mitä vaihtoehtoja, ero ja asunnonkohtalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Mies sit haluu tehdä vaikeeksi kaikki asiat.
Eroamassa ollaan ja asunnon kanssa on ongelmia, minä haluisin myydä, mutta mies ei suostu tiputtamaan hintaa niin alas että menisi kaupaksi. Kummallakaan ei ole yksin varaa jäädä asuntoon. Mies sit keksi että hän jää asuntoon mutta minun pitää myös maksaa lainaa, sen mitä hän ei pysty. Tarkoittaa käytännössä n.200?kk. Ja minä en siihen haluaisi suostua. Mies ei vuokralle ei halua laittaa. mitäs minä voin tässä tilanteessa tehdä? Eihän mies voi ikuisti pitää mua "talutushihnassa" tämän asunnon kanssa. En pysty ostamaan omaa asuntoa kun tähän on jo niin paljon lainaa.
Pitää mennä jutteleen pankkitätin kanssa ensi viikolla kun on aika, mutta aattelin nyt jo kysyä hyviä ideoita täältä :)

Sano niin, että sää jäät siihen ja se tarkoittaa, että mies makselee noita tuollain kuten itse olet ehdottanut.

Paljon teillä on lainaa tuosta eli paljonko maksaa korot+lainanlyhennykset?

noh, jos mies vaatii sua maksamaan osuuden lainan lyhennyksistä, niin sinä voit vaatia miestä maksamaan sinulle asunnosta vuokraa. Näin esim. mun eksäni on mulle joutunut maksamaan, kun asui yhteisessä asunnossamme.

Oikeasti tuommoisessa tapauksessa suosittelen käyntiä oikeusavustajan luona ja vaatimusta osituksesta, jolloin miehen on suostuttava myös asunnon myyntiin.

Meillä samantyyppinen tilanne, tosin itse haaveilen jäämisestä lasten kanssa vanhaan kotiin. Ehdotin miehelle, että jäisi esim. 10% asunnosta omistajaksi ja tehtäisiin asiasta virallinen paperi. Ehtona olisi, että hänen halutessaan myydä, pitäisi olla sovittu minkä ajan kuluessa minun pitää loppu lunastaa tai myydä. Ei lämmennyt mies tälle ajatukselle, vaikka itse sitä aikoinaan ehdottikin.

Yhteistyössä