mitä vastasyntynyt tarvitsee..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
-vaippoja (2-5 kg) haettiin yksi pakkaus täytynee hakee useempi??
-sinkkirasva
-talkki
-tutteja
-tuttipullo 1 kpl
-liivisuojuksia

näitä ostettiin tänään, mitä vielä siis tällaisia hoitotarvikkeita..?? Edellisestä kerrasta 8 vuotta.. Ei otettu nyt äippäpakkausta edellisestä on tallessa sakset, pussit, pahvilaatikko jne..

Ei juuri mitään - ja kaiken saa kaupasta yleensä hyvinkin nopsaa. Ehkä tuo korvike jos maito ei millään lähde nousemaan tulee mieleeni. Ainakin itsestäni kammottavin ajatus on se jos lapsi ei saa ruokaa.

Meillä ei koskaan tarvittu sinkkirasvaa, eikä talkkiakaan... vaippoja tietty. Mut oikeasti, tosi vähällä pärjää. Ja kaikkea kun tosiaan saa siitä ruokakaupastakin jos tarve iskee.

Hamstraaminen ei minusta ole kyllä kovin järkevää....

Vaatteita tuhottomasti, vaunut, sitterin, harsoja...siis mun vastasyntyneet ainakin. Ja pari purkkia korviketta oon ostanut kaappiin, viimeeksi eli toisen lapsen kohdalla tosin heitin ne pois sitten joskus kun ne meni vanhaksi. Mutta niitä olisi voitu tarvita.

Lisäksi minä oon tarvinnut rintapumpun, liivinsuojuksia, siteitä jälkivuotoa ajatellen, imetystyynyn, rasvaa tisseihin.

harsoja!!, peittoja johon kääriä vastasyntyneen (kapalo), pieniä pipoja/hattuja(sisälläkin hyvä pitää), pieniä sukkia jotka pysyvät jalassa, vauvaöljyä sitten kun alatte antaa kylpyjä, hupullisia kylpypyyhkeitä, vaipanvaihtoalusta( jos selkä kestää niin vaihda lattialla), sänky(jos ei nuku vieressä), lakanoita.

Itsellesi: rintavoide(lanolin erittäin hyvä), liivinsuojat, imetysliivit, rintakumi? (jos imetys ei onnistu tai sattuu), lakritsia sairaalaan(auttaa ummetukseen), lukemista sairaalaan ...

Pyyhkeitä pehvan kuivaamiseen, ellet käytä harsoja siihen. Jos käytät harsoja siihen ja pukluliinoiksi, niin hanki 20 ensi alkuun.

Älä osta montaa pakettia noita pikkuvaippoja. Meillä siirryttiin kakkoskokoon kaksiviikkoisena.

laskettu aika viikon päästä ja olen hankkinut seuraavaa ( edellisestä aikaa myös 8v.) rintapumppu, liivinsuojukset, harsoja, kylpysaippua, bepanthen voide, vaippoja, vauvan harja, tutteja, tuttipullo 1kpl, pumpulia, pumpulipuikkoja, kylpypyyhe, vaatteita, vaunut, pinnasänky, lakanoita, vuodesuoja, vaunut, setteri, kylpyvanna, rintareppu. Kaikki muut on ostettu uutena paitsi rintareppu ja rintapumppu. Me emme myöskään ottaneet äitiyspakkausta.

[QUOTE="vieras";25982777]noi pienet vaipat menee tosi vähän aikaa, meillä meni varmaan 1 paketti niitä, toki yli 4kg vauva oli jo syntyessään[/QUOTE]
Vauvan koostahan se toki riippuu...meillä esikoisen kanssa mahtui ne kaikkein pienimmät vaipat varmaan 2 kk :)

Yhteistyössä