O
Opiskeleva yh
Vieras
Itse olen kahden lapsen opiskeleva yh ja pakko hakea sossusta rahaa, että pärjätään. Ostan lasten vaatteita lähinnä kirpparilta ja alennuksista, itselle ostan todella harvoin vaatteita. Ruoka on ihan perusruokaa ja yritän pitää kulut sen suhteen todella kohtuullisina. Netti on halvin mahdollinen, tietokone ilmaiseksi saatu, puhelinkulut pidetään alhaisena, itse tilattuja lehtiä ei tule (lapsille tulee isovanhempien maksama Aku Ankka), tupakkaa en polta ja baarissa käyn todella harvoin (rahat siihen pihistän omista kuluistani). Autoa ei ole joten bensaan, vakuutukseen yms. ei mene rahaa. Kulutusluottoa joudun lyhentämään 60/kk.
Säästeliäästi joutuu kyllä elämään näillä rahoilla enkä ymmärrä miksi jotkut luulevat, että toimeentulotuella eletään jotenkin leveästi. Enkä ymmärrä miten toimeentulotuen saaminen tekee ihmisistä muka automaattisesti pummeja. En mä koe itseäni pummiksi kun en kuitenkaan makaa työttömänä kotona vaan opiskelen itselleeni ammattia alalta jolla melko varma työllistyminen. Valmistun toukokuussa kahden vuoden opiskelun jälkeen ja töitä on jo tiedossa. Silloin loppuu myös toimeentulotuen saaminen. Enkä ole myöskään opiskeluaikana koko ajan saanut toimeentulotukea kun olen kesällä ollut töissä ja välillä ollut viikonlopputöitä.
Säästeliäästi joutuu kyllä elämään näillä rahoilla enkä ymmärrä miksi jotkut luulevat, että toimeentulotuella eletään jotenkin leveästi. Enkä ymmärrä miten toimeentulotuen saaminen tekee ihmisistä muka automaattisesti pummeja. En mä koe itseäni pummiksi kun en kuitenkaan makaa työttömänä kotona vaan opiskelen itselleeni ammattia alalta jolla melko varma työllistyminen. Valmistun toukokuussa kahden vuoden opiskelun jälkeen ja töitä on jo tiedossa. Silloin loppuu myös toimeentulotuen saaminen. Enkä ole myöskään opiskeluaikana koko ajan saanut toimeentulotukea kun olen kesällä ollut töissä ja välillä ollut viikonlopputöitä.