Mitä voisin tehdä kissan huonolle itsetunnolle? tai joku sillä on päässä vikana.

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Tapahtui äskettäin: ihan omaa tyhmyyttäni nostin kirjolohifileen vuokaan odottamaan uuniin menoa, käänsin selkäni, niin eikös kissat molemmat olleet KIELLETYLLÄ pöydällä ( ja siis eivät sillä pöydällä kulje päivisin, öisin kyllä kun kaikki ovat nukkumassa ) maistelemassa sitä MUN filettä :headwall: |O
Jumankaut suutuin ja nappasin molemmat niskasta ja vein pois.

Nyt toi toinen, arempi tapaus, otti siitä niin nokkiinsa että luimuilee ja "itkee" jos vaikka kuljen vierestä? :o En tajuu sitä enää ollenkaan. En mä nyt niin kovasti siitä niskasta ottanu :whistle:
Toi arempi on muutenki ihan kummallinen. Neitiä kun ei sais yhtään kieltää, vajoaa heti masennuksen syövereihin eikä hetkeen kaveeraa yhtään. Muutenkin yleisesti juoksentelee ja säntäilee ja saa paniikkikohtauksia.

Kerranki ku sillä jäi kakkapökäle kiinni karvoihin ja se pelotti niin paljon että se kissa juoksi ympäri asuntoa ja minä perässä. Ja vihdoin kun sain sen kiinni ja pökäleen irti niin se oli sit taas mun syy että häntä oli peloteltu :|

Onko mulla ainoa tällänen murjottaja kissa? Jonka pitäis antaa tehdä just niinku tykkää, ja käskeä lastenkin olemaan hipihiljaa ettei se vaan pelästy? Ei sais komentaa tms. ettei se vaan ala pelkäämään mua?

Niin, ja molempia kissoja on aina komennettu samalla tavalla, vaan tällä toisella viiraa päässä, kait? mitä voisin tehdä sille vahvistaakseni sen itseluottamusta?

Kokeile Feromodinia, sitä saa eläintarvikeliikkeistä ja eläinlääkäriltä suihkeena ja haihduttimena. Se on kissojen luontaisenkaltaista rauhoitusainetta. Mullakin on muutama arkajalkakissa, mutta kärsivällisyydellä ajan kanssa ovat oppineet luottamaan

vitsi kun nauroin vedet silmissä tämän luettuani!! :D
Siis mullakin on ollut monia kissoja, tällä hetkellä vain yksi, ja ymmärrän täysin että jotkut luonteet ovat vähän herkempiä... Mutta ei meillä noin herkkää ole ollut. Se on helposti loukkaantuva taiteilijasielu:)

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Jotkut on herkempiä. jos sä oikeasti otit niskasta ja heitit, niin en ihmettele että pelkää.

en mä sitä heittänyt sentään :laugh: ei ole tapana nakella kissoja seinille. Jestas sentään. Nostin niskasta, kielsin ja laskin menemään. Ja näinhän se häntä koipien välissä luikki matkoihinsa :whistle:
Meillä kissat on muuten oppineet tosi hyvin talon tavoille, mut nyt jotenkin alkaa ottaa päähän ton yhen marttyyri asenne. Kun ei mitään sais tehdä ettei ala panikoimaan.

Kissoilla on kuivaruokakippo tiskipöydällä ja jos tää arempi on siinä syömässä ja kävelet liian kovaa ohi, ei se uskalla enää syödä vaan hyppää pois.

Ja tässä yks päivä oli hyppäämässä miehen syliin eikä huomannu et miehellä oli kannettava sylissään. Tää kissa säikähti sitä niin et tyhjensi anaalirauhasensa siihen kannettavan päälle kun juoksi siitä yli :/

Kisu on kuule nyt vaan loukkaantunut siulle verisesti. Meillä yks kissoista, ainut narttu teki aikoinaan sitä, et kun kerrankin ne oli koko kesän meitin mukana mökillä ja kun kotiuduttiin, ni viikon päästä jätettiin ne keskenään yhdeksi yöksi kun käytiin miehen veljen kihlajaisissa, ni takaisin kun tultiin, ni tää narttu oli niin loukkaantunu miulle, ettei sietäny minuu yhtään ja öisin kävi kuseksimassa miun vaatteille ja yks yö heräsin siihen, et se kaapi miun päällä, ni jumankauta oli kussu miun päälle (tai siis miun päällä olevan peiton ) |O Viikon se tuota jatkoi, mut sit lopetti itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kissaihminen:
Toivottavasti kisua ei rangaistu siitä, kun muutenkin pelästyi...?!

ai kun pelästyi sitä kannettavaa? Kyllä muistaakseni mies karjaisi koska ottihan se nyt häntäkin päähän ku toinen tulee paskantamaan koneelle :o

Siis kun tilanne alkaa olla jo vaikea ajatellen normaalia elämää. Koko ajan pitää olla vähän varuillaan ettei tämä kissa SÄIKÄHDÄ mitään. Ja näin 5 lapsen perheessä se ei oikein onnistu. Vaikka ei tuo lapsille tee mitään mutta niitäkin säikkyy. Ja vieraita ihmisiä. Ja ääniä ja esineitä. Läpyttää kaikkea outoa melko tarkkaan ennenkuin uskaltaa kulkea ohi..
Mietin että onko enää edes kissan elämää tollanen :/

Kuullostaa tutulta. Mulla oli tollanen kissa ennen, sen stressireaktiot oli usein sitä luokkaa että se kusi alleen. Tää kissa kuoli kun oli 2 vuotias, leikattu kollipoika. Kuoli tapaturmaisesti, mutta mistä tietää vaikka teki itsarin oli sen verran erikoista sorttia. Se oli elossa ennen ensimmäistä lasta ja muut kissat (3 kpl) ovat saaneet tuta nahoissaan kun esikoinen niitä kiusaa. Kyllä varsinkin aralle kissalle on lapsiperhe tai muuten vilkas meno yhtä helvettiä. On kissatyyppejä jotka ovat niin stressiherkkiä että ei pissat ja kakat pysy sisällä tai lakkaavat jopa syömästä. Vaikka kovasti surin sitä kissaani sillon kun kuoli niin on parempi näin ettei ollut sitten enää tässä kun lapsi tuli, olis se ollut sille liian rankkaa.

Voithan koittaa tuota em. tuoksua ja myös kysyä eläinlääkäriltä jotain stressaavan kissan ruokaa, niillä kun on usein myynnissä noita erikoisruokia mitä ei saa edes hyvästä lemmikkikaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kissaihminen:
Toivottavasti kisua ei rangaistu siitä, kun muutenkin pelästyi...?!

ai kun pelästyi sitä kannettavaa? Kyllä muistaakseni mies karjaisi koska ottihan se nyt häntäkin päähän ku toinen tulee paskantamaan koneelle :o

Siis kun tilanne alkaa olla jo vaikea ajatellen normaalia elämää. Koko ajan pitää olla vähän varuillaan ettei tämä kissa SÄIKÄHDÄ mitään. Ja näin 5 lapsen perheessä se ei oikein onnistu. Vaikka ei tuo lapsille tee mitään mutta niitäkin säikkyy. Ja vieraita ihmisiä. Ja ääniä ja esineitä. Läpyttää kaikkea outoa melko tarkkaan ennenkuin uskaltaa kulkea ohi..
Mietin että onko enää edes kissan elämää tollanen :/

no enpäs ehtiny lukea ku ton alotuksen ku ekaks vastasin. harmi! yksinäinen eläkeläinen varmaan olis hyvä 'varomaan' säikäyttämästä, mutta lapsiperheessä täysin mahdotonta. voihan se olla joku kriisikin, että menee kisulta ohi ajan kanssa. ja jollain erityiskohtelulla? kissakuiskaaja ;)

toivottavasti ette joudu luopumaan ton takia..