Mitä vaatteita käytettiin 90-luvulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ysäribeibe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ysäribeibe

Vieras
90-luvusta on jo aikaa, ja olin itse silloin niin nuori, etteivät vaatteeni vielä kovin muodinmukaisia tainneet olla... Mutta tänään olis ohjelmassa ysäribileet, joihin pitäis tietysti pukeutua teeman mukaan!

Eli auttakaahan! Millaisia vaatteita 90-luvulla oikein käytettiin? Mikä oli muodikasta? Korkeavyötäröiset housut, adidaksen nappiverskat, napapaidat, flanellipaidat...

Entäs meikit ja hiukset?

Millainen grunge-tyyli oli? Niitä ruudullisia flanellipaitoja kai, mutta mitä muuta? Millainen meikki?

http://images.google.fi/images?q=90%20clothes&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=fi&tab=wi

Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.

En mä tiedä, mitä olisi pitänyt pitää 90-luvulla, mutta mä pidin löysiä neuleita, Leviksiä, flanellipaitoja. Mutta en todellakaan ollut mikään muotitietoinen :D.

Arkena Ball-paita ja leviksen farkut. Tuu multa hakeen, löytyy kaikki vielä tallesta, itelle ei kyllä mahtuis päälle, olin silloin teini eli koko on jotain 34-36

Alkuperäinen kirjoittaja ysäribeibe:
90-luvusta on jo aikaa, ja olin itse silloin niin nuori, etteivät vaatteeni vielä kovin muodinmukaisia tainneet olla... Mutta tänään olis ohjelmassa ysäribileet, joihin pitäis tietysti pukeutua teeman mukaan!

Eli auttakaahan! Millaisia vaatteita 90-luvulla oikein käytettiin? Mikä oli muodikasta? Korkeavyötäröiset housut, adidaksen nappiverskat, napapaidat, flanellipaidat...

Entäs meikit ja hiukset?

Millainen grunge-tyyli oli? Niitä ruudullisia flanellipaitoja kai, mutta mitä muuta? Millainen meikki?

Ei silloin mitään korkeavyötäröisiä housuja ollut.

Itse kuljin ysärin opiskeluaikana pääasiassa isoissa flanellipaidoissa, neuleissa, leggareissa, perusleviksissä ja maihinnousukengissä (DM:t).

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Kyllä ysikytluvun alkupuolella oli, vai etkö muista niitä yli navan nousevia farkkuja?

tapered_jeans.jpg

Kyllä ysikytluvun alkupuolella oli, vai etkö muista niitä yli navan nousevia farkkuja?

En käyttänyt sellaisia, kun käytin Leviksen 501-mallia
Mutta korkeavyötäröisellä tarkoitan sellaisia mitä nyt hiljattain on ollut myynnissä, siis sellaisia melkein kainaloon asti tulevia.

Mutta korkeavyötäröisellä tarkoitan sellaisia mitä nyt hiljattain on ollut myynnissä, siis sellaisia melkein kainaloon asti tulevia.

Juu, no ap varmaan kuiteski tarkoitti 90-luvun versiota (kuvassa yläpuolella)

Ysikytluvun puolivälissä olin yläkoulussa, ja sillon ainakin farkkujen piti olla tasan Levikset eikä mitkään muut. Ja mielellään 501:t. Ruutupaitoja, kansitakkeja, purkkareita, nappiverkkareita, farkkupaitoja, mitä tahansa missä luki adidas...

Alkuperäinen kirjoittaja -jonttu-:

Juu, no ap varmaan kuiteski tarkoitti 90-luvun versiota (kuvassa yläpuolella)

Joo näin sen kuvan. Mutta eikös nuo ole ihan tavalliset perusjunttifarkut, joita myydään Tarjoustalossa vielä tänäkin päivänä ja jota vanhemmat perusmammat käyttää.

Juuri tuo kasarin ja ysärin erottainen on tuottanut ongelmia! :)

Hiuksissa varmaan oli niitä otsaheittoja? Oliko kreppaus enemmänkin kasaria?
Entäs meikki, kuuluuko paksut kulmat, siniset ja oranssit luomivärit ja pinkki huulipuna kasariin vai ysäriin? Oliko 90-luvulla enemmänkin ruskehtavaa huulipunaa ja luonnollisempaa meikkiä?

Grunge-look syntyy löysistä samettihousuista, bändipaidasta ja auki olevasta ruutupaidasta. Pitkä hame, poolo ja se päälle musta naruolkaintoppi sopii naisellisempaan tyylin. Kaulaaan joku riipus nahkahihnaan, roikkuvat korvikset ja jalkoihin maiharit. Inkareppu viimeistelee tyylin. Tukka ehdottomasti auki tai sellainen klani niskasta ja pidempi päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Entäs meikki, kuuluuko paksut kulmat, siniset ja oranssit luomivärit ja pinkki huulipuna kasariin vai ysäriin? Oliko 90-luvulla enemmänkin ruskehtavaa huulipunaa ja luonnollisempaa meikkiä?

Itse en silloin juurikaan meikannut (ei ollut grungea), vaan hyvin luonnollista.
Sanoisin että tuollaiset värikkäät meikit ovat kyllä enemmän kasaria. Otsaheitto, hm. Mikä se on?

Pistäpä kysymys jonnekin kauneus&terveys -lehteen tms. niin saat varmaan leikkeen ja kuvan ysärimeikistä takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lorelai:
kansitakkeja, purkkareita, nappiverkkareita, farkkupaitoja, mitä tahansa missä luki adidas...

Missä olet käynyt koulusi, kun meillä oli tuollaista jo kasarina?

Nappiverkkareita ei kyllä ollut ainakaan meillä 80-luvulla. Tulivat joskus 93-95.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Ysäriä on ennemminkin littana keskijakaus ja kiharat, ei enää heitto-otsista saatika kreppejä. Donitsi tukkaan myös! Meikki oli aika ruskeavoittoinen, koska kirkkaisiin väreihin oltiin kyllästytty edellisellä vuosikymmenellä. Korallia silmiin ja tumma ruskeaa huuliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lorelai:
kansitakkeja, purkkareita, nappiverkkareita, farkkupaitoja, mitä tahansa missä luki adidas...

Missä olet käynyt koulusi, kun meillä oli tuollaista jo kasarina?

Nappiverkkareita ei kyllä ollut ainakaan meillä 80-luvulla. Tulivat joskus 93-95.

No okei, ei ehkä nappiverkkareita ollut (luojalle kiitos tästäkin), mutta kansitakit ja purkkarit, farkkupaidat ja merkit olivat kyllä kasareita. Meillä merkkinä vaan oli Fila ja Kappa, ei Adidas.

Yhteistyössä