mitä vellejä ja

Me aloteltiin vellit vasta lähempänä 5kk ikää ja sillon annettiin alkuun tosi pieni määrä korvikkeen seassa. Kun vatsa tottu, niin sit annettiin perunaporkkana velliä 100ml iltasin ennen yöunille menoa. Seassa oli tolloin myös korviketta vähän.

Itse olen pähkäillyt että uskaltaako velliä antaa suoraan paljaaltaan vai pitäskö "lantrata" maitoon? :/ Ja pitäskö se alotella että vaikka 20ml aluksi ja siitä nostattaa... Ja montako kertaa päivässä jne.. Toiveissa olisi pidemmät yöunet!! :p

Alkuperäinen kirjoittaja Tea84:
Itse olen pähkäillyt että uskaltaako velliä antaa suoraan paljaaltaan vai pitäskö "lantrata" maitoon? :/ Ja pitäskö se alotella että vaikka 20ml aluksi ja siitä nostattaa... Ja montako kertaa päivässä jne.. Toiveissa olisi pidemmät yöunet!! :p

Me aloiteltiin niin, että ekana iltana 20ml korvikkeen joukkoon ja seuraavana 40ml ja kun haittoja ei ollut niin siitä jatkettiin niin, että annan pelkkää velliä "iltamaidoksi" niin paljon kun jaksaa.

Ensin oli maissivelli ja nyt maissivellin, sekä peruna-porkkanan sekoitus. Mutta meillä tuo velli ei vaikuttanut kyllä mitenkään yöuniin. Sehän on maustettua korviketta.

En yhtään. Rintamaidolla ja korvikkeella (tarvittaessa) mennään vielä ainakin 1-2 kuukautta. Velliä en muutenkaan aio aloittaa, niin kuin en esikoisellekaan, vaan sitten sitten suoraan soseisiin.

Ei kait nyt vielä 2kk ikäselle vauvalle kuitenkaan vielä velliä?! :o
Tai siis mä en ainakaan antas vielä niin pienelle ehkä sit lähempänä 4kk jotain vois kokeilla, hieman velliä ja loput maitoo ja aina sit lisäis vähitelen vellin määrää

Ei saanut 2kk iässä vielä velliä, tissimaidolla ja korvikkeella mentiin.
En nähnyt mitään syytä vellin käytölle täysaikaiselle vauvalle, itseasiassa ei ole koskaan velliä purkin purkkia saanut, ikää nyt 11kk.

Meillä maissivelli aloitettiin juurikin 2kk. iässä... Ihan neuvolan suosituksesta. Enkä kyllä itsekään näe siinä mitään merkillistä... Illalla ennen nukkumaan menoa saa n. 130ml. velliä, eli sen määrän mitä tyttö maksimissaan pullosta kerralla juo. (sekin tekee välillä tiukkaa) Päivällä sekoitan ihan hiukan (30-40ml) välillä maidon joukkoon. Tämä lähnnä maun vuoksi, koska selvästi pitää vellin mausta... Itse olen ajatellut kohta jo kokeilla peruna porkkana velliä myöskin ja tyttö nyt pikkuista vajaa 3kk...

Alkuperäinen kirjoittaja karvatonkoira:
Ei kait nyt vielä 2kk ikäselle vauvalle kuitenkaan vielä velliä?! :o
Tai siis mä en ainakaan antas vielä niin pienelle ehkä sit lähempänä 4kk jotain vois kokeilla, hieman velliä ja loput maitoo ja aina sit lisäis vähitelen vellin määrää

Samaa mieltä! korvike/rintamaito riittää!
Kuulemma suolisto ei ole täysin valmis eikä kielen motoriikka.
(lapsi suodattaa pähkinätkin vasta 3-4v)

Yhteistyössä