mitä tekisitte mun tilanteessa?tätä ei jaksa enää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tähän

Vieras
meidän yhet tuttavat käy meillä lähes joka viikonloppu.tulevat mitään kyselemättä ja istuvat aina tuntitolkulla.mä en jaksa sitä enää!!oon alkanu inhoo vkonloppuja ku tiedän että ne samat ihmiset tulevat taas meille möllöttämään.mutta tilanne on sellanen et kovin pahasti/suoraan asiasta ei heille voi sanoa!miestä asia ei niin paljon haittaa kuin mua!!mutta minusta asialle ois pakko tehö jtn ku kotirauhaki menny!!en piä tätä paikkaa kohta enää kotina....

Miksi ei voisi sanoa suoraan? En mä tuossa mitään muutakan vaihtoehtoa näe. Paljon ikävämpi sotku siitä tuöee jos yrittää kautta rantain vihjailla tai teeskennellä että on menoja tai muuta lapsellista pelleilyä..
Suoraan, mutta asiallisesti ja ystävällisesti.

joko lähette pois jonnekin tai laitat tekstarin et ei voi tulla nyt viikonloppuna,tai päästät nyt sisälle ja puhutte asiasta,ja ehdotat että käytte myös niilläkin kylässä =)

Ilmoittavatko tulosta etukäteen vai tulevatko vaan oven taakse? Jos ilmoittavat etukäteen niin sanotte, että nyt on perheen koti-ilta ja mannään saunomaan jne. ei sovi. Jos tulevat oven taakse niin ette avaa ovea. Hyvin yksinkertaista. Järkevä keskustelu ihmisten kesken on kyllä kaikkein kypsintä eli sanotte "kavereille" suoraa asiasta! Ei kukaan tuollaisesta voi suuttua.

Kutsumattomat vieraat on rasittavia! Tee niin, et ootte just samalla oven avauksella lähdössä jonnekkin, kun ovat tulossa ja siinä sit sanot, et ootte just lähdössä. voi voi. Mitäs änkee teille kutsumatta. Voit kyllä suoraankin sanoa, et ei joka viikonloppu tulis.

Kertokaa tosiaan ovenraosta, että teillä oksennetaan ihan urakalla ja norokin taitaa vaania. Ja seuraavalla kerralla olette just lähdössä anoppilaan käymään, seuraavaksi kaupassa käymään.... Tosi huonotapaista toimintaa tuttaviltanne, mutta ymmärrän, jos ei oikein voi sanoa suoraankaan. Jos ne kuitenkin on sellaisia, joita haluaisi joskus tavata, niin suoraan sanominen voi katkoa välit kokonaan. Onko teillä sitten jotain, mikä kiehtoo heitä niin paljon? Vaikka joku peli tai auto tai joku? Vai istuuko he tosiaan vaan teidän sohvalla viikonlopusta toiseen?

Anteeksi äiti! Koitetaan käydä harvemmin...
No ei vaan oikeesti, jos sua ahdistaa noin pahasti niin koita sanoa siitä jotenkin. Esim että viikonloppu on teille omaa aikaa?

Soitappa niille muuten vaan nyt perjantaina ja kyselet kuulumisia ja sit sanot että teillä tosi paljon kaikkea menoa nyt viikonloppuna niin että ymmärtävät olla tulematta.Tee sama seuraavana perjantaina tai aiemmin ja keksit taas jotain,eiköhän ne pikkuhiljaa tajua vai voiko niin yksinkertaisia ihmisiä olla?Asutteko jossain maalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en halua käy niillä kylässä ku oon niin ärsyyntyny niihin!

Mutta miten ne tulee teille. Ilmoittavatko etukäteen, siloin voi aina sanoa, että EI SOVI! jos tulevat oven taakse niin ei ole pakko avata.

kauheeta, oikeesti hei kauheeta, onneksi me ollaan erakkoja, mites teidän lapset, onko teillä lapsia, eikö ne jo sano heille että mitä te täällä aina teette, miksette mene jo kotiin,

Seuraavaksi kun näet sanot vain suoraan ettei teille tulla joka viikonloppu.Että teillä on omaakin ohjelmaa ja perhe-elämää.Jos suuttuvat niin suuttuvat,on heidän murheensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eivät ikinä ilmota,tulla tupsahtavat vaan!olemme varmaan heidän ainoat kaverit.

Älkää avatko ovea! Tai huikkaat, että nyt on kiire jo sukulaismummon luo

No minusta on tökeröä olla avaamatta ovea jos selkeesti sisällä on joku. Mutta ihan hyvin voi avata oven ja sanoa vaikka, että on tosi väsynyt ja menee päiväunille nyt tjms. Tai, että juuri alettiin lämmittään saunaa ja menee koko perheen kanssa saunaan, eikä nyt oikein voi tulla ja ties mitä.

Mutta siis kyllä pitää sanoa, ettei nyt sovi. Eihän nuo toiset voi osata lukea rivienvälistä, varsinkin jos ei mitään siihen edes viitata....

Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Soitappa niille muuten vaan nyt perjantaina ja kyselet kuulumisia ja sit sanot että teillä tosi paljon kaikkea menoa nyt viikonloppuna niin että ymmärtävät olla tulematta.Tee sama seuraavana perjantaina tai aiemmin ja keksit taas jotain,eiköhän ne pikkuhiljaa tajua vai voiko niin yksinkertaisia ihmisiä olla?Asutteko jossain maalla?

Taa on minusta hyva idea!

Toivottavasti toimii!

Alkuperäinen kirjoittaja koiramäkeläinen:
Kutsumattomat vieraat on rasittavia! Tee niin, et ootte just samalla oven avauksella lähdössä jonnekkin, kun ovat tulossa ja siinä sit sanot, et ootte just lähdössä. voi voi. Mitäs änkee teille kutsumatta. Voit kyllä suoraankin sanoa, et ei joka viikonloppu tulis.

Muillakkin kutsumattomia vieraita. :o Mä en tollasia ymmärrä. Varmaan niillä on jotain ongelmia kotona ku eivät siellä viihdy. :headwall: :headwall:

Uusimmat

Yhteistyössä