MITÄ VI**UA MÄ TEEN????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
menin vatsakivuista ensiapuun, olen RASKAANA. viikkoja suunnilleen 11-13, kuukautiset tullut normaalisti. teen baarihommia, eli yötyötä, lisäksi toimistoduunia päivisin. elän tupakalla, energiajuomilla (3tlk/pvä) ja viihteelläkin oon käynyt.

tää sikiö ei voi olla terve??? voi helvetti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja huomasin:
monta samanaihepiirin juttua tämään harmaana.
Aborteista, raskaana vaikka mies steriloitu, saan vauvan..........

siitä en tiiä, kaveri mut ohjas tänne. täällä kuulemma raskaudesta ja riskeistä jotain tiedetään? ihan vaan neuvoa kysyisin.

no, ehkäpä vauva on ihan terve.. sitä kun ei voi tietää, yötyö ei taida raskauteen vaikuttaa mitenkään ei edes vaikka tekisit myös päivä duunia.. energia juomat ei myöskään ole kahvia kummosempia ja tupakoi moni muukin raskaana.. käyppä ultrassa tarkistuttamassa tilannetta,

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
menin vatsakivuista ensiapuun, olen RASKAANA. viikkoja suunnilleen 11-13, kuukautiset tullut normaalisti. teen baarihommia, eli yötyötä, lisäksi toimistoduunia päivisin. elän tupakalla, energiajuomilla (3tlk/pvä) ja viihteelläkin oon käynyt.

tää sikiö ei voi olla terve??? voi helvetti!!!

Teet töitä siihen ASTI KUN KYKENET,LUOVUT JOMMASTA KUMMASTA TYÖSTÄ,vointisi mukaan tietty ;) Alat syömään terveellisemmin,hankit nikotiinilaastarin ja vietät suht rauhallista elämää raskauden loppuun ja tietty hankit sen Elättäjän tässä vaiheessa vielä kun kerkiät! ;) =) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja huomasin:
monta samanaihepiirin juttua tämään harmaana.
Aborteista, raskaana vaikka mies steriloitu, saan vauvan..........

niin on mutta oletko ajatellut että täällä "mustat" kertoo itsestään niin paljon ja sellasia asioita että "kaikki" tietää ketä ja mistä ne oikeesti on.... niin että jos niille tuliskin oikeesti tollanen arkaluontoinen asia kysyttäväksi niin ei ne vois mustana kysyä kun naapurin rouvat tietäis asian heti...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eiköhän se siitä, jos jatkossa elät iisimmin. :)

mutta eikös se sikiö kehity jo näin alkuvaiheessa? oman käsitykseni mukaan...

Sikiö kehittyy alkuvaiheessa omassa pussissaan niin, ettei päihteet vielä silloin pääse hirveästi vaikuttamaan... Näin minulle neuvolassa kerrottiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eiköhän se siitä, jos jatkossa elät iisimmin. :)

mutta eikös se sikiö kehity jo näin alkuvaiheessa? oman käsitykseni mukaan...

Kyllä, mutta alkoholin aiheuttamat vakavammat haitat vaativat yleensä lähes suurkulutusta, toistuvaa juomista. Ja mitä energiajuomiin taas tulee, niin kofeiinia on reilusti kahvissakin ja monet litkivät sitä pannukaupalla raskauden aikana ilman mitään seurauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kyllä. Tärkeimmät elimet ym ovat kehittyneet tuossa alussa, kasvavat vain koko ajan. Katsottiinko lääkärissä että sydän lyö?

ei tänään voitu katsoa,ei ollut laitteita. ens viikolla. kohtu vastasi viikkoja 11-13. sairaslomalle laittoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Niskapoimu-/niskaturvotusultra on viikolla 11-13 eli tuota pikaa jos arvio pitää paikaa, siellä selviää enempi miten menee.. Etkö kuukautisista ole huomannut?

et osaa lukea?? kuukautiset on kyllä TULLUT NORMAALISTI..

kyllä. Tärkeimmät elimet ym ovat kehittyneet tuossa alussa, kasvavat vain koko ajan. Katsottiinko lääkärissä että sydän lyö?

ei tänään voitu katsoa,ei ollut laitteita. ens viikolla. kohtu vastasi viikkoja 11-13. sairaslomalle laittoivat.

pidetään peukkuja, vai mitkäs on sun mietteet? vauva voi hyvinkin olla kunnossa, mutta voihan olla että ei ole, kun kerran oli sitä kipuakin ollut ja menkka(maista) vuotoa.. Kannattaa varautua henkisesti pahimpaan..

ei kun vaan kipin kapin soitto neuvolaan ja aika sinne ja aika varattava myös ekaan ultraan.. en usko että vauvallasi on mitään hätää... nyt vaan et tästä eteenpäin sitten polta ja et juo niin paljon sitä batterya... kaikki on varmasti kunnossa!! Niin ja onnea tietty odotukseen =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Niskapoimu-/niskaturvotusultra on viikolla 11-13 eli tuota pikaa jos arvio pitää paikaa, siellä selviää enempi miten menee.. Etkö kuukautisista ole huomannut?

et osaa lukea?? kuukautiset on kyllä TULLUT NORMAALISTI..

en kai sitten osaa..
mietin vaa et olisko ollut vähän niukempaa vuotoa vai ihan kunnolla.. on ihan normaalia että vuotoa tulee kuukautisten alkamispäivänä, vähäisempänä tosin..

Ei mitään hätää, kaikki on melko varmasti kunnossa! Uskon että raskaus on sinulle järkytys, kun et ole sitä osannut odottaa, mutta älä tee aborttia, kaikki järjestyy!! Energiajuomat, tupakka tai yötyöt eivät varmastikkaan ole tuhonneet pientä sikiötä, vaikkeivat ne varmasti hyväksikkään ole. Kuten edellä joku mainitsi, varaa heti huomenna aika neuvolaan, osta nikotiinilaastareita/-purkkia, vähennä energiajuomienkäyttöä ja huolehdi muutenkin enemmän syömisistäsi/voinnistasi! 9kk on kuitenkin pitkä aika valmistautua henkisesti lapsen tuloon.. Onnea!=) Ja sitäpaitsi, jos et pääse esim. tupakoinnista eroon, ei se ole aihe abortin tekoon. Moni tupakoitsija on saanut aivan terveen lapsen, vaikkka tottakai toivon, että pääset siitä riskitekijästä eroon..

Kyllähän vuotoa voi tulla raskaana ollessakin silloin, kun kuukautisten pitäisi olla. Ainakin alkuraskaudessa. Etenkin, jos pillereiden syönti on jatkunut se saattaa aih. tuon tyhjennysvuodon. Ei tarkoita, että jotain olisi vialla(välttämättä).

Ei mitään hätää, kaikki on melko varmasti kunnossa! Uskon että raskaus on sinulle järkytys, kun et ole sitä osannut odottaa, mutta älä tee aborttia, kaikki järjestyy!! Energiajuomat, tupakka tai yötyöt eivät varmastikkaan ole tuhonneet pientä sikiötä, vaikkeivat ne varmasti hyväksikkään ole. Kuten edellä joku mainitsi, varaa heti huomenna aika neuvolaan, osta nikotiinilaastareita/-purkkia, vähennä energiajuomienkäyttöä ja huolehdi muutenkin enemmän syömisistäsi/voinnistasi! 9kk on kuitenkin pitkä aika valmistautua henkisesti lapsen tuloon.. Onnea!=) Ja sitäpaitsi, jos et pääse esim. tupakoinnista eroon, ei se ole aihe abortin tekoon. Moni tupakoitsija on saanut aivan terveen lapsen, vaikkka tottakai toivon, että pääset siitä riskitekijästä eroon..

Mun kaverille kävi suurinpiirtein samoin. Menkat tuli normaalisti, niiden pillereiden takia. Ja oli jonkun verran viihteelläkin käynyt. Ja terve poika silti maailmaan tuli. Onnea! (?)

pidetään peukkuja, vai mitkäs on sun mietteet? vauva voi hyvinkin olla kunnossa, mutta voihan olla että ei ole, kun kerran oli sitä kipuakin ollut ja menkka(maista) vuotoa.. Kannattaa varautua henkisesti pahimpaan..

kiitos kysymästä. sekavat. todella sekavat. en osaa kun itkeä.

Yhteistyössä