Tietysti kannattaa miettiä myös, että nimi rimmaa sukunimen kanssa myös.
Sara (tai Saara)
Sara nimestä olen pitänyt aika paljon etenkin lapsena, tosin nykyäänkin ihan mukavalta kuulostaa. Lapsena pohdin tulevien lapsieni nimiä ja Sara oli aika usein vaihtoehdoissa.

Sarassa on vaan se, että siinä on R eli toivottavasti lapsenne on taipuvainen oppimaan ärrän nopeasti. Sarasta tulee mieleen kaunis, hoikka tyttö.
Saara nimi on ihan kiva sekin, mutta Sara on mielestäni kivempi. Saarasta tulee mieleen jonkun kumman takia ruskeahiuksinen tyttö, koska tarhassani oli aikoineen ruskeahiuksinen Saara. Lisäksi tulee mieleen Raamattu, kun eikös siellä ole tälläistä nimeä ollut jollen väärin muista? Tulee kuitenkin mieleen, että Saara on perin suomalainen nimi, mutta eipä varmaan olekkaan...
Fiiasta ei ole mitään mielleyhtymiä menneisyydestä. Ihan uusi kokemus olisi Fiia niminen tyttö, kun siis mulla jää mieleen nimistä aika usein semmonen että liitän sen sitten tiettyyn ulkonäköön. Noh Fiia nimi on kaunis, hieman erikoisempi ainakin 90- luvulla syntyneenä näin sanon. Nyt kun rimmailin suussa, niin ajatuksiin tuli Fiat se automerkki siis, joten toivottavasti ei aleta kiusaamaan tyttöä. Nimi on muuten aika kansainvälisen kuuloinen ja varmasti ajattelisin, että onkohan tuossa jotakin ulkomaalaista sukua, en siis pahalla vaan mielenkiinnolla. Kaunis nimi.
Nataliasta tulee mieleen tummaihoinen, mustahiuksinen tyttö. Natalia on semmonen hienohelma munkin mielestä vähäsen. =) Ei paras vaihtoehto näistä mun suuhun, koska tulee mieleen pocahontas leffamaisuus. Eikös Natalioita ole Venäjälläkin? Joku voisi ehkä sekottaa sukujuuret siis sinne.
Paras nimi näistä näiden pohdintojen jälkeen olisi mun mielestä olisi Sara. Fiia kakkosena.