Mitä vegeille tupareihin tarjolle?

LauhkeaLehmä

Aktiivinen jäsen
24.07.2011
3 389
1
38
Meillä on parin viikon päästä tuparit työkavereille. Ajattelin pistää tarjolle paria suolaista piirakkaa, salaattia, lihapullia ja jotain makeaa.
Ongelmana kuitenkin, että joukossa on useampi vegetaristi(liekö oikea termi), eli kaikki eläinperäinen on pois laskuista. Lihaton ruoka olisi minulta vielä onnistunut, mutta että maidoton ja munaton :O
Kasvispitsa voisi olla ihan hyvää, mutta hyvää reseptiä olisin vailla. Mitä kasvishöttöä sinä tarjoaisit?

Porkkanatikkuja, salaatti ilman mitään eläinperäistä, saahan siitäkin ruokaisan jos voi laittaa vaikka pastaa sekaan? Perunasalaattia ? Patonkia ?
Olen tehnyt myös kasviswokkia, teen vaan ison wokin, otan siitä erikseen osan ja lisään loppuosaan lihaa. Pannaria ja lättyjä olen tehnyt soijamaidosta, mutta siinä olis sitten sitä kananmunaa, ja feta-pinaattipiirakassa maitoa ja munaa, mutta onneks mun kaverit ei ole ihan niin tarkkoja aina. Tai kaikki.

Jos lihansyöjille on lihapullia, niin vegeille hyvä vastaava on falafelit. Niitä saa valmiinakin suht edullisesti tavallisista kaupoistakin. Reseptejä esim. täältä: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/133510/Falafel/

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24306680:
Tuolta näytti heti kättelyssä löytyvän pari käyttökelpoista reseptiä. Danken!!! :)
Kannattaa valita resepti, jossa on käytetty linssejä, siemeniä (tai palkokasveista jauhettuja jauhoja) tai soijaa, koska niissä on runsaasti proteiinia, jota myös vegaani tarvitsee. Pelkkä salaatti tai vihannekset eivät ole kovin ruokaisia.

Hyvä siitä tulee. =)

Ja joku pastajuttu on kans kiva jo tuon ehdotetun wokin lisäksi: Munatonta pastaa voi keittää kaikille ja perusitalialaiset tomaattikastike- jne reseptit käyvät myös vegeille. Intialaiset riisiruoat ovat myös sellaisia, että niistä saa helposti sävellettyä versiot vegeille ja lihansyöjille ja ovat helppoja tehdä.

Lihapullia, juustoa ja prinssinakkeja cokctailtikkuun?
Joku kiusaus on hyvä? Esim. jauheliha?
Ei vegaanit ole lihalle allergiasia, joten saavat luvan syödä mitä annetaan.
Vrt. mitä tarjota karpille kahvin kanssa / juhlassa.

Ja sit jos tahdot lihapullien tilalle jotain, yksinkertaisin vaihtoehto varmaan falafelpyörykät, mitä saa pakastealtaasta. Täällä kaupasta saatavia valmiita vegaanisia ruokia, kahvileipiä tms.:

http://www.vegaanituotteet.net/herkut/keksit-leivonnaiset

Helpoimmalla pääset kun kysyt suoraan mitä he haluaisivat syödä. Sitä kun ei kaikki tykkää kaikesta ja ikävä tilanne jos ei vege laita sitten suuhunsa mitään.

Minä en paljoa miettisi mitään proteiinisisältöjä, koska kyseessä on kutsut joissa voi olla mitä vaan herkkua tarjolla.

Yhteistyössä