Mitä ajattelisitte jos miehenne sanoisi erokeskustelussa, että...

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Jos otan hänestä eron, hän pitää siitä huolen että tyttömme ei näkisi minua enää koskaan.

Vaikka tiedän, että tuo uhkaus olisi Suomessa aika mahdotonta totetuttaa, järkytti se silti suuresti mieltäni, kun ajattelin asiaa. Siis minun mieheni on kaikin puolin hellä ja rakastava ja monen mielestä erinomainen mies monessakin suhteessa.

Meillä on nyt ollut tämä kevät yhtä vääntöä (minulla taustalla keskivaikeaa masennusta, joka ei kaiketi vielä ole parannut kokonaan). Minusta tuntuu välillä että koko maailma kaatuu ja sitten ajattelen, että haluaisin erota. Haluaisin asua yksin, jotta ei tarvisi sovittaa kahta voimakasta tahtoa yhteen ja ei tulisi siten turhia riitoja. Lisäksi minua on alkanut ärsyttämään pelkkä miehen läsnäolo. Minua ärsyttää se, että joudun olemaan äiti miehelleni, kun tämä ei itse osaa hoitaa omia/meidän asioita. :( Olen siis uhkaillut enemmän kuin kerran erolla. Ja tänään tein sen taas, kun tuntui että en oikeasti jaksa tätä vääntöä joka asiasta ja sitä kun on aina paha mieli kun mies on kotona (en ymmärrä mikä siihenkin on syynä, kuitenkin luulen rakastavani miestä edelleen). Mieheni sitten sanoi, että jos tosiaan aion erota, hän aikoo tehdä kaikkensa että en näkisi lastani ikinä enää. Ja kun kysyin motiivia tälle, hän sanoi tekevänsä sen kostoksi. Hän kuulemma haluaisi että sillä keinoin ehkä katuisin sitä, että tekisin avioeron. Yritin selittää, että miten ikinä hän voi ajatella kieltävänsä lapseltaan äidin, ja tämä vain jankuttaa tästä kostosta ja katumisen tunteesta.

Mä olen oikeasti järkyttynyt. Miten MUN mies voi sanoa jotain nuin julmaa? Mä en IKINÄ olisi uskonut hänen suustaan tulevan tuollaista :( Juteltiin tästä asiasta kuitenkin ja lopulta mies myönsi, että sanoi sen koska ei enää muuta keksinyt, tuntui niin pahalta ne ainaiset erouhkaukset minun suunnaltani. Mutta SILTI olen järkyttynyt.. en nyt oikein tiedä vedinkö tästä nyt härkäsen, vai olenko aiheesta järkyttynyt..?
 
Koi
Ymmärrän järkytyksen. Tuo on erittäin julmasti ja loukkaavasti sanottu MUTTA ehkä se tosiaan oli "vain julmasti sanottu". Mies halusi loukata muttei koskaan oikeasti tekisi noin tai ihan oikeasti ajattele noin? Halusi vain satuttaa sanallisesti?? Tunsi olevansa nurkkaan ajettu, eikä tiennyt miten loukata...?
 
Kamalaltahan tuo kuulostaa! Toivottavasti jää vaan sanomisiksi, jos joskus tosipaikka eteen tulee. Itse seurailen sivusta tilannetta, missä mies kostaa entiselle vaimolleen niin, ettei ota lapsia omina päivinään jos äiti hänen mielestään jotain väärin tekee (esim. sanoo juopuneelle miehelle, ettei puhu nyt hänen kanssaan puhelimessa koska juovuksissa).
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja pilipalipilotti:
Kamalaltahan tuo kuulostaa! Toivottavasti jää vaan sanomisiksi, jos joskus tosipaikka eteen tulee. Itse seurailen sivusta tilannetta, missä mies kostaa entiselle vaimolleen niin, ettei ota lapsia omina päivinään jos äiti hänen mielestään jotain väärin tekee (esim. sanoo juopuneelle miehelle, ettei puhu nyt hänen kanssaan puhelimessa koska juovuksissa).
mun ex kostaa mulle jos en maksa hänen puh.aikansa. |O :headwall:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Koi:
Ymmärrän järkytyksen. Tuo on erittäin julmasti ja loukkaavasti sanottu MUTTA ehkä se tosiaan oli "vain julmasti sanottu". Mies halusi loukata muttei koskaan oikeasti tekisi noin tai ihan oikeasti ajattele noin? Halusi vain satuttaa sanallisesti?? Tunsi olevansa nurkkaan ajettu, eikä tiennyt miten loukata...?
Niin hän itse asian ilmaisi juuri noilla sanoilla, että tunsi olevansa niin nurkkaan ajettu. Ja toisaalta mä ymmärrän sen, että kun itestä tuntuu pahalta, saattaa helposti sanoa toiselle tosi julmasti että hänestäkin tuntuisi pahalta. Mutta kun koskaan mies ei ole tämän vajaan 5 vuoden aikana loukannut minua "tahallaan".

Mutta inhottaviapa puhun itsekin :(
 
svingi
Rangaistavaa on jo uhkailu lasten käyttämisellä koston välineenä. Uhkailija on aina periaatteessa valmis myös käytännön tekoon, muutenhan uhkailu jäisi lähinnä vitsiksi. Mutta uhkailulla on taustansa. Surkeinta jutussa on se, että viaton lapsi joutuu kasvamaan kodissa johon aikuiset ovat päästäneet narsistisen myrkkynsä leviämään.
 
vieraskin
Taitaa olla miehille se "ase", asia jonka tietää takuuvarmasti kolahtavan, meillä myös hyvä suhde kaikin puolin, vaan sitten remontin jälkimainingeissa stressaantuneena kun riideltiin mies sanoi vievänsä lapset, ettei se aina mene niin että vain äidillä on oikeus saada lapset. Oikeassahan se mies on, vaan kun ei liittynyt meidän riitaan tämä asia mitenkään... Myönsi jälkikäteen ettei keksinyt mitään muuta millä loukata...??!! Paha vaan että on jäänyt takaraivoon mullakin tämä lause, ja olen sen kertonutkin miehelle, että on ainoa asia mikä tästä meidän remonttiriidasta jäi mieleen..
 
vieras
ex mies kiristi koko ajan että menetän lapset jos jätän hänet!ja lapset eivät olleet edes hänen biologisia lapsiaan!ymmärrän tunteesi.kyllä yleensä äiti jää huoltajaksi elli ole aivan kunnoton!Pitää olla TODISTEITA JOS KELVOTON ÄITI!joten ole rauhassa!jaksamista ja voimia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koi:
Ymmärrän järkytyksen. Tuo on erittäin julmasti ja loukkaavasti sanottu MUTTA ehkä se tosiaan oli "vain julmasti sanottu". Mies halusi loukata muttei koskaan oikeasti tekisi noin tai ihan oikeasti ajattele noin? Halusi vain satuttaa sanallisesti?? Tunsi olevansa nurkkaan ajettu, eikä tiennyt miten loukata...?
Niin hän itse asian ilmaisi juuri noilla sanoilla, että tunsi olevansa niin nurkkaan ajettu. Ja toisaalta mä ymmärrän sen, että kun itestä tuntuu pahalta, saattaa helposti sanoa toiselle tosi julmasti että hänestäkin tuntuisi pahalta. Mutta kun koskaan mies ei ole tämän vajaan 5 vuoden aikana loukannut minua "tahallaan".

Mutta inhottaviapa puhun itsekin :(
Asia siis kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ilkeästi sanottu, niinkuin ikävä kyllä riidassa tulee sanottua: ei haeta totuutta vaan niitä sanoja, joilla satuttaisi mahdollisimman paljon toista. Kun nurkkaan ajetaan tarpeeksi pahasti, niin asiallisinkin ihminen ylireagoi.
 

Yhteistyössä