Mitä töitä kotiäiti vois tehä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kändy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kändy

Vieras
Mulla loppu just vanhempainvapaa ja jäin hoitovapaalle tytön kanssa. Rahat on kuitenkin tiukilla, joten oisko kellään mitään ideaa mitä kotiäiti vois tehdä ansaitakseen ees muutaman roposen?? Puhelinmyyntityö on ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto, mutta onko mitään muuta??? Ei keksi millään. Vielä en haluis "oikeeseen työhön" palata.

Mä oon einestehtaassa kolmivuorossa, ei viikonlopputöitä. Ei mitään mahdollisuutta että sitä käytännössä vois tehdä muualla kun työpaikalla.
Harmittaa kun jos yrittää keksiä ja tääläkin apuja kysellä niin sitte saa tollasia tyhmiä vastauksia. Sit jos vie lapsensa hoitoon kun ei rahat riitä kotona niin sit saa haukut siitä.

- keikkahommia ( ravintolat, siivous lehdenjako ym. )
- toimistohommat ( kotisvujen päivitystä, puhtaaksikirjoitusta, kääntämistä, kirjanpitoa, jos taito riittää )
- kokoonpano, kuorien täyttämiset jne.
- jälleenmyyntijutut ( mausteet, kosmetiikka, korut, kipot, kynttilät, vaatteet; lapset aikuiset, päälivaatteet ja alusvaatteet, aloe verat, askartelu, seksilelut... artikkeleja on tuhansia )
- se vanhin tapa...

voithan sä hakea esim. just johonkin kauppaa viikonloppuhommiin? näin saat yhä kotihoidontuen koska lapsi pysyy kotona ja sitä ei tarvi laittaa hoitoon koska isä hoitaa?

Minä olen miettinyt että voisin tehdä käännöksiä, hyvä kielitaito...mutta oletan että ei kääntäjän työtä saa tehdä muut kuin ne joilla on kielenkääntäjän pätevyys ja tutkinto kielten alalta?

Alkuperäinen kirjoittaja 2.vieras:
Minä olen miettinyt että voisin tehdä käännöksiä, hyvä kielitaito...mutta oletan että ei kääntäjän työtä saa tehdä muut kuin ne joilla on kielenkääntäjän pätevyys ja tutkinto kielten alalta?

Juu, ja myös äidinkielen pitäisi olla hanskassa.

Yhteistyössä