Mitä 80-vuotiaalle miehen mummille lahjaksi?

Mummilla on diabetes joten se vaikeuttaa ehkä vähän noita herkkujen viemisiä kun ei omasta mielestään voi syödä mitään makeaa... Toisaalta jos veis jonkun korin missä olis vaikka kahvia, pikkuleipiä, kynttilöitä jne. Hmmm :)

Olisko lisää ideoita?

"riksu"
Me mentiin miehen 85 täyttäneen mummin kanssa syömään vähän paremmin ja sen jälkeen teatteriin.

Mummi on toivonut jo vuosia sitten, ettei ostettaisi tavaraa, kun kaapit on ihan täynnä. Joulunakin viedään aina vain jotain syötävää joulupöytään, joulukukka ja kynttilä tms. Itseneulotuista villasukista mummi on myös tykännyt, kun omat sormet eivät kuulemma enää taivu siihen hommaan.

"Manna"
jotain itsetehtyä...
Villasukat, lapaset,
eräälle sukulaiselle tehtiin lasten kanssa silkkiruusuja 70 kpl (oli 70v juhlat), varret oksista kukkateipillä päällystettynä, vihreitä lehtiä kreppipaperista... oli upea kimppu! ;-)
:)
Paperinarusta voi neuloa aika nopsasti pöytä tai ikkunakoristeita joihin voi sijoittaa vaikka jouluisen led valon.

"vieras"
Kiitos ideoista :)

Mietin et jos kehystäisin yhden kuvan jossa mummi lasten kanssa ja sit jos tekisin itse hänelle sukat. Voisi laittaa ne sit nättiin pakettiin vielä vaikka jonkun kivan kynttilän kanssa. Olisko ihan tyhmä?
Ei ei ei ei!!! Ei tämmöstä! Itse olen 55-vuotias ja olis järkyttävää saada joskus tuommonen lahja.

Mieluummin ottaisin vaikka pullon Chanel vitosta. Riippuu tietty mummelista.

Mä veisin mummolleni pullon hyvää konjakkia, lasin mihin kaivertaisin jonkun tekstin, "Rakkaan Mummin unimuki". Mummo kuollut, mutta otti joka ilta mittamukillisen konjakkia, muutoin ei kyllä alkoholia käyttänyt.Säilytti pulloa lääkekaapissa. Mummo eli 91 vuotiaaksi, ei edes sairauksia ollut, ensimmäisen sairaalareissun teki 90 vuotiaana, oli ulkona kaatunut, käsi kipsattiin;). Riippuen tietty rahavaroista, itse ostaisin sellaisen puisen pullolaatikon, kaapin seinälle. Ainakin Kuortin ABC llä lahjatavarakauppa, missä just tähän tarkoitukseen olisi ihana kaappi, mikäli satutte siellä suunnilla liikkumaan. Tuon ikäisillä jo on kaikkea, mutta jotain henkilökohtaiseen hyvinvointiin liittyvää. Villashaalikin voisi olla lämmittävä lahja, riippuu tietty mummon mausta:).

Meillä on ollut muutaman vuoden aikana vain mieheni mispuolisten sukulaisten vuosipäiviä, Appiukko sai tietsikan täyttäessään 85v, ostivat pojat yhdessä, harrastaa valokuvien tallennusta, käsittelyä yms. Eno sai myös Macin, alanihmisiä koko suku. Omalle äidille ostin Kreikan matkan, täytti 65v, pääsi siskon kanssa Ateenassa asuvan siskon luokse pariksi viikoksi lomailemaan, muutoin pienestä eläkkeestä ei ole mahdollista. Tienaamme toki aika hyvin, mutta normaalisti elämme, lahjoiksi ostettu jotain kalliimpaa, mutta hyödyllistä, vaikka niin että moni osallistuu jos itsellä ei ole niin paljoa lahjoihin laittaa. Taulutelkkari tullut myös äidille ostettua, itseltään sekin olisi jäänyt ostamatta. Minulle tulee hyvä mieli, kun nyt aikuisena voin edes jotenkin hemmotella vanhempia. Vastaavasti, jouluna ostan jotain erikoista, kun monelle ostettavaa, herkkukori, tai joku kauniisti itse tehty purkki, mihin tehnyt sinappia, rasia pikkuleipiä, runon kera kauniiseen pakettiin, niin paljon voi saada vähällä rahalla, todella kaunista, ja sydämmellä annettua. Meidän häälahja toive oli, jotain itsetehtyä, ja lahjat olivat korvaamattoman ihania! Hyppäsin vähän aiheesta, mutta samoja ideoita voi soveltaa...

Ihania synttäreitä!!!

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä veisin mummolleni pullon hyvää konjakkia, lasin mihin kaivertaisin jonkun tekstin, "Rakkaan Mummin unimuki". Mummo kuollut, mutta otti joka ilta mittamukillisen konjakkia, muutoin ei kyllä alkoholia käyttänyt.Säilytti pulloa lääkekaapissa. Mummo eli 91 vuotiaaksi, ei edes sairauksia ollut, ensimmäisen sairaalareissun teki 90 vuotiaana, oli ulkona kaatunut, käsi kipsattiin;). Riippuen tietty rahavaroista, itse ostaisin sellaisen puisen pullolaatikon, kaapin seinälle. Ainakin Kuortin ABC llä lahjatavarakauppa, missä just tähän tarkoitukseen olisi ihana kaappi, mikäli satutte siellä suunnilla liikkumaan. Tuon ikäisillä jo on kaikkea, mutta jotain henkilökohtaiseen hyvinvointiin liittyvää. Villashaalikin voisi olla lämmittävä lahja, riippuu tietty mummon mausta:).

Ihania synttäreitä!!!
Tämä olis perseestä!

Yhteistyössä