Mitä antaisit joululahjaksi non 30v pariskunnalle, kun lahja saa maksaa maks. 15e?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä on sisarusteni perheiden kanssa tälläinen juttu, että sovitaan aina tuo 15e summaksi ja sitten ostetaan toisillemme jotain. Pointti siinä on lähinnä se, että ei kannata laittaa isoja rahoja keskinäisiin lahjoihimme, mutta olemme sen verran lapsellisia että haluamme antaa jotain. Siinä on sitä jotain - tunnelmaa.

Siskolleni ja hänen miehelleen keksin jo lahjan ja se on siis käyttöesine, mutta siihen liittyy sisäpiirivitsikin.

Nyt pohdin kahta veljeäni ja heidän avovaimojaan... Toisina vuosina keksin jo hyvissä ajoin, mutta nyt en ole vielä ehtinyt pohtia. Voi olla että idealamppu syttyy taas, kun pääsen kauppaan katselemaan mutta jos teillä on heittää ideoita niin tänne vaan.

Ei viiniä. :)
 
kaupoille mars
juustotarjotin, viinipullo, hauska korkinavaaja jos sanaolut tms maistuu hauskoja kodin käyttöesineitä sattuu silloin tälläin eri keittiötarvike liikkeissä silmiin. Taannoin näin hauskan auringonkukka tiskiharjan hintaan 7e eli löytyyhän näitä ;) ei kuin kiertelemään jos humoristista lahjusta etsit
 
"alkup"
juustotarjotin, viinipullo, hauska korkinavaaja jos sanaolut tms maistuu hauskoja kodin käyttöesineitä sattuu silloin tälläin eri keittiötarvike liikkeissä silmiin. Taannoin näin hauskan auringonkukka tiskiharjan hintaan 7e eli löytyyhän näitä ;) ei kuin kiertelemään jos humoristista lahjusta etsit
Niinhän niitä löytyy juu. Viinit ja juustot ei käy. Itse olisin sellaisista mielissäni, mutta he eivät harrasta.
 
aamulehti
Itse inhoan kaikkea krääsää/tilpehööriä, joten vien aina muillekin lahjaksi jotain pois "kuluvaa", kuten esimerkiksi villasukat/lapaset, kynttilän kauniisti pakattuna, viiniä, itsetehtyjä hilloja/mehuja, joulukukkasen, suklaata, juustoja yms.
 
"vieras"
Iittalan kivituikku, jos tykkäävät kynttilöistä ja siihen joku suklaarasia mukaan.
Salaattiottimet, juustohöylä ja juuresveitsi.
2*leffaliput tai leffa.
Pienestä sisustusliikkeestä joku koriste-esine, tai puttipajasta kynttilöitä.
Hygieniatarvikkeita molemmille.
Sisustukseen jotain (esim. tyyny, pöytäliina).
 
"plop"
Mä käyn itse anopille ja äidilleni hakemassa paikalliseta lähiruokakaupasta muutaman tuotteen ja hinnaksi ei tule kovin paljon yli tuon 15€. Esim paikallisen maitotilan käsintehtyä goudajuustoa, säilöttyjä maustettuja sieniä, mehutiivistettä, aidosta juuresta tehty ruisleipä...
Tulee itsellekin hyvä mieli kun samalla tulee tuettua paikallisia yrittäjiä.
 

Yhteistyössä