mitä voisi syödä tai juoda mikä auttaisi vatsatautiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyi

Vieras
Olen nyt 13 tuntia rampannu vessassa eikä loppua näy. Päinvastoin. Pahemmaksi muuttuu. Joka paikkaan sattuu, vesikään ei oikein meinaa pysyä sisällä. Kuumetta.

:'(

Älä juo liikaa. Vatsataudissa saa juoda vain yhden teelusikallisen tunnissa. Eikä kannata syödä mitään ennenkuin alkaa helpottamaan. Silloinkin vaan banaania tai suolakeksejä yms.

Eikös mustikka auta yleensä vatsataudissa. Itse söin jäisiä mustikoita, onneksi oli pakastimessa. Ihan pieninä annoksina, muutama marja aina kerrallaan. Paranemista!

olen pillillä juonut vettä. Kovasti janottaa ja suuta kuivaa mut ei oikein mikään maistu ja samantien tulee ulos :(
Alkaa olla voimat vähissä kun ei mikään ole pysyny sisällä aamu ysin jälkeen :(

Vettä pieninä kulauksina. On tärkeää juoda vaikka tulisikin heti ylös. Hiukan siitä aina ehtii kuitenkin imeytyä. Suolatikut ja banaani sitten kun alkaa jotain ruokaa tehdä mieli.

[QUOTE="mievaan";28210627]Älä juo liikaa. Vatsataudissa saa juoda vain yhden teelusikallisen tunnissa. Eikä kannata syödä mitään ennenkuin alkaa helpottamaan. Silloinkin vaan banaania tai suolakeksejä yms.[/QUOTE]

Mistä sä tuollasta olet keksinyt? Mietipä paljonko tuosta tulee nestettä vuorokaudessa ja onko se riittävä määrä...

Ap, ota ihan pelkkää suolaa, nopea ja tehokas apu.

Mulla ei koskaan ole ollut vatsatautia, mutta muistelisin että oma äiti joskus sanoi jaffan ja juuston (?) auttavan kovassa mahataudissa. En sitten tiedä toimivatko, kun en ole päässyt kokeilemaan käytännössä.

Mustikkakeittoa. Sitä on mukava oksentaa, ei maistu pahalta ylöstullessaan eikä makuun jää kammoa.

Keitettyä haaleaksi viilentynyttä vettä antoi sairaanhoitajaäitini kun olin pieni. Kesti paremmin sisällä kuin keittämätön eikä ärsyttänyt vatsaa niin paljon. En tiedä mihin perustuu, vai onko ihan huuhaata.

Kohta vuorokausi jatkunut tätä. Vatsakivut ovat helpottaneet mutta KAIKKI tulee edelleen vetenä läpi. Koetin eilen juoda vähän tuoremehua mutta läpi tuli sekin. Ja koetin syödä myös vähän popcornia mutta ei sekään pysyny sisällä.
Nyt on ihan järkyttävä päänsärky. Siksi koetin imeskellä suklaata, jos johtuu liian matalasta verensokerista kun ei ole mitään muuta saanu vuorokauteen kuin vettä vaan ja sekin tullut rivakasti pihalle. Mutta tuli huono olo tuosta makeasta.
Tuo päänsärky on ihan järkyttävää!!! Otin särkylääkettäkin mutta ei auta.

Tää on ihan kamalaa :(

olen pillillä juonut vettä. Kovasti janottaa ja suuta kuivaa mut ei oikein mikään maistu ja samantien tulee ulos :(
Alkaa olla voimat vähissä kun ei mikään ole pysyny sisällä aamu ysin jälkeen :(

Samajuttu oli. Join gefilusmehua ja vettä pikku satsin kerrallaan. Uloshan se tuli mutta alko hissukseen pysymään sisällä. Imeskelin sipseistä suoloja. Mutta tosiaan pikkumääriä nesteitä. Kivampi yrjötäkin kun ei tyhjää koita yökkiä. Jokatapauksessa kun oksensi.

Kannattaa juoda apteekin ripulijuomia tai sitten nesteytykseen tarkoitettua urheilujuomia (maistuvat paremmilta kuin nuo apteekin juomat), eikä tarvitse liotella mitään jauheita. Ne imeytyvät nopeasti.

Merisuolaeae kielen alle, saat suolaa.
Ja mehujäiden nimeen vannon itse. Jos pelkästään ripuloit enää niin sekoita lasilliseen laimeaa mehua pari rkl perunajauhoja niin se rauhoittaa vatsaa ja imee nestettä

Kohta vuorokausi jatkunut tätä. Vatsakivut ovat helpottaneet mutta KAIKKI tulee edelleen vetenä läpi. Koetin eilen juoda vähän tuoremehua mutta läpi tuli sekin. Ja koetin syödä myös vähän popcornia mutta ei sekään pysyny sisällä.
Nyt on ihan järkyttävä päänsärky. Siksi koetin imeskellä suklaata, jos johtuu liian matalasta verensokerista kun ei ole mitään muuta saanu vuorokauteen kuin vettä vaan ja sekin tullut rivakasti pihalle. Mutta tuli huono olo tuosta makeasta.

Vaaleeta leipaa, mustikkakeittoa ja jaffaa. Kokeile kevyttä pieninä määrinä esim. alkuun pala leipää. Kannattaa välttää rasvasia ruokia, kuten suklaa. Kuulostaa Norovirukselta, joka loppuu yhtä nopeasti kuin on alkanutkin, kestää yleensä rajuna 1-2 vrk ja sitten helpottaa.

Tsemppiä! Meillä vedettiin läpi koko perhe vuorotellen ja osin yhtäaikaa. Mulla oireet meni ohi pari vrk sitte mutta edelleen kunto on puolinainen ja alkaa maistua jokin yhtään paremmin. Meilläkin kuume, päänsärky, joka tuutista tuli ulos jne...Yrtä nyt vaan sitä nestettä ottaa ja vaikka imeskellä jotain suolasta. Sitäkin tarvii taudissa ja olo menee entistä kehnommaksi jossei saa mitään suoloja. Kyl se varmasti alkaa kohta helpottaa, yleensä nuo rajut ei vuorokausikaupalla kestä.

Yhteistyössä