"Mitä ulkomaalaiset Suomesta ajattelevat" -stereotypia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viieras

Vieras
Sanokaapas mitä mieltä olette, että pitääkö paikkansa tuo usein mediassa ja muuallakin esitetty väite siitä, että suomalaiset olisivat aivan suhteettoman kiinnostuneita siitä, mitä muiden maiden asukkaat ajattelevat Suomesta ja suomalaisista. Ja että kun suomalainen tapaa jonkun satunnaisen ulkomaalaisen ihmisen, niin kuulemma ihan varmasti hän jossain vaiheessa kysyy, että mitä ajattelet Suomesta.

Jotenkin vaan itsestäni vaikuttaa aika oudolta jo pelkkänä ajatus mennä kyselemään joltain ulkomaalaiselta, että mitä hän ajattelee Suomesta. Vastaus on varmaan ihan samaa tasoa, kuin jos satunnaiselta suomalaiselta kysyttäisiin hänen mielipidettään vaikka nyt Armeniasta ja armenialaisista.

Olen asunut ulkomailla 12 vuotta ja ainoastaan silloin, kun olen tormannyt ulkomaalaiseen, joka on asunut Suomessa, olen udellut ja vertaillut kokemuksia.

Suuri osa ei kuitenkaan tieda, missa Suomi on. Jotkut ei edes sita, etta se on maa. Joten turha siina on mielipiteita kysella.
Tosin mun mieleta ihminen, joka ei tieda, etta joku maa on maa, on sivistymaton, mutta ei taida kuulua tahan. Siis onhan maailmassa vaikka kuinka paljon maita, joista en tieda yhtaan mitaan. Mutta satavarmasti ei ole sellaista maata, jonka en tietaisi olevan maa.

Yhteistyössä