Mitä vastaisit jos hoitotäti joka aamu kysyis lapselta "mitä kuuluu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävää

Vieras
On tässä alkanut ärsyttämään kun puoli vuotta joka aamu tota samaa toitottaa. Juuri 3v lapsi ei itse ikinä vastaa mitään ja mä joudun siinä jotain sepittämään. Yleensä "oli hyvä aamu kaikki suju sutjakkaasti" tai "oli huono aamu taas, "Maija" ei millään olisi halunnut lähteä kotoa"... ärsyttää kun pitää alkaa selittämään jotain. tekis mieli vaan sanoa "hyvää kuuluu" tai "huonoa kuuluu" sen mukaan miten kotona on lähtö sujunut eikä selitellä sen kummemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
tarkoitus onkin kysymyksellä tietää miten se aamu on lähteny käyntiin ja mitä mahdollisesti on päivän aikana sitten odotettavissa

Just näin.
On helpompi alotella päivä kun rehellisesti tietää miten on aamu alkanut.
Pitääkin kuullostella omilta jos tuo kysymys nyppii

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Varmasti täti kysyy kohteliaisuus-syistä.

Vois välillä vaihtaa repliikkiä tai vaan tokasta "hei Maija" tai "huomenta maija" kuten muut hoitajat niin ei tarvitsis väkisin vastata kun neiti ei suutaan avaa ite vaikka sanoisinki vastaappas itte. On niin aamu-uninen, että lähtee hiljakseen vaan leikkimään kun saan ulkovaatteet riisuttua...

Kyllä tuo meilläpäin luetaan ihan kohteliaaksi käytökseksi. Eipä ole ihme ettei lapsesi ole oppinut vastaamaan tuohon mitään kun äitikin on tuommoinen. Eiköhän ihan lyhyt vastaus riitä..

Kyllä mäkin kysyin joka aamu monelta lapselta että mitä heille kuuluu :o ihan samalla kun sylittelin. Ja tietty vanhemmilta toivotaan että kertovat oliko hyvä vai huono aamu, että osataan ottaa huomioon heti päivän alussa.

Ja sitten vielä ihmetellään miksi suomalaiset on sellasta jurottaja kansaa :/
Kai ne asenteet tarttuvat lapsiin aika tehokkaasti kun äiti kokee hyviin käytöstapoihin kuuluvan tervehtimisen ja kuulumisten vaihdon noin kovin ärsyttäväksi.

Milloinkahan multa tai mun lapselta on viimeksi kukaan kysynyt mitä kuuluu? olisin iloinen jos hän oikeasti jopa kuuntelisi, ja vaikuttaa siltä, että oikeasti on kiinnostunut ja kuuntelee, jos selostat joka aamun tarkasti... ihan kade olen. Ei kukaan kysy multa tai mun lapsilta mitään.

Just. Kiittämättömyys se on maailman palkka.

Täytyy alkaa hoitaan työnsä täysin mekaanisesti ja antaa lapsen vaan olla. Onhan se vanhemmalle kamala taakka kun hoitotäti on lapsen elämästä kiinnostunu.

Pyydän anteeksi kaikkien virkasiskojeni puolesta.

Yhteistyössä