Mitä tykkäisit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2:n äiti

Vieras
mä täs kerään rohkeutta :D

Tuohon meidän "naapuriin" eli 5km päähän on muuttanu lapsiperhe. Täs meidän kylälle ei juurikaan muita lapsiperheitä ole (10km säteellä mun tietääkseni 5 perhettä). Tiedän perheestä vain sukunimen ja sen et niil on 3 lasta joista 2 alle kouluikäistä.. mietin et voisinko soittaa ja kysyä et mentäs lasten kans niitten pihalle leikkiin ja tutustuun?

Pitäsköhän sinne viedä samalla jotain ns. tuliaisia? mitä ite tykkäisit jos ventovieras äiti soittas sulle ja kysys saako teille tulla leikkiin? niin ja tietty itekki olis mukava tutustua uusiin "kyläläisiin"

Mä menisin oventaa (jos ei ketään kotona, jättäisin lapun) ja ehdottaisin leikkitreffejä lähipäiville :)

Musta toi puhelinnumeron tonkiminen on enemmän tungettelua kuin oven takana käyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä menisin oventaa (jos ei ketään kotona, jättäisin lapun) ja ehdottaisin leikkitreffejä lähipäiville :)

Musta toi puhelinnumeron tonkiminen on enemmän tungettelua kuin oven takana käyminen.

en tiiä tarviiko sitä sen enempi tonkia, ku kirjoittaa perheen sukunimen ja paikkakunnan eniroon, ni nro on siinä.
Tietty voi mennä ovellekki, mut taas kaikki ei tykkää ns. kutsumattomista vieraitsa

Musta olisi ainakin kiva jos uudet naapurit tulisi tekemään tuttavuutta. Ehkä itsekin menisin ennemmin käymään tai yrittäisin sattumalta törmätä esim. kauppareissulla ja mennä jutustelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Musta olisi ainakin kiva jos uudet naapurit tulisi tekemään tuttavuutta. Ehkä itsekin menisin ennemmin käymään tai yrittäisin sattumalta törmätä esim. kauppareissulla ja mennä jutustelemaan.

oon useamman kerran ohi ajaessa yrittäny katella, jos oisivat sattuneet olemaan ulkona, ni oisin samalla pyörähtäny pihalle

Alkuperäinen kirjoittaja Limppu:
tykkäisin enemmän jos joku pyytäisi meitä heille leikkimään eli kukaan ei tunkisi meille "pyytämättä".

mä enempi ajattelen et mentäs ulos leikkiin.. siin olis iteläki luonnollisempi porista samalla ku lapset vois ulkoilla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tykkäisin enemmän jos joku pyytäisi meitä heille leikkimään eli kukaan ei tunkisi meille "pyytämättä".

mä enempi ajattelen et mentäs ulos leikkiin.. siin olis iteläki luonnollisempi porista samalla ku lapset vois ulkoilla

Joo siis just näin! Mene rohkeasti pyytämään ulos tai sopimaan toista yhteistä ulkoilupäivää. Mitään ei tarvitse viedä, ettei toiselle tule tunne, että pyritte sinne sisälle kyläilemään heti ekana..

Mä en pidä "kutsumattomista" vieraista mut seura kelpaa kyllä. Voithan sä soittaa tai mä ehkä jättäisin joskus ohimnnessä kirjelapun postilaatikkoon jossa ehdotus ja vaikka puh.nro että voi sopia tarkemmin?

kiitos rohkaisuista, tiedän et en ole ihan pöhkö ku tämmöstä aijon.. tietty on otettava se riski ettei perhe halua meitä nähdä tai äitin kans ei jutut synkkää yksiin, mut toivon että ite sais tähän kotiäitin ja lasten elämään läheltä porina ja leikkikavereita

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo siis just näin! Mene rohkeasti pyytämään ulos tai sopimaan toista yhteistä ulkoilupäivää. Mitään ei tarvitse viedä, ettei toiselle tule tunne, että pyritte sinne sisälle kyläilemään heti ekana..

kiitos tuosta puolesta.. en siis vie mitään.

Yhteistyössä