Mitä vikaa on ihmisessä, joka ei PYSTY olemaan ilman meikkiä?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Joo, kärkkäästi kirjotettu. Tuli mieleen tosta ohjelmasta nelosella. Siis on mustaki ihan kiva laittaa joskus meikkiä ja yleensä laitan edes puuteria ihan vaikka meen vaan kauppaanki, mut en mä nyt siitä mitään stressiä ota. Ja jos on kiire, ni ennemin mä kahvit juon ku meikkaan.

Mutta mun äiti... Lenkillekkään ei voi mennä ilman huulipunaa ja kihartamatta tukkaa. Miks? Onks tollasella ihmisellä huono itsetunto, tarve esittää jotain, päteä... Mitä? :o

Mutta kulisin myös mielelläni vastauksen. Niin, mussakin on jotain vikaa kun en halua lähteä mihinkään ilamn meikkiä ja tukka laitettuna. Roskiksen voin just ja just heittää.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
ei kai siinä mitään vikaa ole. Tahtoo vaan näyttää muille olevansa parempi tai sitten häpeää itseään/pitää rumana.

Tuskin kukaan meikkaa siksi, että näyttää muille olevansa parempi. Hassu väite.
Eiköhän syynä ole oma olo ja juuri se, että ei pidä itseään kauniina ilman meikkiä.

Huono iho esimerkiksi, kuten minulla :) Kauppaan ei voi mennä kun näpyt näkyvät, ja kotona taas tuntuu inhottavalta kuivan kireä ja pinnalta rasvainen iho jos ei ole meikkiä tasapainottamassa.

Mä kyllä yleensä meikkaan kun jonnekin lähden, ihan vaan koska mulla on niin kammottavan kirjava iho ilman meikkivoidetta ja puuteria :| Ja kun pistää nuo tökötit, niin on pakko pistää ainakin ripsiväriä ja poskipunaa lisäks ettei näytä ihan olmilta :whistle:

Jos mä kävisin lenkillä, niin tuskin meikkaisin sitä varten vaikka salilla mulla on aina tuo peruspakkeli...

Varmastikaan kyseessä ei ole tarve päteä tai esittää jotain muuta kuin on, ei meikki ihmistä niin paljoa muuta kuitenkaan. Enkä usko että itsetunnollakaan on asian kanssa tekemistä. Epävarmuutta ehkä.

MÄ tiedän yhden mummon joka lähentelee 70-vuotta ja hällä aina meikit naamassa.... hää muutenkin aivan älyttömän hyvin "säilyny" kerran tuli hänen meikkaamisestaan puhetta niin hää sano et kun on ikänsä meikannut niin se on vaan niin luonnollista

Tämä on ikuisuuskysymys. Toisilla vaan on enemmän aikaa, mielenkiintoa, energiaa tai jotain, laittautua AINA ja kaikkialle. Onhan niitä niitäkin, jotka meikkaavat aamulla ennen kuin ukko nousee, ettei vaan ukon tarttisi nähdä "aamunraikasta" naista :laugh: Hullua, sanon minä ;) Itse en viitsi joka paikkaan meikata edes sen puuterin verran, riippuu minne olen menossa ja onko aikaa laittautua. Kyllä se olemus on siisti puhtailla vaatteilla, suht siisteillä hiuksilla ja "puhtaalla" naamalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät ole tyytyväisiä itseensä ja se huulipuna tuo esim. äidillesi varmaan jonkin turvan.

No mut kuka perskules sellasta 60v akkaa jossain pururadallaki kyylää? Ei jaksa ymmärtää...

Puhutpas äidistäsi rumasti. Onko se sulta pois, että äitis meikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
eiköhän se ole tapa. ei mitään vikaa siis =)

ei kai siinä mitään vikaa ole. Tahtoo vaan näyttää muille olevansa parempi tai sitten häpeää itseään/pitää rumana.

no aikamoinen spekulaatio :o

No nii... Jokanen tehköön siis mun puolesta niinku lystää, ei se multa oo pois. Tuli vaan tosta ohjelmasta mieleen, et miten joku VIITSII vaivata päätänsä tollasella "pakotteella"... Siis, ettei voi kertakaikkiaan olla ilman meikkiä... :/

Ihan karmee iho niinku mulla ja muuten valju naama :D
Mut voin mä yöllä käydä lenkillä koiran kanssa no broblemo, mut siihen naaman maalaamisee ku menee se 10 minsaa, enkä mä kahviakaan juo, niin miksei, toinen vaihtoehto tietty olis et mä istuisin senki ajan koneella.

Meikki on naamio. Mun on helpompi olla, kun mulla on mustat rajaukset silmissä, koska olen silloin jonkun roolin suojassa. Sitten kun mulla ei ole mitään, niin mä oonkin vaan ihan tavallinen minä, se sama tyttö, jota kiusattiin ala-asteella.

Pystyn kyllä olla ilman meikkiä silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
eiköhän se ole tapa. ei mitään vikaa siis =)

no aikamoinen spekulaatio :o

No nii... Jokanen tehköön siis mun puolesta niinku lystää, ei se multa oo pois. Tuli vaan tosta ohjelmasta mieleen, et miten joku VIITSII vaivata päätänsä tollasella "pakotteella"... Siis, ettei voi kertakaikkiaan olla ilman meikkiä... :/

HALOO!! Tahtoo vaan näyttää muille olevansa parempi! Taidat olla kaden jollekin kauniimmallesi!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät ole tyytyväisiä itseensä ja se huulipuna tuo esim. äidillesi varmaan jonkin turvan.

No mut kuka perskules sellasta 60v akkaa jossain pururadallaki kyylää? Ei jaksa ymmärtää...

Puhutpas äidistäsi rumasti. Onko se sulta pois, että äitis meikkaa?

No just tossa kirjotin että ei oo multa pois. Jos kuulisit miten mun äiti puhuu musta, ihmettelisit, miks oon niin kohtelias. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meikki on naamio. Mun on helpompi olla, kun mulla on mustat rajaukset silmissä, koska olen silloin jonkun roolin suojassa. Sitten kun mulla ei ole mitään, niin mä oonkin vaan ihan tavallinen minä, se sama tyttö, jota kiusattiin ala-asteella.

Pystyn kyllä olla ilman meikkiä silti.

Tätä mä mietin just. Siis koska on mullaki parempi, kauniimpi olo pakkelit naamassa. Kuljen pää pystyssä.

Mut en mä kuukahda, jos en kerkee pakkeloimaan...

Kuumimmat

Yhteistyössä