Mitä ajattelet Aromipesän käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fruterrier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fruterrier

Jäsen
21.01.2015
134
3
18
Terpseisiä kotoa! Tulin tänne juuri – ihanan lämmin tunnelma. Olohuone odotti siivottuna niin kuin lastemme (7v) ja mieheni (52v) kanssa oli sovittu.

Keittiössä oli vähän eri tunnelma. :cry: Sen sijaan että olisi syöty jääkaapista jauhelihasoppaa (isoäidin reseptillä tottakai) niin olikin pöydällä vaan pikaruokien papereita ja yksi lautasellinen kylmää soppaa. Kysyin, että onko mikrouuni rikki kun ette ole ruokaa lämmittäneet. Vastauksena sain: "ruoka oli pohjalta jäistä ja pinnalta haaleaa".

Niin se vain taitaa mikrossa lämmittämisen kanssa olla, että jäistä tai haaleaa tuppaa tulemaan. Sopivan lämpöistä ei saa mitenkään, tai sitten soppakulho polttaa sormet. Noin nuorten lasten en anna vielä hellalla lämmittää ruokaa.

Olen ajatellut ratkaisuksi mikrouuniavuttomaan perheeseen 1990-luvun legendaarista AROMIPESÄÄ. Se nimittäin pitää ruuan tuoreena ja lämpimänä.

Meidän perheessä Aromipesän mukainen päiväohjelma olisi tällainen.

06:20 Herään ja puuhailen vaatehuoneessa jne pukeudun.

06:40 Teen lapsille aamiaisen ja samalla laitan keittovihannekset kattilaan kiehumaan kera mausteiden.

07:00 Kaksoset tulevat syömään päivän tärkeintä ateriaa ja kerron heille hiukan isoäidin soppareseptistä. Sekoitan raa'an jauhelihan kiehuvaan kattilaan ja nostan sen aromipesään ja sammutan lieden.

13:00 Lapset ja mies tulevat kotiin ja heitä odottaa Aromipesässä valmiina lämmin ihanan tuoksuinen jauhelihasoppa.

16:30 Tulen itse kotiin ja toivon että ruokaa olisi jäänyt vielä minullekin. (y):ROFLMAO:

16:50 Vilkaisen Kaksplussaan.

23:30 Laitan puuroainekset kiehuvaan veteen ja nostan kattilan aromipesään.

07:00 Kaksoset tulevat syömään päivän tärkeintä aamiaista ja puuro on ihanan valmista ja lämmintä. Minulle jää enemmän aikaa pukeutumiseen ja aamupuuhiin.

Minun mielestäni Aromipesän valtti on siinä, että se pitää ruuan pitkään lämpimänä ilman energian kulutusta. Mitä kokemuksia teillä on?

Just tänä aamuna taisin mainita täällä aromipesästä.
Se olisi varmana ihan kätsä. Ei ole vain koskaan tullut hommattua.(n)

• Tykkää
Reactions: fruterrier
Eikös nuo ole tehneet jonkun paluun? Vai onko kyseessä joku vitsi. Näistä netti-ilmiöistä ei koskaan tiedä.

Aromipesä on tullut takaisin, Wikipedian mukaan ainakin. Mites muodikas Joulupesä?

Aromipesä

Punainen aromipesä.

Aromipesä.
Aromipesä on EPP polypropeenista valmistettu kannellinen haudutusastia.[1]

Aromipesä on uudelleenlanseerattu kesäkuussa 2015. Tuotetta Luopioisissa alusta alkaen valmistanut Artekno Oy on hankkinut oikeuden nimeen, ja tuotteelle omistautunut verkkokauppa aromipesa.fi toimittaa uusia Aromipesiä ympäri kesäistä Suomea.[2] 13. lokakuuta 2015 Aromipesästä lanseerattiin punainen erikoisversio Joulupesä. [3]

Aromipesää markkinoitiin muun muassa 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alkuvuosina television Ostoskanava-ohjelmassa. Aromipesää markkinoi tuolloin suomalaisten veljeksien Heikki ja Mika Taipaleen perustama yritys.[4] Sama yritys markkinoi Ostoskanavalla monia muitakin tuotteita.[4][5] Aromipesiä on myyty jo lähes 80 000 kappaletta.[1]

Aromipesän ideana on hauduttaa esimerkiksi esikeitetty puuro valmiiksi tietyn ajan kuluessa, kun se on suljettu aromipesän sisään keittoastiassaan. Aromipesä pitää esikeittämisen aikana puuroon varautuneen lämmön mahdollisimman pitkään yllä, jolloin puuron pitäisi keittää itse itsensä valmiiksi omassa lämmössään aromipesän sisällä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aromipesä

Noh, what the hell!
Give me pink!:ROFLMAO:

Joo, punainen onkin kivampi väri.:)
Josko mä sen nyt sitten tilaan.

Kaiken tämän hopotuksen keskellä totean että kattilan voi myös laittaa muhimaan styroksiseen kylmälaukkuun. Ajaa saman asian. Ennenvanhaan käytettiin heinälaatikkoa.

Kaiken tämän hopotuksen keskellä totean että kattilan voi myös laittaa muhimaan styroksiseen kylmälaukkuun. Ajaa saman asian. Ennenvanhaan käytettiin heinälaatikkoa.

Hyvä idea! Täytyy kokeilla niin säästää "pitkän pennin". Pitääpä kysyä perheemme Miehuudelta olisiko hänellä punaista spraykannua (vai pitäisikö kysyä naapurin teiniltä...heh heh). Saisi maalattua sen kylmälaatikon punaiseksi. Heinälaatikon maalaisin kyllä maalaisromanttisin sävyin sisustusesineeksi.

Ton punaisen voisi todella hankkia, mutta siihen sopii 3 litran kattilat? Suosimme kyllä yleensä viiden litran kattiloita ja sitten aivan pieniä, joten uusia kattiloita en tuon takia ala hankkia. Harmi.

Tekisi mieli ostaa punainen joululahjaksi ystävälle, mutta lahjan antajana täytyy miettiä vastuuta materiasta. Aromipesä on aikas iso kapistus. Jos se jää käyttämättä, siitä voi olla paljon stressiä omistajalleen.

Onneksi meillä on mukavasti tilaa, joten kotoutan itselleen. SYÖMÄÄN!!

Nostetaanpa tätä aihetta ylöspäin, koska minun mielestäni niin kiva joululahjavinkki.

Käyttäisittekö muuten kaapista sellaista avattua riisipuuroa, jonka parasta ennen päiväys on mennyt. Meillä olisi vuosikerrat 2012 ja 2014. Aina tulee ostettua uusi pussi ja käytettyä siitä vain pari desiä. Mielestäni tuo vanhempikaan ei ole mennyt miksikään. Voisin kokeilla tehdä puuroa. Kerrron sitten tuliko hyvää.

Yhteistyössä