Mitä varas tekee iPhonella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja termostaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

termostaatti

Vieras
Multa pöllittiin iPhone. Aloin miettimään, että mitä ihmettä varas minun puhelimella tekee?
Ensinnäkin, siinä on find my iphone-sovellus eli voin seurata missä puhelin kulkee jos se on päällä. Toiseksi siinä on pin-koodi ja pinkoodin jälkeen "käyttökoodi" jolla pääse vasta puhelinta käyttämään.
Tietääkö joku voiko nuo koodit siis ohittaa ja joku tosiaan pystyä puhelinta käyttämään, omalla kortilla siis?

Kaveri löysi oman puhelimensa juurikin tuon findmyiphone-sovelluksen avulla koska varas ei ollut laittanut puhelinta heti kiinni. Minun puhelin oli suljettu heti.

Ärsyttävää!

[QUOTE="vieras";28734313]En tiiä. Mutta miten kaverisi sai sen omansa takaisin? Seurasi varasta ja sanoi, että tänne se mun iPhone? Vai oliko poliisi apuna vai miten?[/QUOTE]

Soitti poliisille että mun puhelin kulkee alas katua vaikka minä olen täällä, seurasi siis ipadista puhelimen matkaa :D Osasi antaa tuntomerkkejä mahdollisesta varkaasta.

[QUOTE="vieras";28734320]Vie romunkeräykseen. Iphone on huono ja vanhanaikainen luuri, jossa suljettu ekosysteemi. Pistä Jolla tilaukseen![/QUOTE]

En. Olen Omena-uskovainen.

Tee rikosilmoitus, sitten kun saat sen rik.ilm. pöytäkirjan, voit käydä jossain puhelinkaupassa sulkemassa puhelimen. Sen jälkeen puhelin on varkaalle käyttökelvoton. Jos puhelin sattuisi löytymään niin saisit sen avattua takaisin käyttöösi.

Find My iPhone ei auta yhtään jos varas ei laita puhelinta päälle. Hän voi yksinkertaisesti liittää sen tietokoneeseen ja asentaa siihen iOS:n uudelleen. Näin siis iOS 6:ssa ja aiemmissa versioissa. Syksyllä julkaistava 7-versio tekee siitä monimutkaisempaa. Se on ihan sama mitä PIN-koodeja ja lukituksia sulla siinä luurissa oli. Kaikki nollautuu. Ei sitä sun liittymän vuoksi ole pöllitty. Ainoa toivo on, että varas on tarpeeksi hölmö laittaakseen sen päälle jolloin Find My iPhone potkii päälle edes vähäksi aikaa. Kannattaa tyhjentää se luuri Find Myn kautta iCloudissa jos ei ole syytä elätellä toiveita takaisin saamisesta.

Yhteistyössä