Mitä voisin viedä tuliaisiksi kun menen katsomaan ystävääni joka synnytti keskosen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ee

Vieras
Ystäväni on jo kotiutunut sairaalasta, mutta vauva joka syntyi rv 29 jäi vielä teholle ja ei ole varmuutta selviääkö, luultavasti kyllä.

Menen huomenna tuota ystävääni moikkaamaan hänen kotiinsa. Onko soveliasta viedä vauvalle jotain, vaikka nalle tms? Ja ystävälle herkkuja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Entäs onko jonkun vauvanvaatteen vieminen ihan hullu idea?

Ei ole hullu idea - siskoni kuopus oli keskonen, mutta silloin ei juuri ollut keskosten vaatteita olemassa kaupoissa ja hän oli kovasti ilahtunut kun ompelija-ystävänsä hänelle yllätykseksi teki pikkuisia vaatteita. :) Tosiaan Lindexillä ja H&M:llä ainakin on 44 alkaen, muualta voisi löytyä pienempiäkin?

Tai vie ihan äidille (ja isällekin) pientä piristystä... suklaata, hedelmiä tai jotain muuta... ite ainakin aikoinaan ilahduin kovasti, kun minua muistettiin lapsen (myöskin keskonen ja teholla viikkoja) syntymän johdosta... piristystä tarvitsin!

MIten olisi jokin valokuva kansio vaikka johon saisi laittaa vauvasta kuvia...vaikka vauva menehtyisi (jota ei tosiaankaan toivota) niin siihen saisi laittaa muistot vaikka keskola ajalta...sitten seuraava kirja kun kotiin pääsee ??

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
Eikös Lastentarvike liikkeessä ole tosi pieniä myynnissä...valikoima ei taida olla laaja mutta muistelen katselleeni siellä jopa 40cm vaatetta...

On, just sellasia minikokoja. EIhän se haittaa vaikka vaate ei vielä oiskaan sopiva, kyllähän normikokosetkin vauvat saavat isoja vaatteita joita ei heti käytetä.

Mun mielestä vaate on hyvä idea etenkin, kun noin pieniä ei ihan joka kaupasta löydy.
Vaatten ostaminen on minusta sellainen positiivinen asenne, että vauva jää henkiin. Siis minusta olisi masentavampaa, jos kukaan ei uskaltaisi ostaa mitään vauvalle, ikään kuin pitäisivät varmana, että hän kuolee =(
(Jos kävisikin huonosti, keskolassa on kova pula pienistä vaatteista...)

Ite olen yhden lapsen synnyttänyt rv 26 ja jäin henkiin. Voi vieläpä oikein hyvin =)

mä oon kanssa sitä mieltä, että vauvalle voisi ostaa jotain...uskotaan, että kaikki menee hyvin ja vauva selviää! ja siinä huonommassa vaihtoehdossa ne asiat jää muistoksi, joka on jossain vaiheessa aika tärkeää(ainakin mulle oli)

Mä vein ystävälle 44 cm:n potkarin ja se olikin sitten heidän AINOA sopiva vauvanvaatteensa vielä pitkään. Hän oli siis todella onnellinen, että edes joku oli antanut hänen pikkukeskoselleen sopivan vaatteen!

Eli osta pienen pieni vaate. Suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keskosen äiti:
Mun mielestä vaate on hyvä idea etenkin, kun noin pieniä ei ihan joka kaupasta löydy.
Vaatten ostaminen on minusta sellainen positiivinen asenne, että vauva jää henkiin. Siis minusta olisi masentavampaa, jos kukaan ei uskaltaisi ostaa mitään vauvalle, ikään kuin pitäisivät varmana, että hän kuolee =(
(Jos kävisikin huonosti, keskolassa on kova pula pienistä vaatteista...)

Ite olen yhden lapsen synnyttänyt rv 26 ja jäin henkiin. Voi vieläpä oikein hyvin =)

Ehdottomasti juuri näin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnakin:
Tai vie joku kiva lastenkirja. Siitä jää kiva muisto, jäi lapsi henkiin tai ei...

Wow. Kiva muisto, jäi henkiin tai ei.Kirjoittaja ei varmaan tarkoittanut mitään näin sydämetöntä..

No kyllä tarkoitin.

Sydämetön en tarkoittanut olla.

Meille jäi esikoispojalta muistoksi pari kirjaa, joihin oli etusivuille kirjoitettu kiva värssy. Hän ei siis jäänyt henkiin...

Luultavasti ja toivottavasti tämä kyseinen vauva kuitenkin selviää.

Yhteistyössä