Mitä työtä/harjottelua pystyisin hakemaan näillä eväillä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiiiiiii

Vieras
Olen siis hoitoalalle valmentavassa koulutuksessa. Meillä on siinä 7 viikon jakso työssäoppimista, joista olen jo kolme viikkoa ollut ja minusta pidetään. Olen siis saanut jalkaa vähän ovenväliin, tulevaisuuttaa ajatellen. Tarkoitus on hakea ens syksynä lähihoitaja kouluun ja jos pääsen niin käyn sen. Mutta tammikuusta lähtien sinne syksyyn pitäisi jotain keksiä. Voiko tuollaisen koulutuksen jälkeen kysyä harjoittelupaikkaa tai palkkatuella olemista?

Kysele sairaalasta, pääsetkö laitoshuoltajaksi osastoille. Se on ihmisläheistä työtä, jossa näet hoitotyötä ja teet sitä jonkun verran itsekin. Joissain paikoissa otetaan sijaisiksi kouluttamattomia, jos on kova tarve ja ihminen on sopiva henkilö hommaan.

Minä olen tehnyt perushoitajan sijaisuutta lukion jälkeen välivuotena vanhusten hoitolaitoksessa 90-luvun alussa, silloin oli työvoimapula kuten nytkin. Mitään kokemusta minulla ei ollut. Sen vuoden jälkeen kouluttauduin sairaanhoitajaksi. En ymmärrä mikset nytkin saisi sijaisuuksia tuolla taustalla, riippuu tietysti alueesta missä asut, kuinka paljon työvoimapulaa siellä on?

Musta on jotenkin surullista että ap:n ensisijainen toive on saada HARJOITTELUpaikka tai joku tukipaikka. Maailma on täynnä ihan oikeita työsuhteita, reippaasti vaan kiinni sellaiseen suoraan ja jätä nuo ihme luuseroinnit väliin.

Yhteistyössä