Mitä voisin tehdä, ettei tarttis palata töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja l
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

l

Vieras
Mulla on vakityö, mutta en haluais sinne palata kun hoitovapaa loppuu. En tykännyt työstäni aiemminkaan. Mitä sitä vois tehdä kotoa käsin, jos nyt uutta työtä ei heti löydy? Kannattaako sijoitustoiminta? Jos sijottas meidän kaikki säästöt... Tai hankkiiko jollain tupperilla tms. oikeestaan mitään? Muita ideoita?

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Tee lapsi :D anteeks :ashamed:
En osaa oikeen neuvoa,on inhottavaa varmasti mennä sellassee työhön,missä ei oikeesti viihdy yhtään..

Lapsia on jo kolme, kyllä nää nyt riittää:) Mistähän sitä työstä etukäteen tietäs viihtyykö siellä vai ei? Oli munkin työ aluksi kivaa, mutta sitten tuli muutoksia ja huonompaan suuntaan meni.

Mulla ei ole oikein muuta neuvoa, kuin että jos et viihdy yhtään nykyisessä työssäsi niin mitäs jos opiskelisit jotain muuta alaa. Siinäkin joutuu kyllä lähtemään pois kotoa ja viemään lapset hoitoon, ja aikuisopiskelussa on vielä se rahallinen puoli. Kotona tehtäviä töitä on tosi vähän, eikä niistä makseta paljoa mitään. Ehkä jotakin ompelualan alihankintatyötä, jos sellaista osaa. Jos on hyvä kielissä niin kääntämistä. Tai puhtaaksikirjoitusta jos sellainen sujuu. Muuten ei tule mieleen kuin pph:n homma mutta se on kyllä täysin hanurista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Tee lapsi :D anteeks :ashamed:
En osaa oikeen neuvoa,on inhottavaa varmasti mennä sellassee työhön,missä ei oikeesti viihdy yhtään..

Lapsia on jo kolme, kyllä nää nyt riittää:) Mistähän sitä työstä etukäteen tietäs viihtyykö siellä vai ei? Oli munkin työ aluksi kivaa, mutta sitten tuli muutoksia ja huonompaan suuntaan meni.

Ihan ku mun suusta :whistle:

Itsellä töihin paluu muutaman viikon päästä.
Olen suunnitellut että ottaisi selvää opiskelumahdollisuuksista iltaopiskeluna tms ja sitä kautta vaihtaisi alaa.
Kokonaan en pyst ahallisesti opiskelijaksi heittätymään, joten siksi nykinen työ on vielä pidettävä.

Mulla on yksi koulutus mielessä, minkä haluaisin käydä ja siinä työssä luultavasti viihtyisin. Opiskelu ei edes ole rahakysymys, vaan aikakysymys! Lähin opiskelupaikka (tuota haluamaani alaa) kun on 4 tunnin päässä. Ja sehän ei sitten onnistu millään. Enhän mä nyt voi viikoiksi pois kotoa muuttaa ja päiväseltään sinne ei ehdi.

Mulla on yksi koulutus mielessä, minkä haluaisin käydä ja siinä työssä luultavasti viihtyisin. Opiskelu ei edes ole rahakysymys, vaan aikakysymys! Lähin opiskelupaikka (tuota haluamaani alaa) kun on 4 tunnin päässä. Ja sehän ei sitten onnistu millään. Enhän mä nyt voi viikoiksi pois kotoa muuttaa ja päiväseltään sinne ei ehdi.

Jos teillä ei ole kovin tiukkaa rahallisesti, niin minkälaista työtä miehesi tekee? onko hän viikonloput ja illat kotona? Voisitko ajatella, että tekisit jotakin osapäivätyötä, iltaisin ja viikonloppuisin? Silloin lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon ja voisit itse määritellä työaikasi?

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Jos teillä ei ole kovin tiukkaa rahallisesti, niin minkälaista työtä miehesi tekee? onko hän viikonloput ja illat kotona? Voisitko ajatella, että tekisit jotakin osapäivätyötä, iltaisin ja viikonloppuisin? Silloin lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon ja voisit itse määritellä työaikasi?

Mies on kotona illat ja viikonloput, mutta niin haluan olla minäkin. Osapäivätyö olis ihan jees, mutta siis arkipäivisin. Lapset vois ihan hyvin olla hoidossa (pieninkin siis jo kohta 3v), mutta mistä sitä osapäivätyötä saa? Kaupan kassallekaan ei pääse, kun ei ole siitä kokemusta. Ja koulutus mulla siis on yliopistosta, mutta ei se paljon auta jos on "väärältä" alalta.

Yhteistyössä