Mitä astiastoa alkasitte kerätä 17-vuotiaalle nuorelle naiselle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Haluaisin kerätä pikkusiskolle jonkun kauniin ja kivan astiaston ennen kuin muuttaa pois kotoa. Katselin tuossa Pentikin Vanilja-sarjaa ja Iittalan Teemaa ja KoKoa,mutta vaikea valita :/
 
"hmm"
[QUOTE="hmm";22187440]Se pentikin vaniljan valmistus lopetetaan aika pian, eli sen saat aika kiiruusti kerätä.

Ajaton ois ainakin arabian arctica, itse en tykkää teemasta.[/QUOTE]

Tai näky oleva -14 vuoden loppuun tuo vanilja saatavissa, ovatkohan jatkaneet sitä? Muistelin että oli -12 vuoden loppuun.
 
..
17-v. saattaa vielä maku muuttua... En keräisi mitään liian hienoa juhla-astiastoa vrt Vanilja vaan ihan opiskelijaboksiin sopivaa perussarjaa, joka tulee todelliseen käyttöön.

KoKo voisi olla kiva, siinä on iloisia värejä, joita voi käyttää mausteena valkoisen kanssa.
 
"zenn"
Kysy siskoltasi, 17v kyllä tietää jo mistä tykkää paremmin kuin kukaan muu, sinä tai palstalaiset. Älytöntä laittaa isot rahat sellaiseen mistä ei tykätä.. se aiheuttaa vielä pahaa mieltä saajallekin, kun ei tykkää, mutta kun on nähty paljon vaivaa niin ei voi sanoa mitään tai kirpparille viedä :D

Itse hankin monista eri sarjoista astioita joista pidän, kun yksikään sarja ei kokonaisuudessaan miellytä. Valkoisena Koko, 24h ja teema on helppoja yhdisteltäviä. :)
 
"mona"
Ostaisin valkoista Iittalan Kokoa tai Teemaa, ovat hyvin ajattomia ja käyvät myöhemmin yhteen kaikkia Iittalan (miksei muidenkin) astiastojen kanssa. Valkoinen on hyvä pohja, jota voi myöhemmin täydentää siskosi haluamilla väreillä. Itse oon ostanut pikkuveljelleni ruskeaa+vihreä(ei valmisteta enää) Kokoa, mutta tytölle ostaisin valkoista.. Niin joo ja kysy toki pikkusiskon mielipidettä, mun pikkuveljen mielipide oli silloin että ihan sama..
 
"vieras"
Minäkin suosittelen kysymään mielipidettä häneltä itseltään. Meilläkin on yksi ruma miehen isovanhempien ostama laatu-astiasto, josta he pitivät. Mieluummin oltaisiin otettu jotain aivan muuta, esim. sarjaa, mitä meillä oli ennestään.

Ja kannattaa selvittää miten kauan sitä astiastoa on saatavissa, ettei keräily jää kesken.
 
"ansku"
[QUOTE="vieras";22187376]Haluaisin kerätä pikkusiskolle jonkun kauniin ja kivan astiaston ennen kuin muuttaa pois kotoa. Katselin tuossa Pentikin Vanilja-sarjaa ja Iittalan Teemaa ja KoKoa,mutta vaikea valita :/[/QUOT

KoKo-sarja :) siitä löytyy hyviä värejä ja on semmoinen sopivan trendikäs nuorelle.
 
"Sipuli"
Kysy itseltään. On kiusallista saada kertatoisensa jälkeen lahjaksi jotain kammotusta. Anoppi ostaa itselleni lahjaksi erästä sarjaa, enkä ilkeä sanoa etten pidä siitä...
 
"vieras"
Mulla on arkikäytössä Teemaa valkoisena ja siihen saa yhdistettyä kivasti muitakin värejä samasta tai esim. koko sarjasta. Juhlakäyttöön olen kerännyt pikkuhiljaa pentikin vaniljaa. Teemaa ostin isomman paketin Hobby Hallista ja myöhemmin olen ostanut muualta. Saattaa olla hieman edullisempi sieltä tilatessa isompana pakettina kuin ostaa erikseen. Mm. muumimukeja joita olen keräillyt sopivat hyvin teema-astioihin.
 
"mendi"
[QUOTE="vieras";22187376]Haluaisin kerätä pikkusiskolle jonkun kauniin ja kivan astiaston ennen kuin muuttaa pois kotoa. Katselin tuossa Pentikin Vanilja-sarjaa ja Iittalan Teemaa ja KoKoa,mutta vaikea valita :/[/QUOTE]

Mun mielestä vanilja on hankala, siis se kahvimukin muoto. Mahtuu huonosti kaappiin. Keräisin mielummin jotain perusteemaa tms. Yritä vähän udella sitä makua, ettei menis ihan pieleen.
 
"vieras"
[QUOTE="Sipuli";22187587]Kysy itseltään. On kiusallista saada kertatoisensa jälkeen lahjaksi jotain kammotusta. Anoppi ostaa itselleni lahjaksi erästä sarjaa, enkä ilkeä sanoa etten pidä siitä...[/QUOTE]Maut ovat todella vaihtelevia. Itse ostan kummitytölleni hänen toivomaansa Pentikin sarjaa, joka minusta suoraan sanottuna on yksi rumimmista astiastoista. Pääasia on, että lahja on hänelle mieluinen.
 
"vieras"
Kysy siskoltasi. Maku saattaa muuttua vuosien mittaan, mutta kysymällä ainakin saatat onnistua keräämään astiaston, josta siskosi pitää kauan.

Multa sukulainen kysyi just samassa iässä mitä astiastoa halusin. Kävin vähän katselemassa kaupoissa ja nyt yli kolmikymppisenä mulla on yhä sama astiasto, mutta nyt jo tusinalle hengelle, kun olen itse kerännyt sitä lisää, saanut lahjoina ja jopa vielä häälahjaksi. Ja yhä tykkään.

Kannattaa vähän miettiä hintojakin. Riippuen kuinka ison määrän olet ostamassa ja paljonko on rahaa. Mulla ei ainakaan olisi varaa ostaa tuosta vaan esim. 6 hengen astiastoa Pentikiltä. Nytkään en uskalla edes laskea paljonko mulla on rahaa kiinni tuolla astiakaapissa.
 
a.p
[QUOTE="vieras";22187682]

Kannattaa vähän miettiä hintojakin. Riippuen kuinka ison määrän olet ostamassa ja paljonko on rahaa. Mulla ei ainakaan olisi varaa ostaa tuosta vaan esim. 6 hengen astiastoa Pentikiltä. Nytkään en uskalla edes laskea paljonko mulla on rahaa kiinni tuolla astiakaapissa.[/QUOTE]

Tarkoituksena ois kerätä kuuden hengen astiasto ja tyyliin niin että kerralla matalat ruokalautaset,sit seuraavalla pienemmät lautaset,sit vaikka kahvisetit jne..tässä tulee nyt putkeen synttäriä ja joulua ja ylppäriä,niin sais jo hyvään vauhtiin keräämisen ja ainakin ne perusjutut ostettua. Vuokia ja kulhoja kerkee sit myöhemminkin :)
 

Yhteistyössä