Mitä välipalaksi nirsolle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras-ap

Vieras
Laitelkaas vinkkejä mitä voisi tarjota välipalaksi 10kk vauvalle. Ei oikein tykkää marja tai hedelmäsoseista. Joskus syö kyllä hyvin noita "keltaisia" hedelmäsoseita, esim. bonalta se hedelmiä sose tai paratiisisose. Banaanista ei myöskään välitä. Ei nyt pelkkiä lihasoseita viittis syöttää, niitä syö ihan mielellään ja kaikki kelpaa, niin kalat kuin lihat ym. Hapantuotteita ei olla kokeiltu ja niissäkin tulee ongelmaksi se, ettei tiedä mitä niiden sekaan laittaisi. Iltapuurotkin on vähän yksipuolisia, kun on pelkkää puuroa. Leipää on annettu maistella, mutta ei vielä isompia määriä. Minkälainen leipä olisi hyvä vauvalle? Itse syödään enimmäkseen kauraleipiä ja ne ainakin pienissä määrissä lapselle maistuu. Sormiruokailua ei oikein vielä hoksaa, pyörittelee sitä ruokaa vaan käsissään, eikä laita suuhun. Ei muutenkaan yritä mitään pientä laittaa suuhunsa, mikä on toki hyvä jos lattialta jotain löytää. Joten pitäisi olla aika iso pala mitä sitten mutustella. Hampaita ei ole kuitenkaan kuin se kaksi alhaalla, mutta kyllähän tuo niilläkin mutustaa just leipää tai kurkunpalasta.

Sormiruokailussa onkin ideana se, että ruoka on nyrkin kokoista eikä pientä piiperrystä. Höyrytä kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa. Raasta omenaa puuron joukkoon, itse olen tehnyt kasvissosita, antanut persikkaa yms. tuorepaloina, tehnyt leipää puurohiutaleista yms. Tarvii vaan käyttää mielikuvitusta.

Yhteistyössä