Mitä voisin tehdä maidosta missä ollut päiväys 29.6? Ja voiko eilistä rahkaa käyttää piirakkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luuletko sä että se rahaka menee yhdessä yössä hunoksi simsalabim? Rahka on hapanmaitotuote, ei se niin helposti pilaannu. Ihan varmasti voit piirakkaan käyttää. Maitoakin voi käyttää pannariin, jos se vielä on kunnossa, eli ei hapantunut tönköksi.

Joku Marttaliiton tyyppi kertoi haastattelussa käyttäneensä puoli vuotta vanhaa rahkaa. Ohjeistus oli, että jos tuote näyttää, haisee ja maistuu normaalilta, se on kunnossa. Ylihysteerisyys sucks.

Parasta ennnen ei ole viimeinen käyttöpäivä. Rahka on yleensä ok vielä viikon päästä päiväyksestäkin. Maidostakin haistaa ja maistaa jos on pilalla. Pannukakkuun kelpaa varmasti.

Hei, jos se maito ei haise eikä maistu öklölle, niin anna mennä vaan pannariin vaikka!
Ja sen rahkan kans sulla ei vielä kiirusta ole, se kyllä säilyy..mutta kun samalla kerran sitä pannaria oot tekemässä (mä päätin sen sun puolesta :D, helpotan taakkaasi, nääs), niin samallahan sä tekaiset jonkun kätevän rahkapiirakan tai teet kääretortun ja lykkäät rahkaa marjojen kera täytteeseen.

Mä taidankin tulle teille laaduntarkkailijaksi :p ;)!

Hei, jos se maito ei haise eikä maistu öklölle, niin anna mennä vaan pannariin vaikka!
Ja sen rahkan kans sulla ei vielä kiirusta ole, se kyllä säilyy..mutta kun samalla kerran sitä pannaria oot tekemässä (mä päätin sen sun puolesta :D, helpotan taakkaasi, nääs), niin samallahan sä tekaiset jonkun kätevän rahkapiirakan tai teet kääretortun ja lykkäät rahkaa marjojen kera täytteeseen.

Mä taidankin tulle teille laaduntarkkailijaksi :p ;)!

Tota rahkaa on 2 purkkia, joten pitää tehdä 2 piirakkaa. ;) Ajattelin tehdä marjarahkapiirakan ja persikkarahkapiirakan. Mies ei tykkää rahkapiirakasta ja pyys tekemään mustikkapiirakkaa, eli meillä on kohta täällä 3 piirakkaa ja pannari. :p

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Tota rahkaa on 2 purkkia, joten pitää tehdä 2 piirakkaa. ;) Ajattelin tehdä marjarahkapiirakan ja persikkarahkapiirakan. Mies ei tykkää rahkapiirakasta ja pyys tekemään mustikkapiirakkaa, eli meillä on kohta täällä 3 piirakkaa ja pannari. :p

Siunaa ja varjele :D :p...se teitin osoite oli - mä tuun kyllä kaffeepaketin kera ainankii *pyyhkii äkillisesti ryöpsähteleviä kuolajoikuja* :D....

Herkutelkaa ja naatiskelkaa muruset :)!

Uusimmat

Yhteistyössä