Mitä vittua? Enkö minä saa päättää,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei muuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei muuta

Vieras
pelaavatko lapset mun kanssani hedelmäpeliä vai eivät? Mihin minä sen 2-vuotiaan laitan, jos haluan kauppareissulla euron laittaa koneeseen? Mummolleko hoitoon siksi aikaa? Ja jos mummoa ei ole tai muutakaan lapsenkaitsijaa niin minun YKSILÖNVAPAUTTANI sorretaan pahasti, koska en voi pelata sitä peliä typerän lain takia.

AIVAN NAURETTAVA LAKI! Kuitenkin alle 18v saavat ajaa mopolla ja äänestää. Tämmöiset lainlaatijat joutaisivat pakkolomalle, koska oikeaa tekemistä ei selvästikään ole. Lisäksi keno- ja lottoarvonnat tulisi näyttää telkkarissa vasta klo 22 jälkeen, on se sen verran kovaa katsottavaa ja voipi vielä koukuttaa lapsen lopullisesti.

[QUOTE="vieras";24199173]eikös se ole että alle 18 vuotias ei saa pelata niitä pelejä ilman huoltajan läsnäoloa? eli en ymmärrä mistä puhut...[/QUOTE]

Taitaa olla nykyään niin, ettei alle 18-vuotiaat enää saa mennä edes sen pelikoneen lähelle vaikka olis kenen kanssa...

Me pelataan tosi harvoin mitään tollaista, mutta silloin tällöin ollaan laitettu jokunen kolikko laitteeseen ja annettu meidän taaperoiden painella nappeja! Hui kauheaa! Ei ole kyllä käynyt mielessäkään, etteikö alaikäinen saisi vanhempansa seurassa pelata.

[QUOTE="Pedi";24199196]Saa se muksu olla ja jopa pelata jos vain täysi-ikäinen on vieressä..[/QUOTE]

RAY:n sivuilta:

Arpajaislain mukaan rahapeliyhteisö ei saa antaa alle 18-vuotiaan pelata rahapelejä. Tämä koskee myös pelaamista vanhempien seurassa tai luvalla.

[QUOTE="Pedi";24199196]Saa se muksu olla ja jopa pelata jos vain täysi-ikäinen on vieressä..[/QUOTE]

Uusi arpajaislaki määrää kaiken raha- pelaamisen alaikärajaksi 18 vuotta Suomessa. Raha-automaattipelaamiselle myönnettiin siirtymäaika niin, että viimeistään 1.7.2011 jokainen pelipiste noudattaa uutta ikärajaa.

Lain mukaan alle 18-vuotias ei saa pelata mitään rahapeliä edes samaan perheeseen kuuluvan täysi-ikäisen seurassa tai luvalla. Pelialueet rajataan sinisillä K18-teipeillä tai rajaustolpilla.

lähde:
Rahapelien uusi ikäraja on 18 vuotta

Uusi arpajaislaki määrää kaiken raha- pelaamisen alaikärajaksi 18 vuotta Suomessa. Raha-automaattipelaamiselle myönnettiin siirtymäaika niin, että viimeistään 1.7.2011 jokainen pelipiste noudattaa uutta ikärajaa.

Lain mukaan alle 18-vuotias ei saa pelata mitään rahapeliä edes samaan perheeseen kuuluvan täysi-ikäisen seurassa tai luvalla. Pelialueet rajataan sinisillä K18-teipeillä tai rajaustolpilla.

lähde:
Rahapelien uusi ikäraja on 18 vuotta

Aijjaa, tää on ihan uutta. Melko naurettavaa kyllä :D

>"Saako alle 18-vuotias pelata omien vanhempiensa kanssa?
Ei. Pelikielto on ehdoton, eli vanhempienkaan seurassa ei alle 18-vuotias saa pelata mitään rahapeliä eikä oleskella raha-automaatin läheisyyteen määritellyllä pelialueella."

[QUOTE="vieras";24199173]eikös se ole että alle 18 vuotias ei saa pelata niitä pelejä ilman huoltajan läsnäoloa? eli en ymmärrä mistä puhut...[/QUOTE]

Ei saa enää pelata alle 18-vuotias edes huoltajan läsnäollessa. Uusi laki. Mielestäni aivan käsittämätön laki. Vaikka ei se mua periaatteessa liikuta suuntaan eikä toiseen, kun en muutenkaan niitä pelejä koskaan pelaa...

Ei saa, laki muuttui kuun alusta. Ne on nyt K-18.

Sido se lapsi rattaisiin ja rattaat sen lattiassa olevan K-18 ruudun ulkopuolelle.

Suomessa holhotaan ihan liikaa tavallisia kansalaisia ja vääriä asioita.

Tultiin sanomaan etten voi pelata lapsi sylissäni. Naurettavaa ja kyllä sitä myyjää hävetti tulla sanomaan asiasta. Mutta ymmärränhän minä häntä, häntäkin valvotaan joten pakko hänen työnsä on hoitaa.

ray:n ohjeissa sanotaan, että sylilasten kanssa harkitaan juttu tapauskohtaisesti. se on silloin pelipaikan henkilökunnan vastuulla ettei lapsi pelaa. 2v on vissiin siinä rajoilla saako ottaa mukaan, sen ikäinen jotain jo tajuaakin. tuskin käytännössä kovin helposti mitään tullaan sanomaan jos muksu on rattaissa vieressä, jos vaunut vielä parkkeerataan sinisen viivan ulkopuolelle.

Itse töissä paikassa, jossa rahapelejä.. Ja on kyllä niin, että jos on ihan pieni muksu vanhemman mukana, niin totta helvetissä se lapsi saa sen vanhemman sylissä olla. Lapsi ei vaan saa pelata, eli siis ei saa painella niitä nappuloita enää uuden lakimuutoksen jälkeen. Saahan sitä nyt hiukan maalaisjärkeä käyttää - ei se laki nyt ihan niin ehdoton ole. Ja myös rattaat saa olla k-18 alueen sisäpuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja äöä;24199307:
Itse töissä paikassa, jossa rahapelejä.. Ja on kyllä niin, että jos on ihan pieni muksu vanhemman mukana, niin totta helvetissä se lapsi saa sen vanhemman sylissä olla. Lapsi ei vaan saa pelata, eli siis ei saa painella niitä nappuloita enää uuden lakimuutoksen jälkeen. Saahan sitä nyt hiukan maalaisjärkeä käyttää - ei se laki nyt ihan niin ehdoton ole. Ja myös rattaat saa olla k-18 alueen sisäpuolella.

Ai? rattaat saa olla? jännä ku mut häädettiin hemmettiin huoltsikan k-18 pelialueelta ku menin VAUNUJEN kanssa sinne jossa nukkui n. 3KK VAUVA :O

No minulle kanssa kävi niin että 4 vuotias lapseni ei saanut olla sylissä eikä pelialueella kun olisin 1 euron pelannut rahapeliä. Toiseksikin ihmettelen tätä lakia ettei lapset saa olla lähelläkään pelikonetta, koska mielestäni alle 18 vuotiaan on hän sitten 1 vuotias tai 20 vuotias olisi hyvä saada pelata huoltajan läsnäollessa, jotta hän oppisi pelaamaan kohtuudella. mietin että jos tätä asiaa ei konkreettisesti lapsille opeteta niin enpä ihmettele että nykyajan lapset tulevaisuudessa ovat peliriippuvaisia tai muuten pelaavat kaikki rahansa

ja mitä vielä, abc:lla pitää pyytää myyjältä hyväksyntä ennenkuin voi pelata. Napautat siis jotain nappia ja kassalla alkaa soida ja myyjän pitää käydä painamassa nappia jotta saat pelata.

Monen monta pelikonetta rivissä, eihän nuo myyjät mitään muuta ennätä tekemäänkään kun hyväksymään jatkuvasti soivaa pelikonekapulaa.

huoh. Tuskin aina edes katsovat, että kuka siellä on pelaamassa, miten voisivatkaan takaapäin nähdä, pelikoneet on meinaa asetettu niin, että kassalta näkyy vain selkäpuoli pelaajasta.

Yhteistyössä