Mitä tuollaisen 5kk vauvan kanssa voi tehdä päivällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mä en keksi enää mitään tekemistä, itse olen jo väsy ja vauva vaan tarviis tekemistä... Millä sen saa väsymään / tyytyväiseksi? Kiljuu ja kiukkuaa kun ei jaksa leikkimatolla olla, sylissä on ehkä 10 min ja sitten tylsistyy, mikään ei ole hyvä... ulos jos lähtee vaunulenkille niin istuu ehkä 5-15min tyytyväisenä, sitten alkaa kiukku (meinaa alkaa väsyttää eikä halua nukahtaa). En jaksa enää. Tuntuu että se tarviis koko ajan uutta tekemistä ja vanha vaan kyllästyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
kantoliinaan ja kävelylle metsään :attn:

Ei viihdy kantoliinassa hetkeäkään, epäilen ettei tykkää olla kireässä ja ahdistavassa paikassa... metsäreissu muuten kuulostais kivalle. :) Muttei sitäkään jaksa joka päivä.

Lukekaa kirjoja, repikää sanomalehtiä, tanssikaa, hupsikaa sängyllä, kutitelkaa ja kikattakaa, menkää muskariin ja kerhoihin, kylpekää joka päivä ammeessa... Ei meillä ainakaan ehtinyt aika pitkäksi käymään kun siihen syömiseenkin menee niin tuhottomasti aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Lukekaa kirjoja, repikää sanomalehtiä, tanssikaa, hupsikaa sängyllä, kutitelkaa ja kikattakaa, menkää muskariin ja kerhoihin, kylpekää joka päivä ammeessa... Ei meillä ainakaan ehtinyt aika pitkäksi käymään kun siihen syömiseenkin menee niin tuhottomasti aikaa!

Kirjoja on luettu, ei vaan jaksa keskittyä niihin kauan. Sanomalehtiä ei tule... talouspaperia vauva kyllä repii. :) Tanssittu on radion tahtiin. :) Kutitellaan ja leikitään lentokonetta... leikitään leikkimatolla... ulkona käydään kerran tai kaksi päivässä... muskariin en halua kun ei ole lauluääntä. Vauvauintia olen ajatellut mutta se on sunnuntaina klo 8 aamulla niin ei hyödytä arkipäivisin. Kylpemistä en viitsi joka päivä harrastaa kun kuivaa iho. Syöminen on nopeaa puuhaa yleensä... jostain syystä ei tissi kelpaa kunnolla enää, nopeat imaisut vaan. Kiinteitä syödään muttei niihinkään tajuttomasti aikaa mene.

Meillä tyttelin kanssa samanlaista. Touhua ja viihdyttämistä koko ajan.(paitsi sillon kun nukkuu).
Onneksi viihtyy kyllä rintarepussa, mutta minun hartiat ja selkä kipeytyy, siitä touhusta. Nautin kyllä touhuilusta vauvan kanssa ja yritän keksiä uusia juttuja, eilen peilin kanssa leikkiminen oli kova juttu.

Ootko varma, ettei mitkään allergiat vaivaa, jos on noin tyytymätön? Mietin vaan, että ainakin omat pojat oli tossa iässä aika tyytyväisiä pieneekin leluun tai tekemiseen eikä tarttenu kovasti viihdyttää. Onko teillä lähellä jotain puistoa tai kerhoa, josssa voisi sislää käydä leikkimässä muiden lasten kanssa? Siinäpä sitä riittäisi katseltavaa ja saisit itsellesikin ehkä juttuseuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:

Kirjoja on luettu, ei vaan jaksa keskittyä niihin kauan. Sanomalehtiä ei tule... talouspaperia vauva kyllä repii. :) Tanssittu on radion tahtiin. :) Kutitellaan ja leikitään lentokonetta... leikitään leikkimatolla... ulkona käydään kerran tai kaksi päivässä... muskariin en halua kun ei ole lauluääntä. Vauvauintia olen ajatellut mutta se on sunnuntaina klo 8 aamulla niin ei hyödytä arkipäivisin. Kylpemistä en viitsi joka päivä harrastaa kun kuivaa iho. Syöminen on nopeaa puuhaa yleensä... jostain syystä ei tissi kelpaa kunnolla enää, nopeat imaisut vaan. Kiinteitä syödään muttei niihinkään tajuttomasti aikaa mene.

Kyllä muskariin voi mennä ilman lauluääntäkin! Ensinnäkään pakko ei ole laulaa jos ei tahdo. Toiseksikin vauvalle kaikista paras ääni on oman vanhemman ääni, vaikka nuotissa ei yhtään pysyisikään! Kukaan muskaritäti (itse mukaan lukien) ei kiinnitä huomiota vanhemman laulutaitoon. Mukavaa olisi jos mukana oleva vanhempi edes sanoisi laulun sanoja jos ei laulaa uskalla/halua. Mutta kaikki koulutetut muskaritädit tietävät sen, että lapselle parasta on oman vanhemman ääni, ja kukaan meistä ei oleta että vanhempi osaisi laulaa. Se on toisarvoista. Vauvamuskarissa tärkein tavoite on vanhemman ja lapsen suhteen vahvistaminen sekä lapsen rakkauden herättäminen musiikkiin.

Yhteistyössä