mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
kultsi uros (1v) puri eilen tyttöä, 2,5v. kädestä.. tuli 2 haavaa, josta toinen on 1,5cm iso, syvä reikä, josta tuli paljon verta ja rasvakudosta..
En kerenny näkemään mitä tapahtui, mut tytön huudon ja koiran murinan perusteella luulin että on puolet kädestä irti.. Tyttö vain säikähti ja sen takii itki, ei itkeny edes lääkärissä ku täti paineli ja hoiti haavaa.. mä oon tosi ylpee tytöstä ku oli niin reipas..

Säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa, mut edessä on vaikea päätös jääkö koira vai annetaanko pois.... :( JOS jää niin mä saan pelätä koko loppu elämän että milloin tulee seuraava kerta? en pysty luottamaan koiraan enää samalla tavalla kuin ennen.. en tiiä yhtään mitä ajatella..

mä en vaan tajua mikä on voinu saada sen koiran puremaan... aina ollu tosi kiltti ja ystävällinen lapsille, leikki ja riehui lasten kaa jne.. mut nyt tyty vain käveli koiran ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
kultsi uros (1v) puri eilen tyttöä, 2,5v. kädestä.. tuli 2 haavaa, josta toinen on 1,5cm iso, syvä reikä, josta tuli paljon verta ja rasvakudosta..
En kerenny näkemään mitä tapahtui, mut tytön huudon ja koiran murinan perusteella luulin että on puolet kädestä irti.. Tyttö vain säikähti ja sen takii itki, ei itkeny edes lääkärissä ku täti paineli ja hoiti haavaa.. mä oon tosi ylpee tytöstä ku oli niin reipas..

Säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa, mut edessä on vaikea päätös jääkö koira vai annetaanko pois.... :( JOS jää niin mä saan pelätä koko loppu elämän että milloin tulee seuraava kerta? en pysty luottamaan koiraan enää samalla tavalla kuin ennen.. en tiiä yhtään mitä ajatella..

mä en vaan tajua mikä on voinu saada sen koiran puremaan... aina ollu tosi kiltti ja ystävällinen lapsille, leikki ja riehui lasten kaa jne.. mut nyt tyty vain käveli koiran ohi...

Mutta jos et nähnyt tapausta niin näitkö kuitenkin et tyttö tosiaan vain käveli ohi eikä kiusannut koiraa?

Hankala tilanne, mut ainakin siinä tapauksessa et tosiaan tyttö vain käveli ohi ja koira puraisi niin äkkiä koira pois. :hug:

Ei lapsen oo tarvinnut tehdä mitään. Koira on niin älykäs, että tajuaa voivansa tehdä juttuja, kun et ole näkemässä. Se on mielestään arvoasteikolla pikkulapsen yläpuolella ja ajatteli vöhän kouluttavansa sitä.

Eli varmaan jotenkin kannattaa tehdä selväksi se koiran asema perheessä verrattuna lapseen. En tiedä miten, en ole koiran kasvattaja.

Lopettakaa se! Etkö ole lehdistä lukenu viimeaikoina näitä koira tappoi lapsen juttuja.??!! Ja seurailkaa haavaa jos ei ole rokotuksia nii voi mitä vaan tulla haavaan!

Koira heti pois. Voithan yrittää antaa jollekin, joka ymmärtää ongelmakoiran päälle ja on valmis sellaisen ottamaan, mutta et voi itse koiraa enää pitää. Varsinkin jos koira puri noin vain tytön kävellessä ohi! Ymmärtäisin paremmin koiran reaktion jos tyttö olisi vaikka satuttanut koiraa. Uskon itse asiassa että tyttö varmasti onkin satuttanut koiraa -jos ei nyt niin aiemmin. Lapset eivät aina ymmärrä mikä voi sattua ja mikä ei.

tyttö osaa sen verran puhua että kertoi ite että vain käveli ja sit koira teki pipin.. en oo ikinä uskonu että meidän lapset sais ikinä ees pienen murinan aikaan.. sen verran kiltti koira on.. ja ei oo kipee, terve on.

kasvattaja oli sitä mieltä että on 2 vaihtoehtoa, joko koira pois tai sit pitää hommata yksityinen kouluttaja, joka yhdessä meidän kaa perehtyis tähän koiraan kunnolla jne...

tyttö osaa sen verran puhua että kertoi ite että vain käveli ja sit koira teki pipin.. en oo ikinä uskonu että meidän lapset sais ikinä ees pienen murinan aikaan.. sen verran kiltti koira on.. ja ei oo kipee, terve on.

kasvattaja oli sitä mieltä että on 2 vaihtoehtoa, joko koira pois tai sit pitää hommata yksityinen kouluttaja, joka yhdessä meidän kaa perehtyis tähän koiraan kunnolla jne...

Jos se ois mun koira, haluisin pitää sen silti. Antaa sataa paskoa.

Voithan sä myös myydä sen eteenpäin, nuori koira kun on (tai kysellä kasvattajalta ottaako takaisin). Mutta myynnissä sun pitää painottaa sitä, että on purrut lasta, joten ei lapsiperheeseen, esim. vanhemmalla pariskunnalla voisi pärjätä paremmin.
Luonnevikanen se taitaa olla, ei normaali koira pure lasta vaikka lapsi kiusaisikin, vaan ärisee ja saattaa näykkäistä, mutta ei pure noin kovaa!

kasvattajalla on etuosto-oikeus (tai joku vastaava) eli jos me annetaan se pois, kasvattaja tulee hakee sen..

tuntuu niin pahalta... oon aina halunnu koiran ja 3v. mietinnän ja tutkiskelun jälkeen, päädyttiin kultaisennoutajaan.. koska sehän on 1.suosikki lapsiperheeseen.. ja nyt koira ollu meillä 11kk ja tämmöstä sattuu...

kasvattajalla on etuosto-oikeus (tai joku vastaava) eli jos me annetaan se pois, kasvattaja tulee hakee sen..

tuntuu niin pahalta... oon aina halunnu koiran ja 3v. mietinnän ja tutkiskelun jälkeen, päädyttiin kultaisennoutajaan.. koska sehän on 1.suosikki lapsiperheeseen.. ja nyt koira ollu meillä 11kk ja tämmöstä sattuu...

Sanovat, ettei niiden luonteet oo niin hyviä, kuin ennen.

Meillä leikittiin vastaavan koiran kanssa aikansa, puri ja napsi ensimmäisen läpimenneen yrityksen jälkeen. Oli anopin koira ja pelkäsi ukkosta jolloin puri miestä se oli eka kerta ja se jatkui jatkui... ei ei ei. Viimenen puraisu oli kun anoppi sen meille väkisin lahjoitti kun otti ja puri naamaan. Kuinkaan ei käyty ja meillä ei sillon ollut lapsia, mutta sitten vasta mies uskoi että se on lopetettava! Vielä jälkeenpäin mies vatvoi asiaa ja sanoin että viimestään sillon se olisi lopetettu kun lapsi syntyi, en olisi ottanut sen kanssa yhtään riskiä, mulla oli siihen mennyt luottamus monilla tapahtumilla, jos olisi ollut oma koira se olisi ollut kerrasta poikki, mutta lopetappa anopin koira!!!

lasta ja koiraa ei koskaan saa jättää kahdestaan,ees omaan koiraan ei saa nii paljo luottaa! eikä lapseen! aina aikuisen valvonnassa. meillä kaks koiraa ja tyttö vajaa 2v enkä koskaa päästä niitä hetkekskää päineen.. koirahan koittaa jokaisen perheeseen kuuluvan kans selvittää että kuka on pomo,ja lapsen kans se kokeilee sitä sillo ku ne on päineen. sitte ku muksut vanhempia nii sitte vasta koiran kans kaksin! koira on laumaeläin ja haluaa tietää paikkansa!

Toi nyt on vähän niin ja näin mun mielestäni. Jokaisella koiraperheellä pitää olla tietyt rajat ja kertooko pieni lapsi jos olisi koiralle jotain tehnytkin?
Elikkä jos lapsi onkin tehnyt jotain koiralle, josta syystä koira on purrut, on mielestäni kohtuutonta lopettaa koira koska tietyt säännöt pitää päteä perheessä jossa on koira ja lapsi. Ei koirankaan ihan mitä tahansa kohtelua tarvitse sietää...
Paha tilanne.. Itse en kyllä koiraa lopettaisi vaan aluksi kenties yrittäisin etsiä uuden kodin...

Alkuperäinen kirjoittaja tok:
Voithan sä myös myydä sen eteenpäin, nuori koira kun on (tai kysellä kasvattajalta ottaako takaisin). Mutta myynnissä sun pitää painottaa sitä, että on purrut lasta, joten ei lapsiperheeseen, esim. vanhemmalla pariskunnalla voisi pärjätä paremmin.
Luonnevikanen se taitaa olla, ei normaali koira pure lasta vaikka lapsi kiusaisikin, vaan ärisee ja saattaa näykkäistä, mutta ei pure noin kovaa!

kasvattaja tuntee koiran koko suvun, ja ei oo ennen ikinä törmänny tommoseen tilanteeseen...

miehen kaa puhutaan että JOS jää ja JOS ei, kuitenki pitää päättää jo aika nopeesti, vaikka se tekeeki kipeetä..

Vaikea tilanne. Koirat ja pieni lapsi ei ole mikään hyvä yhdistelmä...vaikka koira olisi kuinka kiltii ja lapsi ei kiusaisi.
Meillä kävi vuosia sitten näin:
Meillä oli nuori, poika koira 8kk ja oma lapsemme oli tuolloin n5v. Koiramme oli hyvin dominoiva ja yritimme parhame mukan sitä kouluttaa, pyysimme jopa ammattilaiselta apua.
Eräänä päivänä koira ja poika leikkivät pallolla yhdessä. Emme myöskään nähneet mitä tapahtui, mutta koira oli takaapäin käynyt pojan kylkeen kiinni. Ei tullut verta eikä muuta kuin pieni jälki...Poika ei edes pelästynyt...minä raivostuin.
Tämä ei ollut ainut kerta kun koira näykki yms..erityisesti poikaa jopa minua. Noh, nuoret koirathan leikillään nmäykkii jne.
Mutta mielestäni TAKAAPÄIN päälle käyminen oli viimeinen tikki.
En myöskään pystynyt luotamaan koiraan ja näin hän lähti kahden AIKUISEN ihmisen koiraksi.
Ei tarvinnut kauaa miettiä. Sillä koko se 8kk oli ollut koiran kanssa yhtä helv....

Alkuperäinen kirjoittaja tok:

kasvattaja tuntee koiran koko suvun, ja ei oo ennen ikinä törmänny tommoseen tilanteeseen...

miehen kaa puhutaan että JOS jää ja JOS ei, kuitenki pitää päättää jo aika nopeesti, vaikka se tekeeki kipeetä..

Mites lapsi, pelkääkö se nyt koiraa? Sehän on varmaan aika vaikuttava seikka.

Yhteistyössä