Mitä ajattelisit jos raskaana oleva ystäväsi kirjoittaisi facebookissa tilanpäivityksessään

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mun mielestä on hieman omituista, et raskaana ollessaan haluaa mainostaa juovansa siideriä, oli se sitten alkoholitonta tai ei. Mut tosin, aika outoja asioita ihmiset sinne statukseensa viitsiikin laittaa.
 
pöh
Ajattelisin että kaveri kävi saunassaja ottaa nyt siiderin.

Jos ajat takaa sitä, että on raskaana ja juo siiderin, niin minulla ei ole siihen muuta kommentoitavaa, kuin että saa sitä raskaanakin ottaa sen yhden saunsiiderin.
 
ap
Täytyypi paljastaa, että minä kirjoitin statukseeni juuri tuohon tyyliin jokin aika sitten :)
Olen raskaana ja minulle on aivan luonnollista juoda silloin tällöin saunasiideri (ei alkoholiton) tai lasi viiniä. Ei usein eikä enempää kerralla... Aloin vasta jälkeenpäin miettimään, että mitähän muut mahtavat ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Tuli kuumasta rentouttavasta saunasta ja nyt kylmä siideri kyytipojaksi"
kyllä yhden sidukan voi paksunakin juoda.
tottakai voi, ei se lapsen kehitystä haittaa, mutta se on henkilökohtainen valinta, juoko vai ei. itse en juo ja olen tyytyväinen näin, mutta ymmärrän niitäkin jotka sen yhden siiderin haluavat juoda.

22+4
 
ja
Mä veikkaisin , että jos on yleensä ottanut saunasiiderin ja nyt jättäis ottamatta , niin kaikki fb-tutut ihmettelis kun siideri puuttuu.

Ainakin mun tilapäivitykset voi olla ihan mitä vaan , siellä voi lukea että meen kahville vaikka juon teetä. Ei niissä tartte puhua totta ollenkaan jos ei halua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Siideriä saa myös 0-prosenttisena, jos ap ei ole kaupassa huomannut.
Olen huomannut, mutta juon täysin hyvällä omallatunnolla myös tavalllisen siiderin silloin harvoin kun mieli tekee.
Nii, sulle se on oma valinta, mutta sikiölle ei ole!
Syön terveellisesti, liikun, en tupakoi. En jaksa mitenkään uskoa, että yksi siideri silloin tällöin aiheuttaisi MITÄÄN haittaa. Tämä sama linja minulla oli edellisenkin raskauden aikana.
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Siideriä saa myös 0-prosenttisena, jos ap ei ole kaupassa huomannut.
Olen huomannut, mutta juon täysin hyvällä omallatunnolla myös tavalllisen siiderin silloin harvoin kun mieli tekee.
Nii, sulle se on oma valinta, mutta sikiölle ei ole!
Syön terveellisesti, liikun, en tupakoi. En jaksa mitenkään uskoa, että yksi siideri silloin tällöin aiheuttaisi MITÄÄN haittaa. Tämä sama linja minulla oli edellisenkin raskauden aikana.
Jos vauvasi ei olisikaan terve, niin pystytkö sen jälkeen elämään ilman mieltä kaivertavaa epätietoisuutta ja syyllisyyttä? Oletko varma ettet mieti "jospa se sittenkin johtuu juomisestani...?"
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Siideriä saa myös 0-prosenttisena, jos ap ei ole kaupassa huomannut.
Olen huomannut, mutta juon täysin hyvällä omallatunnolla myös tavalllisen siiderin silloin harvoin kun mieli tekee.
Nii, sulle se on oma valinta, mutta sikiölle ei ole!
Syön terveellisesti, liikun, en tupakoi. En jaksa mitenkään uskoa, että yksi siideri silloin tällöin aiheuttaisi MITÄÄN haittaa. Tämä sama linja minulla oli edellisenkin raskauden aikana.
Jos vauvasi ei olisikaan terve, niin pystytkö sen jälkeen elämään ilman mieltä kaivertavaa epätietoisuutta ja syyllisyyttä? Oletko varma ettet mieti "jospa se sittenkin johtuu juomisestani...?"
Varmasti pystyisin! Olisin täysin vakuuttunut, että muutamasta siideristä koko raskausaikana mikään "vika" ei johdu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varmasti pystyisin! Olisin täysin vakuuttunut, että muutamasta siideristä koko raskausaikana mikään "vika" ei johdu.
Miten tulit tuollaiseen johtopäätökseen?

Kun edes lääkärit eivät osaa sanoa...
Ainakin neuvolassa ovat sanoneet, että nauti satunnaiset siiderisi ihan rauhallisin mielin :D. Samaa on vakuuttanut myös lääkäriystäväni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varmasti pystyisin! Olisin täysin vakuuttunut, että muutamasta siideristä koko raskausaikana mikään "vika" ei johdu.
Miten tulit tuollaiseen johtopäätökseen?

Kun edes lääkärit eivät osaa sanoa...
Ainakin neuvolassa ovat sanoneet, että nauti satunnaiset siiderisi ihan rauhallisin mielin :D. Samaa on vakuuttanut myös lääkäriystäväni.
Aivottomia "asiantuntijoita" on joka ammattiryhmässä. Jos ei _pysty_ ilman siidereitä olemaan raskausaikaa niin ei ole kyllä valmis äidiksikään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varmasti pystyisin! Olisin täysin vakuuttunut, että muutamasta siideristä koko raskausaikana mikään "vika" ei johdu.
Miten tulit tuollaiseen johtopäätökseen?

Kun edes lääkärit eivät osaa sanoa...
Ainakin neuvolassa ovat sanoneet, että nauti satunnaiset siiderisi ihan rauhallisin mielin :D. Samaa on vakuuttanut myös lääkäriystäväni.
Aivottomia "asiantuntijoita" on joka ammattiryhmässä. Jos ei _pysty_ ilman siidereitä olemaan raskausaikaa niin ei ole kyllä valmis äidiksikään.
Sovitaan sitten niin, että olen täysin epäsopiva vanhempi :) Hakekaapa nuo pari edellistäkin huostaan aivan saman tien....
 

Yhteistyössä