Mitä voisi pyytää sienistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sienestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sienestäjä

Vieras
Kävin tänään sienimetsällä ja vähän tuli kerättyä suppilovahveroita ja kanttarelleja. Nyt sitten mietin, että mitä noista voisi pyytää, kun itse en noita syö.

Suppiksia on 2 aino-jäätelörasiallista ja 1 iso turkkilainen jogurtti astia ja kanttarelleja on 1,5 aino-rasiallista. Suppikset on vielä putsattu ja perattu, noi kanttarellit ei ihan niin tarkkaan siivottuja.

kanttarellit ei enään hyviä niiden aika jo ohi mutta varmaan sä noista suppiksista saat sen 1-2€ toki pyytäähän voit vaikka kuin mutta älä kyllästy myymään ;)

Itse olen ostanut 10litraa 12€ ;)

Mihin sä olisit niitä myymässä? Jos jotain ravintolaa meinaat, pitäisi varmaankin olla isompi määrä.
Kysy joltakin tutultasi joka tykkää sienistä mutta ei itse sienestä, ja lähde ihan siltä pohjalta että paljonko hän olisi valmis maksamaan. Tai sitten vaihdat johonkin.

No torillekos meinasit mennä? ITse en ainakaan keneltäkään uskaltaisi sieniä ostaa, kun en itse niitä tunnista.

tuo onkin hyvä pointti jos ei tunnista sieniä niin onkin hyvä silloin ostaa ne oikeasta kaupasta ;)
Itse tunnen sienet mutta en nyt tunne täältä sienimetsiä joten minä tykään ostaa näitä poimittuja minulle tuttuja sieniä:) ja kaikki on olleet sitä mitä on luvattu:)

Ihan tutuille myymässä, eihän noita nyt isoa satsia ole, mutta jotain kuitenkin.

Minusta kyllä 1-2€ tosta satsista on kyllä liian vähän, onhan siinä keräämisen vaivakin, tosin en minä mitään ihan kamaliakaan olisi noista pyytämässä. Noi on kuitenkin putsattuja ja tossa yhdessä rasiassa on aika paljon, kun noi on pääosin halkaistuja.

[QUOTE="sieni";29049902]Ei tosta määrästä mitään saa, syö itse. Putsaamattomia kukaan ei ota ees ilmaiseksi.[/QUOTE]

Noi on putsattuja ja itse en todellakaan noita syö, mä en voi sietää sieniä.

Millainen ihminen EI tunnista edes kanttarellia???? Suppilovahverostakaan on vaikea erehtyä.. No, jotkut on niin vieraantuneita luonnosta että tuskin lehmää tunnistavat :/

Viime vuonna tuli kerättyä omien sienten lisäksi kymmeniä litroja ihan vain lahjoitettavaksi sukulaisille ja tuttaville. Minusta metsässä liikkuminen ja sienestäminen on niin ihanaa puuhaa, että en oikein osaisi pyytää sienistä mitään vastinetta. Naapurin mummojakin ilahdutin sienikoreilla.

Me sienestetään tosi paljon ja syödäänkin sieniä, jos tulee ylimääräisiä sieniä niin annetaan kavereille ja sukulaisille ihan ilmaiseksi. Varsinkin suppilovahverot on sellaisia, joita ei viitsi säilöä älyttömän paljoa itselle kun niitten makuun kyllästyy.

Yhteistyössä