Mitä EROA on juhlameikillä ja iltameikillä?

• Viestiketjun aloittaja meikkiapua
  • Ensimmäinen viesti
meikkiapua
Mun pitäis mennä meikkaukseen ja katselin kuneushoitooiden ivuilta meikkausten hintoja niin monessa oli erikseen juhlameikki ja iltameikki ja olivat joissain erihintaisia.
Mietin vaan, ettämiten ne eroaa toisistaan?

Olen ihminen joka ei koskaan käytä meikkiä. Kulmat muotoilen aina ja aniharvoin laitan ripsaria. Meikkipuuteria käytän joka päivä. Siinä se.
Eli mietin, etä voisko mulle riittä ihan päivämeikkikin? En kuitenkaan haluaisi että meikkaus herättää suura huomiota, koska en tosiaan meikkiä yleensä käytä niin vähäinenkin meikkaus varmasti huomattaisiin??

Kyseessä on suuret 60v juhlat joihin tulee sekä "vanhuksa" että nuoria. Rttppyjuhlat.Itse kuulun niihin nuoriin :D

En tiedä meikeitä mitään joten itse en vaan voi meikata...

Vierras
Mä miellän tuon eron niin että iltameikki on sellaisiin juhliin joissa ollaan hämärässä ravintolassa esim pikkujouluissa. Juhlameikin taas pitää kestää päivänvaloakin. Iltameikissä siis yleensä suuremmat kontrastit että kasvonpiirteet tulee esiin huonossakin valaistuksessa.
Mut mikään alan ammattilainen en oo, joten ehkä tuohon on parempikin määritelmä. Eiköhän ne silti osaa tehdä oikeanlaisen meikin kun kuvaat minkätyyppinen tilaisuus on.

juhlameikki:

iltameikki:

Tottakai voit sopia ihan sen meikkaajasi kanssa että minkälainen meikki sinulle tehdään. Älä nyt kuitenkaan ala jänistämään, kun kerran juhlat on, niin kyllä sitä nyt voi kerran meikkauttaa itsensä ihan kunnolla, vaikka arkena saunanraikkaalla naamalla hiihtelisikin.

en tiedä
Oikeasti en tiedä,mutta olettaisin muiden vastanneiden tavoin että iltameikissä on vahvemmat värit ja kontrastit,juhlameikki taas on "klassisempi" mutta kuitenkin vahvempi kun päivämeikki. Tulee mieleen myös että meikin alle varmaan laitetaan pohjustustuotteita,jotta meikki pysyy paremmin/pidempään.

Ja niin,kulmakynähän on siis kulmakarvojen meikkaamiseen tarkoitettu kynä..

Jghkc
Jos haluat meikata itse tarvitset sen leikkipuiston,siihen alle ehkä meikinpohjustusvoiteen (lumenella hyvä,olen käyttänyt vuosikaudet),kulmakynän korostamaan kulmia (jos omasi haaleat/kaipaat niihin lisäväriä),eyeliner jolla saat rajauksen luomelle,ripsiväri,poskipuna. Et välttämättä mielestäni tarvitse luomiväriä jos et muutoinkaan paljon meikkaa.

"meikki"
Juhlameikki on nimensä mukaan juhlava ja korostaa kasvonpiirteitä. Väreinä käytetään usein maanläheisiä sävyjä, ei mitään sotamaalauksia. Iltameikki taasen on voimakas meikkityyli jossa usein käytetään ylhäälläkin kuvassa olevaa smokey eyes lookia (sinisellä tehty).

Jos et paljon itse meikkaa niin mene ammattilaiselle :) meikkiin tarvitaan meikkivoide, peiteaine mikäli näppyjä tms peitettävää, korostus ja varjostusvärit, poskipuna, kulmakynä / väri jolla siis tummennetaan ja muotoillaan kulmakarvoja, rajauskynä, luomiväri ja ripsiväri, huuliin kiiltoa tai punaa :)

vieras...
Itse meikkaan aniharvoin, mutta jos tarvii meikata, niin käytän nykyään bb-voidetta (mielestäni armollisempi kuin meikkivoide, josta jää helposti rajoja), irtopuuteria, poskipunaa, ripsaria, kulmaväriä ja melkoisen neutraaleja luomivärejä (ruskean eri sävyjä, en osaa käyttää esim. sinistä tahi vihreetä).

meikkiapua
Mulla on sllaset ilmät että luomiväri ei meinaa kunnolla näkyä ja lyhyet ripset enkä saa ripsiä ikiä tumiksi ja runsaiksi kun laitan ripsaria, tai iis sitä e huomaa... Vinkkejä?

Yhteistyössä