mitä voi tapahtua jos otan lääkkeet kerralla jotta tää kipu loppuis edes hetkeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimee

Vieras
normaalisti ajattelisin että sivuvaikutuksiahan siitä tulisi. mutta mua ärsyttää ja itkettää tää kipu, ja lääkkeet ei tunnu vaan auttavan. haluan töihin, masennun kotona entisestään, ja varsinkin kun ei voi tehdä mitään! :(
tekis mieli napata tupla-annokset jokaisesta lääkkeestä! sais olla normaalisti töissä edes yhden päivän. tuntuu että kaikki vihaavat jo mua koska en ole töissä ja siitä tulee muille enemmän vaivaa kun olen poissa. :(

En tiedä mistä lääkkeestä nyt on kysymys mutta itse otin kerran 4 kpl 800mg buranaa kovaan alavatsakipuun ja ei mitään sivuvaikutuksia, kipu ainakin loppui.

Taitaa olla kolmiolääke?

Itsellä on aika arvaamattomat seuraukset lääkkeistä. Viimeinen tapaus oli kun otinyöksi kipulääkettä kaksi yhden sijasta ( reseptissä lukee 1-2). Yö meni ok, mutta seuraana iltapäivänä alkoivat krapullakin pahemmat oireet. Kaupanpäällisenä tietenkin ummetus.

Joskus taas niin, että pää toimii, mutta muuten ei toimi mikään. Kokeilenkin aina kipulääkkeitä yöksi ja silloin kun mieskin on kotona.

Puhu mieluummin lääkärille asiasta, jos joku muu lääke autaisi paremmin. Jaksamista kipujen kanssa.

olen käynyt nyt neljästi lääkäreillä, ja kivut kestää jopa viikon ennnekuin laantuu. sain lähetteen sairaalaan mutta se on vasta kahden kk päästä. miranax ei ole tietääkseni kolmiolääke. 550mg.

"Miranaxin käyttöön voi liittyä hieman suurentunut sydäninfarktin tai aivohalvauksen riski. Kaikki riskit ovat suurempia käytettäessä suurta lääkeannosta ja pitkään käytettäessä. Älä ylitä suositeltua annosta tai hoidon kestoa."

[QUOTE="vieras";26504218]"Miranaxin käyttöön voi liittyä hieman suurentunut sydäninfarktin tai aivohalvauksen riski. Kaikki riskit ovat suurempia käytettäessä suurta lääkeannosta ja pitkään käytettäessä. Älä ylitä suositeltua annosta tai hoidon kestoa."[/QUOTE]
Mutta vertaa tuohon mikä annostus sinulla on.

Annostus
275-550 mg kaksi kertaa päivässä.
Kuukautiskivut ja migreeni: 550 mg ensioireiden ilmaantuessa, korkeintaan 1375 mg/vrk.
Ylläpitoannos: 550-1100 mg/vrk joko yhtenä tai kahtena annoksena.

[QUOTE="Vieras";26504139]Taitaa olla kolmiolääke?

Itsellä on aika arvaamattomat seuraukset lääkkeistä. Viimeinen tapaus oli kun otinyöksi kipulääkettä kaksi yhden sijasta ( reseptissä lukee 1-2). Yö meni ok, mutta seuraana iltapäivänä alkoivat krapullakin pahemmat oireet. Kaupanpäällisenä tietenkin ummetus.

Joskus taas niin, että pää toimii, mutta muuten ei toimi mikään. Kokeilenkin aina kipulääkkeitä yöksi ja silloin kun mieskin on kotona.

Puhu mieluummin lääkärille asiasta, jos joku muu lääke autaisi paremmin. Jaksamista kipujen kanssa.[/QUOTE]

Kiitos.
Kun tuntuu ettei kukaan usko mua näitten kipujen kanssa. Itsesyytökset ovat kovat, ja vastuu töihin kantaa kokoajan mielessä. :(
Mulle on määrätty 2 taplettia vuorokaudessa. Jos otankin neljä vuorokaudessa, voisin ehkä päästä töihinkin. Mä olen itkenyt täällä silmät päästäni ja mietteissä vaan jyllää kivun hetilopetus!

Auttaako siihen kipuun mikään muu kuin lääke? Kylmä , kuuma, likunta, lepo, siteet/lastat!

Itseäni helpotti vaähän kun nyt lasten kesälomalla pysyn pitämään 10-12 t yölevon. En toki koko aikaa nuku, mutta yhtäjaksoinen lepo auttaa. Vaikka päivälläkin lepäilen.

Älä ota ominpäin isoa annosta.

Esimerkiksi ibuprofeenin vahvuuden hyödyt loppuu tiettyyn pitoisuuteen, jonka jälkeen suuremmat määrät lisäävät vain haittavaikutuksia. Eli et hyödy vaikka ottaisit kuinka paljon, vaan aiheutat itsellesi enemmän hallaa ja lisäkipuja. Eli kannattaako? Ei.

Ehkä olisi syytä hakeutua lääkärin puheille, jos nykyinen lääkitys ei ole normaalin elämän kannalta hyödyllinen.

[QUOTE="a p";26504235]550mg kahdesti vuorokaudessa.[/QUOTE]
Eli maksimi. Ei varmaankaan voi sitten ottaa enempää. Tulehduskipulääkkeissä tulee haittoja yliannoksesta. Sitä ei voi "loputtomasti" nostaa kuten opiaatteja. Sinuna menisin lääkäriin, mutta sitä ennen yhdistäisin tuohon lääkitykseen parasetamolin 1 g x 3/ vrk (eli 2 kpl apteekin viisisatasia). Se vaikuttaa toisin kuin tulehduskipulääkkeet ja sitä voi ottaa yhdessä käyttämäsi lääkkeen kanssa. Tuo 1 g on normaaliannos ja lääkäreiden yleisesti kipuun usein kakkoslääkkeenä määräämä, vaikka käsikauppalääkkeissä lukeekin, että 1 tabletti kerralla. 1 g vastaa 400 mg:n ibuprofeenitablettia teholtaanja siitä voisi olla sinulle apua.

[QUOTE="vieras";26504307]Eli maksimi. Ei varmaankaan voi sitten ottaa enempää. Tulehduskipulääkkeissä tulee haittoja yliannoksesta. Sitä ei voi "loputtomasti" nostaa kuten opiaatteja. Sinuna menisin lääkäriin, mutta sitä ennen yhdistäisin tuohon lääkitykseen parasetamolin 1 g x 3/ vrk (eli 2 kpl apteekin viisisatasia). Se vaikuttaa toisin kuin tulehduskipulääkkeet ja sitä voi ottaa yhdessä käyttämäsi lääkkeen kanssa. Tuo 1 g on normaaliannos ja lääkäreiden yleisesti kipuun usein kakkoslääkkeenä määräämä, vaikka käsikauppalääkkeissä lukeekin, että 1 tabletti kerralla. 1 g vastaa 400 mg:n ibuprofeenitablettia teholtaanja siitä voisi olla sinulle apua.[/QUOTE]
Ja tätä lääkettä voi ottaa 3 g huoletta (ei kuitenkaan enempää), jos on perusterve ja maksa-arvoissa ei ole häikkää.

Kannattaisi kyllä mennä huomenna lääkäriin. Juhannuksena on vaikeampi saada apua ja ensi viikoksi on vähän lääk
Rinaikojs, heinäkuussa vielä vähemmän.

Älä odota, että kipu on kestämätön. Unohda se työasia vähäksi aikaa. Harvassa työpaikaas voi mennä komerro itkemään kun taas sattuu niin että ei tiedä miten olisi. Eikä lääkepöhnässä ole turvallista olla töissä. Käsitin ohjeista, että ei välttämättä saa ajaa autoakaan. No kumminkin, parantele itsesi rauhassa.

töissä kyllä pystyn olemaan yksin, periaatteessa koko homma on mun harteilla. sen takia mä haluan tän kivun loppuvan nyt! kun palaan takas, niin mulla on taas kasapäin hommia. >:/
olen ollut kivussa töissä, silloin mua katotaan kieroon että miksi olen töissä. olen sairaslomalla niin mua haukutaan miksen ole töissä. :(
tekis mieli irtisanoa itseni koko paskasta! oon kotona tai en, silti stressaan työpaikan asioista.
vedin nyt neljä niitä miranaxeja, kävi miten kävi.
ääripäästä toiseen, jotain muuta kuin tätä saatanana kipua! ja ihmisten epäuskoisuutta!
tiedä, tyhmää. mutta omapahan on kroppani ja ongelmani. :/

[QUOTE="a p";26504535]töissä kyllä pystyn olemaan yksin, periaatteessa koko homma on mun harteilla. sen takia mä haluan tän kivun loppuvan nyt! kun palaan takas, niin mulla on taas kasapäin hommia. >:/
olen ollut kivussa töissä, silloin mua katotaan kieroon että miksi olen töissä. olen sairaslomalla niin mua haukutaan miksen ole töissä. :(
tekis mieli irtisanoa itseni koko paskasta! oon kotona tai en, silti stressaan työpaikan asioista.
ääripäästä toiseen, jotain muuta kuin tätä saatanana kipua! ja ihmisten epäuskoisuutta!
tiedä, tyhmää. mutta omapahan on kroppani ja ongelmani. :/[/QUOTE]

Voi sinua!

Suotta välität toisten mielipiteistä, ei toisten kipuja voi tietää.

[QUOTE="a p";26504535]töissä kyllä pystyn olemaan yksin, periaatteessa koko homma on mun harteilla. sen takia mä haluan tän kivun loppuvan nyt! kun palaan takas, niin mulla on taas kasapäin hommia. >:/
tiedä, tyhmää. mutta omapahan on kroppani ja ongelmani. :/[/QUOTE]
Mikset nyt vaan ota sitä parasetamolia tai mene päivystykseen. Tuosta määrästä voi saada maha-suolikanavan verenvuodon. Älä ainakaan tyhjään mahaa ota.

[QUOTE="vieras";26504569]Mikset nyt vaan ota sitä parasetamolia tai mene päivystykseen. Tuosta määrästä voi saada maha-suolikanavan verenvuodon. Älä ainakaan tyhjään mahaa ota.[/QUOTE]

En pääse. Ei ole autoa, ja mies tulee vasta illalla.
Tiedätkö sen tunteen kun kipu on jo sietämättömän ärsyttävää? Se kun tekis mieli raivota tai potakista joku jäsen rikki että toinen kipu unohtuis? Mulla on nyt sellainen olo!
Hävettää edes myöntää moinen. Ja niin paljon olen jo apua joka tuutista saanut etten ala vinkumaan taas lapsille vahtia. Tyhmää sekin, tiedän.
Olo on aika turta jo avun pyytämiseen, tai kivun sanelemiseen jokaiselle pomoa myöten etten edes jaksa vastatakkaan puhelimeen. Se tunne kun huudat ja huudat mutta ihmiset ympärilläsi eivät kuule sua! :(
Meen illalla sitten päivystykseen vaikka linja-autolla. Saan kuitenkin saikkulapun ja taas on pomo tyytyväinen.

ensimmäisenä yksityiselle JA kunnon kipulääkkeet. jos päivystyksessä/omalääkärillä ei moiseen kivun hoitoon pystytä?

sinuna sanoisin hoitavalle lääkärille että teen valituksen sinusta ja saat tunkea nuo miranaxis sinne mihin aurinko EI PAISTA.

mistä kipu johtuu? tiedän kyllä tunteen...liiankin hyvin. panacodit, tramalit ym koitettu.

yksityisellä käyty kahden eri lääkärin kanssa..
Illala meen sinne päivystykseen jos tää satsi ei auta. Huomenna jokatapauksessa menossa, kun ei musta töihinkään taida olla. >:/

Yhteistyössä