Mitä vaatteita laitatte lapselle kerhoihin/muskariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerhoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerhoilija

Vieras
Meillä käytetään vanhoja ja kulahtaneita vaatteita kotona. Kerhoon ja muskariin mennään sitten näteissä vaatteissa. Mä en voi ymmärtää miten joillakin lapsilla on niin kamalia 90-luvun koko suvun käyneitä vaatteita siellä päällä. Kirpputoreiltakin löytäisi muutamalla eurolla siistimpiä.

Otan mielihyvin käytettyjä sukulaislasten vaatteita vastaan, mutta valikoin kyllä huonoimmat kotikäyttöön ja vaikka yöpuvuiksi. Mä en pystyisi lähtemään sellaiset kauhistukset lapsilla päällä minnekään ihmisten ilmoille.

Alkuperäinen kirjoittaja kerhoilija:
Meillä käytetään vanhoja ja kulahtaneita vaatteita kotona. Kerhoon ja muskariin mennään sitten näteissä vaatteissa. Mä en voi ymmärtää miten joillakin lapsilla on niin kamalia 90-luvun koko suvun käyneitä vaatteita siellä päällä. Kirpputoreiltakin löytäisi muutamalla eurolla siistimpiä.

Otan mielihyvin käytettyjä sukulaislasten vaatteita vastaan, mutta valikoin kyllä huonoimmat kotikäyttöön ja vaikka yöpuvuiksi. Mä en pystyisi lähtemään sellaiset kauhistukset lapsilla päällä minnekään ihmisten ilmoille.

Sähän voit antaa palautetta niille vanhemmille, etteivät viitsisi pilata sun lapsen kerhoilua tai muskaria rumilla vaatteillaan.

Aina laitan lapsille suurinpiirtein puhtaat ja ehjät vaatteet, en mitään ihmeellistä vaan tavallista verkkarihousua/farkkuja ja trikoopaitaa, oltiin arkena sitten kotona, päiväkodissa tai kaupungilla. En ala vaihdella kesken päivän, paitsi jos menevät pahasti sotkuun. Juhliin pukeudutaan erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Sähän voit antaa palautetta niille vanhemmille, etteivät viitsisi pilata sun lapsen kerhoilua tai muskaria rumilla vaatteillaan.

Heh ja heh...
Oikeasti haluaisin tietää vaan että MIKSI?`Miksi pitää kaikki 90-luvun kuteet kierrättää kuudella serkulla. MIKSI ei voi ostaa mitään vähän nätimpää? Eikö nämä äidit ole yhtä pinnallisia ( ? ) kuin minä, että haluaisivat katsoa siisteissä ja näteissä vaatteissa olevia lapsiaan?? Ei meilläkään kotona tosiaan oo mitään hienoja vaatteita, mutta MIKSI ei edes ihmisten ilmoilla??? Mun mielestä se tapakasvatus alkaa jo nuoresta...

Meillä ei mennä kerhoon hienostelemaan, mutta siistit ja puhtaat vaatteet päälle laitetaan. Ja ennenkaikkea sellaiset jotka on mukavat päällä. Esim. farkkuja laitan lapsille tosi harvoin kerhoon, vaan mielummin mukavan pehmoiset gollarit jotka jalassa mukava telmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Heh ja heh...
Oikeasti haluaisin tietää vaan että MIKSI?`Miksi pitää kaikki 90-luvun kuteet kierrättää kuudella serkulla. MIKSI ei voi ostaa mitään vähän nätimpää? Eikö nämä äidit ole yhtä pinnallisia ( ? ) kuin minä, että haluaisivat katsoa siisteissä ja näteissä vaatteissa olevia lapsiaan?? Ei meilläkään kotona tosiaan oo mitään hienoja vaatteita, mutta MIKSI ei edes ihmisten ilmoilla??? Mun mielestä se tapakasvatus alkaa jo nuoresta...

Kaikilla ei ole varaa ostaa toisten mieleisia vaatteita, tai aikaa kierrellä kirppareilla tai he eivät yksinkertaisesti pidä sitä niin tärkeänä että vaatteet ovat uusia. Omat lapset tosin ovat hoidossa, eivätkä käy kerhoissa, onneksi, koska käyttävät serkkujen ja minun työkavereiden lasten vanhoja vaatteita useinkin. Onneksi muut vanhemmat eivät tiedä millaisissa vaatteissa lapset ovat.

Heh ja heh...

Ehkä niiden muiden äitien mielestä nuo kerhot ei oo mitään juhlatilaisuuksia, joihin pitäisi sonnustautua jotenkin erityisesti. Ei ois munkaan mielestä. Eikös niissä kerhoissa askarrellakin tms. että voivat vaatteet sotkeutuakin. Eikö silloin ole paras pukeutua sellaisiin vaatteisiin, joiden kanssa ei tarvitse varoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Meillä ei mennä kerhoon hienostelemaan, mutta siistit ja puhtaat vaatteet päälle laitetaan. Ja ennenkaikkea sellaiset jotka on mukavat päällä. Esim. farkkuja laitan lapsille tosi harvoin kerhoon, vaan mielummin mukavan pehmoiset gollarit jotka jalassa mukava telmiä.

Se, että pukee lapsensa kauniisti ei ole hienostelua. Sen pitäisi olla normaalia....

Meillä on kyllä noita huutiksesta ja kirppareilta ja osin myös uutena ostettuja vaatteita niin paljon ettei tarvi mitään kulahtaneita pitää edes kotona. Ihan tavallisia vaatteita, mutta nätisti ja siististi on meidän lapset aina puettu.

Ihan samoja vaatteita kun kotonakin käytetään. Vanhat ja kulahtaneet vaatteet menee kyllä roskiin. Meillä on paljon näitä keskihintaisia vaatteita esim. Legon ja Ellen... eli ihan kaikilla voi mennä kerhoilemaan, jos sattuu likaantumaan niin ne laitetaan sitten pesuun.

Mulle on melko sama mitä jollaki toisella on päällä =) mut oikeesti hymyilyttää avoimen mammaryhmä joiden henki ja elämä on me&I ja bamse sun muut merkkivaate jutut =) ja onhan ne pallerot söpöjä viimisen päälle vaatteissaan, mutta toisille ei ole tärkeää kuin se että on ne vaatteet päällä =)

Meillä myös hienot lahjaksi tulleet vaatteet ja kauneimmat kierrätyskuteet (ja kirpparilöydöt ) pidetään kyläily-/kerhoilukäytössä. Ne rumemmat on kotikäytössä ja yövaatteina meillä on juuri sellaisia kamalia ysikytluvun verkkarivaatteita. Ovat pehmeitä, mukavia ja istuvat hyvin. Mulle tulee paha mieli jos lapseni olisi rumuuksissa jossain seurakunnan kerhossa. Hän on mun "työni" ja teen mielestäni duunini hyvin kun lapseni on siististi puettu ja ilo silmälle :-)))

Ja minä en tosiaan ostele kalliita vaatteita kun ei ole rahaa. Kirpputorit, kierrätyskuteet ja lahjaksi saadut on meillä lasten päällä. Ja silti neiti on ihmisten ilmoilla nättinä. Eli EI SE PALJOA VAATISI! Usein huomaa jo kun on nätti paita vanhojen housujen kanssa niin kokonaisuus on siisti. Ja asunväriset sukat!

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Mulle on melko sama mitä jollaki toisella on päällä =) mut oikeesti hymyilyttää avoimen mammaryhmä joiden henki ja elämä on me&I ja bamse sun muut merkkivaate jutut =) ja onhan ne pallerot söpöjä viimisen päälle vaatteissaan, mutta toisille ei ole tärkeää kuin se että on ne vaatteet päällä =)

Mä en itse raski ostaa Meandia ja mun mielestä ne on ihania. Kehun kyllä mielelläni toisille äideille heidän lastensa vaatteita (jos joillakin on ihania ) . Ja minulle tulee tosi hyvä mieli kun omien lasteni vaatteita kehutaan. Usein hoitajat kehuvat, että ompa hän suloinen. Ja olen sitä mieltä, että jos lapsi olisi jossain vanhoissa rumuuksissa niin ei kehuja niin tulisi. No, kaikki lapset on ihania, mutta mun mielestä on kiva antaa palautetta ja saada sitä. Ja mä tykkään katsella kauniita lastenvaatteita.

Aika pinnallista keskustelua. Tunnustan, et tää nyt vähän provosoi, mut mun mielestä sekä aikuiset, että lapset voi käyttää vaatteitaan vähän enemmän "loppuun". Esim. puuvillan viljely vie ihan hirveesti luonnonvaroja. Ja kirpparit ja kierrätys pursuaa hyviä vaatteita, jotka ei kellekään tunnu kelpaavan. Ja kaatopaikoilla vaatejäte on tosi kuormittavaa. Ostettais vaan tarpeeseen ja opeteltais huoltamaan ja korjaaman vaatteita niin, että niitä vois käyttää pitkään. Mä oon ihan ylpee meidän kierrättyistä, korjatuista ja tuunatuista lasten vaatteista.

No me ei kyllä kotonakaan käytetä mitään kulahtaneita vaatteita. Musta olis järjetöntä tulla kotiin, riisua lapsi siisteistä vaatteistaan ja pukea rääsyt päälle. Toki kotona voi olla esim. paidassa ja sukkahousuissa mitä ei kerhossa tehdä. Muuten on siistit vaatteet kerhossa, mutta ei tosissaankaan mitään merkkivaatteita. Tai on meillä yksi Burberryn mekko :saint: . Mutta ei yhtään Me&I:n tietääkseni. :D Kierrätetytkin vaatteet voivat kyllä olla tosi siistejä.

Meillä lapset puetaan em harrastuksiin siisteihin gollegeasuihin tai muuhun vastaavaan asuun,jossa on helppo ja mukava olla.farkkuja ja muita vastaavia käytetään vain kyläreissuilla ym.

Yhteistyössä