Mitä yksityiset lääkärit näkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos olen käynyt yleensä terveystalossa ja olen menossa mehiläiseen missä olen käynyt kerran aikaisemmin ni näkeekö mehiläisen lääkärit tietoni ja käyntini syyt ja lääkkeet mitkä ovat terveystalon tiedoissa? Oma kannassa en ole kuitannut suostumusta vai käyttääkö ne vaan omia järjestelmiään?

ei mielestäni näe jos et anna lupaa. Lääkereseptit on sitten toinen juttu, reseptit ovat sähköisesti Reseptikeskuksessa ja sieltä sitten lääkärit näkevät ne mielestäni missä paikassa tahansa. Jos siis haluat jotain lääkettä uusittavan, lääkäri katsoo siis sieltä kaikki reseptisi. Ja resepteistä siis näkee mitä sairauksia sairastat.. antibiooteista mihin tod.näk. sairauksiin ne on se sinulle määrätty. Ei siis lääkäri tarvitse sairauskertomuksia, lääkelistastasi pystyy päättelemään myös paljon asioita.

Okei kiitos! :) toivon vaan ettei edes reseptejä näkisi kun olen nyt ollut tosi kauan kipeänä ja antibiotteja vaan määrätään niin ajattelin kokeilla jos toisessa paikassa suostuttaisiin tutkimaan löytyykö muuta syytä kun huono vastustuskyky ja tupakointi :D

kannattaa ehkä jatkaa entisessä paikassa hoitoja, tutkimuksia.. siellä tiedetään mitä on jo tehty jahoidettu.. ja siitä on sitten hyvä jatkaa, jos oireet vaan jatkuvat. Lääkäri etsii sitten jonkun toisen hoitolinjan jos entinen ei toiminut.

Yhteistyössä