsevä, mitä pilkun jälkeen sanotaan. Ihan perusäidinkielioppia!

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Asiasta en mitään tiedä eikä ole kokemusta asiasta, mutta omaa lastani en moiseen rumbaan ikinä pistäis.
Mä olen ajatellut samoin. Kärsitään me aikuiset mielummin ikävää kuin että lapset olis heittopussina.

Entäs jos olis ns lapsien asunto jossa VANHEMMAT asuisi vuoroviikoin ?

milja
Saa elää normaalia arkea molempien vanhempien kanssa.
Mikä siinä arjessa on normaalia? Ai se,kun lapsi ei itsekkään tiedä kumman luo menee ja mitä tekee missä ja millon?
Jos systeemi on toimiva,niin varmasti lapsi tietää missä on milloinkin.Ja sitä tavis joka toinen viikonloppu-systeemiä ei normaaliksi voi sanoa ei sitten millään.
Lapsi on heittopussi ja ei muuksi muutu tossa tilanteessa!! Itsekkäät aikuiset ajattelee vaan täysin itseään!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arvaas2X:
Kyllä minä olen tällä vanhanaikasella kannalla että lomalla kerran vuodessa näkee paripäivää isää, mitäs ajatteli sillä alapäällään.
Jaa kuka? Se lapsi vai?
ai, naisbodareillakin on herneen kokoiset aivot =)
Ai siitäkö se johtu, mä luulin että sillä on ollu parempaa tekemistä äikän tunneilla.

Jaa kuka? Se lapsi vai?
Yleensä pilkun edessä oleva on se merkitsevä, mitä pilkun jälkeen sanotaan. Ihan perusäidinkielioppia!
No ihanko totta. Musta vaan oli typerää että ajattelet asian sen kautta että pääset miehellesi kostamaan. Entäs se lapsen paras?

Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Asiasta en mitään tiedä eikä ole kokemusta asiasta, mutta omaa lastani en moiseen rumbaan ikinä pistäis.
Mä olen ajatellut samoin. Kärsitään me aikuiset mielummin ikävää kuin että lapset olis heittopussina.

Entäs jos olis ns lapsien asunto jossa VANHEMMAT asuisi vuoroviikoin ?
Niinpä, kuka aikuinen sellaiseen suostuis.

No sellanen on hyvä että asutaan lähellä ja lapset on kummassa haluavat, sopii isommille lapsille.
Onhan siinäkin hyviä puolia, mutta aikuiset saavat sitten yhtenään pitää yhteyttä. "Onko se Ville siellä? Missähän se syö?" . ja lasten on helppo käyttää hyväkseen mahdollisuutta vaihtaa maisemaa kun ruoka tai kuri ei miellytä.

vieras
ennen lapset asuivat viikon asuntolassa ja menivät vain viikonlopuksi kotiin, syynä pitkät koulumatkat. Silloinkin lapset tiesivät missä on koti, kuten varmaan nytkin, siis siellä missä on oma peti.
Välttämättähän etä vanhemman luona ei ole kiinteää petiä eikä tms.

Yhteistyössä