mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastus

Vieras
Tilanne siis tämä: olen koeajalla työssä, jossa minulla ei viikkotuntimäärä ole edes se minimi mikä sopimukseen on ilmoitettu. Lisää töitä ei ole tulossa vaikka niitä olenkin moneen otteeseen pyytänyt. Jos lähden paikasta, pamahtaa 3 kk karenssi. Tällä hetkellä siis en tienaa mitään vaan teen tätä ns. harrastuksenani-> palkka niin pieni ettei käteen jää mitään.

Haluaisin lähteä, mutta tuo karenssi. Vaihtoehtona olisi että jäisin kotihoidontuelle, lapsenhoitajan loman ajaksi eli saisin kuukauden lyhyemmän karenssin ja aikaa etsiä uuden työpaikan. Toinen vaihtoehto on, että jään kotihoidontuelle siksi aikaa, kun lapsi täyttää kolme, mutta tätä en haluaisi tehdä, koska lapsella nyt niin hyvä hoitopaikka.

Pää on ihan sekaisin, kun tätä miettii joka kantilta eikä ratkaisu tunnu löytyvän. Antakaa ulkopuolisen mielipide asiasta, ehkä se helpottaa näkemään asioiden eripuolia taas selvemmin. Kiitos!

Näistä ei nyt välttämättä ole apua, mutta:

Työsuhteen lopettaminen koeajalla ei pelasta karenssilta. Sen sijaan tuo lainattu kohta voisi olla se pelastava porsaanreikä, ehkä
:/
minulla ei viikkotuntimäärä ole edes se minimi mikä sopimukseen on ilmoitettu.

Vaihtoehtona olisi että jäisin kotihoidontuelle, lapsenhoitajan loman ajaksi eli saisin kuukauden lyhyemmän karenssin ja aikaa etsiä uuden työpaikan.

Otathan huomioon, että saadaksesi kotihoidontuen lapsen hoitopaikka täytyy irtisanoa. En tiedä minkälaiset mahdollisuudet teillä on saada sama hoitopaikka uudelleen.

Käy työvoimatoimistossa ja ota työsopimus mukaan ja kerrot tilanteesi ettei sinulla ole töitä niin paljon kuin pitäisi. Luulen, että työkkäri on tuossa asiassa puolellasi, sillä eihän tuo työsopimus vastaa töitäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
Otathan huomioon, että saadaksesi kotihoidontuen lapsen hoitopaikka täytyy irtisanoa. En tiedä minkälaiset mahdollisuudet teillä on saada sama hoitopaikka uudelleen.

Aivan, kiitos tuosta huomautuksesta. Enhän minä tietenkään ollut ottanut huomioon, että hoitopaikka täytyy irtisanoa siksi ajaksi jonka kotihoidontuella poikaa hoitaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Eikös se oo niin että koeajalla jos lähtee niin ei tuu karenssia.
Aina tulee karenssi jos työntekijä itse lähtee.

No onko se sit vaan että koeajan päättyessä ei tartte olla mitään syytä miks ei halua jatkaa ja ei tuu karenssia.
Ei vaan koeajan aikana voi lähteä ilman irtisanomisaikaa. Työntekijälle tulee aina karenssi jos ei ole tarpeeksi hyvää syytä miksi lähtee työpaikasta. Sitten taas jos työnantaja irtisanoo ei tule karenssia.

Yhteistyössä