Mitä voisi kysyä anopista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikikii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kikikii

Vieras
Anoppini on menehtynyt ennen kuin tapasimmme mieheni kanssa. Nyt meillä on yhteinen lapsi ja koska lapsessamme on 25 % anopin geenejä, minusta olisi mielenkiintoista tietää enemmän anopistani, mitä nyt tiedän. Kukaan mieheni perheessä ei puhu erityisen paljon anopistani, mutta minä haluan alkaa selvittäämään millainen ihminen hän oli.

Mitä kaikkea voisin kysyä anopistani mieheltäni ja hänen muulta lapsuudenperheeltään? Sellaista, joka auttaa minua mahdollisesti tunnistamaan anopin geenejä ja ominaisuuksia lapsessamme.

No mä varmaan vaan kysyisin mieheltäni, että kerro sun äidistä ja sit tekisin tarpeen mukaan tarkentavia kysymyksiä... En mä mitään "kyselytuntia" järjestäisi vaan sopivassa hetkessä, meidän tilanteessa varmaan saunassa jos ollaan kahestaan tai kun ollaan käymässä nukkumaan(nuo ovat parhaimpia hetkiä keskustella häiriöttä ja pystyisin parhaiten keskisttymään, koska lapset eivät olisi jaloissa), pyytäisin kertomaan äidistään...

No mä varmaan vaan kysyisin mieheltäni, että kerro sun äidistä ja sit tekisin tarpeen mukaan tarkentavia kysymyksiä... En mä mitään "kyselytuntia" järjestäisi vaan sopivassa hetkessä, meidän tilanteessa varmaan saunassa jos ollaan kahestaan tai kun ollaan käymässä nukkumaan(nuo ovat parhaimpia hetkiä keskustella häiriöttä ja pystyisin parhaiten keskisttymään, koska lapset eivät olisi jaloissa), pyytäisin kertomaan äidistään...

peesi

mulla on itseasiassa aikalailla sama tilanne:) vaikka puhutaankin miehen kanssa yleensä ihan avoimesti kaikesta, niin silti tuntuu että en haluaisi "udella" liikaa kun anopin kuolemasta ei kovin montaa vuotta vielä ole ja aihe tuntuu olevan miehelleni melko arka.
Olen kyllä päättänyt että ennen kuin tämä meidän vauva syntyy niin haluan myös saada tarkempaa tietoa anopistani:)

[QUOTE="vieras";23091856]Lapsuudenperheeltä kannattaa kysellä valokuvia nähtäväksi ja keskustella sitten niitä katsellessa.[/QUOTE]

Tää on hyvä ehdotus. Näin teen.

Olen ennenkin pyytänyt miestä kertomaan äidistään, mutta ei hän oikein osaa alkaa kertomaan tuosta vaan. Jotain toki on kertonut, mutta tahdon tietää enemmän.

Yhteistyössä