Mitä vastata työnantajan sähköpostiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiiop

Vieras
Olin sairaslomalla ja palasin töihin. Nyt työnantaja kysellyt välillä sähköpostilla vointiani. Laittoi tänään sähköpostia missä kyseli vointia ja olenko hoitanut tarvittavat hommat ym. esim. otti esille miten tuuraajani oli hoitanut hommat ja saanut niin ja niin paljon aikaan ja muistutti että minun pitäisi jatkaa siitä. Tämä tuuraajani on hyvin sosiaalinen, kiipijä ja mies. On aina saanut suitsutusta vaikka sitten olen muilta kuullut ettei välttämättä paneudu töihin niin hyvin. Noh en itsekään ole täydellinen mutta miten vastaan työnantajalle?

Kyllä minä esimiesasemassatarkistaisin pitkään saikulla olleelta, että miten on hommat sujuneet. Ja kyllä oma esimiehenikin, ylimpänä konsernissa kyselee Illoin tällöin että miten menee :)

Vastaat vaan mitä olet saanut aikaan ja miten on töissä mennyt. Simple!

Niin kivahan se on jos kysellään. Ei siinä mitään. Mutta kun en itsekään tiedä miten vastaisin? Kun jotkut päivät on ihan ok ja jotkut taas huonompia. Mitä siinä sitten vastataan..
Niin ja olin masennuksen takia poissa, sanotaan vielä se. Kovasti haluaisin pystyä olemaan töissä mutta sehän ei ole minusta kiinni..

Vastaa pomolle niinkuin asia on, että on hyviä päiviä mutta välillä myös vähän huonompia. Ja kerro että aiot kyllä tehdä parhaasi jotta työt tulisivat jatkossakin tehtyä hyvin.

• Tykkää
Reactions: Hoodrat
No vointikuulumistesi lisäksi voit vielä laittaa, että olet todella iloinen että sijaiseksi löytyi tehokas henkilö. Sinä tietysti jatkat itse omalla huolellisella linjallasi ja pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Toivota vielä tervetulleeksi keskustelemaan ihan kasvokkain, jos tarvetta sellaiselle kokee.

Kiitos kysymästä. Hyvää kuuluu ja työelämä on "maistunut hyvältä".
Välillä hyviä päiviä ja välillä vähän parempia niinkuin kaikilla. ........ ohjeisti todella hyvin niinä päivinä kun olin täällä hänen kanssaan. Hyvin infosi asiat joita pitikin infota. Ja asiat onkin jo saatu aika pitkälti sovittua syksyn osalta. Todella kiva että saatiin tänne noinkin tehokas tuuraaja kuin ..... ja aionkin jatkaa tästä omalla huolellisella linjallani ja pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Tervetuloa myös tänne........ paikan päälle jos tulee asiaan kysyttävää kasvotusten.

Onko ok vai liiankin suora?

Välillä hyviä päiviä ja välillä vähän parempia niinkuin kaikilla. ........ ohjeisti todella hyvin niinä päivinä kun olin täällä hänen kanssaan. Hyvin infosi asiat joita pitikin infota. Ja asiat onkin jo saatu aika pitkälti sovittua syksyn osalta. Todella kiva että saatiin tänne noinkin tehokas tuuraaja kuin ..... ja aionkin jatkaa tästä omalla huolellisella linjallani ja pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Tervetuloa myös tänne........ paikan päälle jos tulee asiaan kysyttävää kasvotusten.

Onko ok vai liiankin suora?

Oliko sulla sitten epäilys, että ei olisi saatu tehokasta tuuraajaa? Mä en laittaisi tuollaista meiliä, kuullostaa jotenkin teennäiseltä. Miksi sun pitää erikseen korostaa sitä, että aiot tehdä työsi hyvin? Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että teet työsi hyvin?

Välillä hyviä päiviä ja välillä vähän parempia niinkuin kaikilla. ........ ohjeisti todella hyvin niinä päivinä kun olin täällä hänen kanssaan. Hyvin infosi asiat joita pitikin infota. Ja asiat onkin jo saatu aika pitkälti sovittua syksyn osalta.

Mun mielestä tähän asti hyvä viesti. Ei sun tartte korostaa sijaisen tehokkuutta tai omaa taitoasi. Näkyyhän se työn jäljestä, eikös vaan.

Toivottele vielä mukavaa viikonloppua tms. ystävällistä.

Joo kiitos neuvoista. Sijaisen tehokkuuden korostaminen ja omien taitojen korostamisen laitoin vain kuten yllä neuvottiin. Ehkä ne siis parempi jättää pois. Onko lyhyt ja ytimekäs viesti hyvä? Vai pitäisikö enempi olla juttua?

Joo kiitos neuvoista. Sijaisen tehokkuuden korostaminen ja omien taitojen korostamisen laitoin vain kuten yllä neuvottiin. Ehkä ne siis parempi jättää pois. Onko lyhyt ja ytimekäs viesti hyvä? Vai pitäisikö enempi olla juttua?

Minäpä kerron teille kaikille "salaisuuden"....kukaan mies ei pohdi työasioissa näin syvällisiä ;-) Lyhyt, ystävällinen ja ytimekäs on paras vaihtoehto mun mielestä.

Tosin me emme täällä tiedä, miten läheisissä väleissä olet pomosi kanssa ylipäänsä. Toisten kanssa ollaan tuttavallisempia (enemmän joutilasta pölinää ja avautumista puolin ja toisin).
Jos taas olet vain "normiväleissä", tuo on ihan jees viesti.

Yhteistyössä