Tätä Turkilmasin juttua ajattelin lainata, sillä se on aivan kuin omaa tekstiäni (kuten moni muu oli moneen tekstiin kommentoinut). Kun luin eteenpäin tätä ketjua, niin kovin moni muukin kohta tuntui tutulta ja mietin, että eiköhän me kaikki sitten olla varsin normaaleita ihmisiä; ihmisyyteen kuuluu herkkyydet, mielialojen muutokset, hankaluuksien kokemiset, suuret tunteet, kaipaukset, surut jne. Ja silti ne aina uudestaan hämmästyttävät ja kummastuttavat.Voi, niitä on paljon. Siis ihmeteltäviä seikkoja . Esimerkiksi se, miten mulla voi olla samaan aikaan älyttömän vahva ja heikko itsetunto? Tai miten mä voin olla välillä todella varma ja rento sosiaalisissa tilanteissa ja välillä menen ihan lukkoon. Tai miten mä voin olla pääsääntöisesti tosi kiltti, mutta "siihen aikaan kuusta" täydellinen kusipää. Tai miten mä voin olla välillä todella skarppi älyllisesti ja välillä aivan lukossa.
Mutta siis en ymmärrä ja samalla kuitenkin ymmärrän itsessäni kaiken tuon, mistä esim. Turkilmas kirjoitti.