Mitä tykkäisit jos kotonasi kävisi kutsumattomia vieraita kun et ole paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hernemaissipaprika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hernemaissipaprika

Vieras
Meillä käy... Kun lapsilla on vahti, tämän vahdin perhe käy silloin vierailulla. Eli me vanhemmat ei olla kotona. Nämä vieraat eivät juurikaan käy kylässä kun me vanhemmat ollaan kotona. Mitäs tykkäisit? Mitä tekisit?
Ja asiasta ei puhuta etukäteen meille, kuullaan lapsilta vasta jälkikäteen, että vieraita oli muitakin. Ja kyllä kuuluvat sukuun...

No siis jos mä nyt leikkisin että mun mamma olis meillä lasten kanssa ja anoppi sattuis käymään silläaikaa, niin ei mulla olis mitään sitä vastaan.
Tai jos anoppi olis hoitamassa lapsia ja lasten serkut tulis käymään. Mutta siis kaikki nyt voi poiketa koska vaan. Eli jos tulevat tuosta vaan poikkeamaan niin kyllä saavat tulla, vaikka kotona olis joku muu kuin minä.
No, pöytäpuhelimen aikaan kaverit vielä tuli meille ja soitteli perään että missä ollaan...Että mä en osaa ottaa kovin vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mulla palais pinna ja pitäisin saarnan vahdille ja sen perheelle, ja jos ei kerrasta loppuis niin etsisin uuden vahdin. En oikeesti vois sietää ollenkaan.

Ollaan sanottu, että voi käydä silloin kun ollaan itse paikalla. Saa tulla ja tervetuloa! Mutta ei...
Muita vieraita meillä kyllä käy, mutta en ymmärrä mikä tässä mättää.
Pakon edessä on otettu lapsenvahdiksi, mutta tarve harventunut ja harventunut. Eipä tee mieli pyytää enää. Saavat kyllä ihan itseäänkin peilistä katsoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mulla palais pinna ja pitäisin saarnan vahdille ja sen perheelle, ja jos ei kerrasta loppuis niin etsisin uuden vahdin. En oikeesti vois sietää ollenkaan.

Ollaan sanottu, että voi käydä silloin kun ollaan itse paikalla. Saa tulla ja tervetuloa! Mutta ei...
Muita vieraita meillä kyllä käy, mutta en ymmärrä mikä tässä mättää.
Pakon edessä on otettu lapsenvahdiksi, mutta tarve harventunut ja harventunut. Eipä tee mieli pyytää enää. Saavat kyllä ihan itseäänkin peilistä katsoa!

Mitä se on sanonut miksi tulevat aina silloin? Ja jos kerran ovat perhettä, eivätko he muulloin tapaa kun juuri teillä. Ihme touhua. Minkä ikäisestä vahdista tässä on kyse?

Ihan on aikuinen vahti. Eipä ole sanonut mitään siihen miksi käyvät silloin. On vain hiljaa kun ollaan huomautettu asiasta, yritetty sanoa nätisti mutta napakasti. Enkä takertuisi asiaan jos olisi tapahtunut vain kerran, mutta kun on jo usein käynyt näin.

En voi luottaa. Ihme salailua.
Ollaan vaan niin erilaisia, ettei varmaan ymmärretä toisiamme.
Me käydään siellä, ja ollaan pyydetty meille. Eivät käy koko perheellä muuta kuin erikseen kutsuttuna lasten synttäreillä tms. juhlissa.

Hermo repee tähän tilanteeseen. Tekisi mieli laittaa välit poikki, mutta kun en ole sellainen ihminen, joka tekisi niin toiselle. :(
Enpähän pyydä enää lapsenvahdiksi, kun ei kunnioita meitä sen vertaa. Lasten kanssa nähtävästi haluavat olla tekemisissä.

Sanot suoraan eikä enää niin kiltisti. Mä olisin jo rähjännyt että meille ei ole kenelläkään mitään asiaa ellemme me ole paikalla. Ellei säännöt kelpaa niin on ihan turha kuvitella että ottaisin enää lastenvahdiksi. Lapsia saa toki tulla katsomaan mutta koska emme voi näemmä luottaa että toiminta on asianmukaista, yksin ei enää jätetä.

Ehkä yhden kerran voisin antaa kokeilla miten menee tämän jälkeen. Jos viesti meni muuten perille ja vielä haluaa tulla ripityksen jälkeen. =)

No ehkä ne nyt vaan ajatteli tulla "auttamaan" lapsenvahtia. Tai no itsepähän tiedät tilanteen ja millaiset välit teillä on. Jos meillä kävis noin, niin en suuttuisi, koska hyvää olisivat kuitenkin tarkoittaneet, vaikka ehkä hiukan kömpelöllä tavalla.

Mä en tykkäis tommosesta, kun ei kelpaa tulla muuten kun silloin kun vanhemmat pois. Sanoisin suoraan että joko tullaan kylään kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Ja jos ei uskottaisi niin sitten sanotaan että ei tarvita lastenvahtia enää. Selkeä homma.

En pitäis ollenkaan.

Tulee mieleen että sukulaiset haluaa tulla teille tarkastamaan paikkoja ja kaivamaan kaappeja silloinkun olette poissa. Etsivätkö kenties jotain? Oletteko kysyneet lapsilta että onko kaappeihin menty kurkkimaan sillä aikaa kun olette olleet poissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Piccadilly Lilly:
En pitäis ollenkaan.

Tulee mieleen että sukulaiset haluaa tulla teille tarkastamaan paikkoja ja kaivamaan kaappeja silloinkun olette poissa. Etsivätkö kenties jotain? Oletteko kysyneet lapsilta että onko kaappeihin menty kurkkimaan sillä aikaa kun olette olleet poissa?

:o Ohhoh! Ei kyllä tulisi mieleenkään moinen luulo.. ja mun kaappeja saa kyllä nuuskia vaikka olisinkin paikalla. Ei haittaa. Herää kysymys että millaisia sukulaisia teillä oikein on? Tai no... taidan tietää pari jotka sopisivat kuvaukseen... eivät onneksi ole lähisukua...

Yhteistyössä