Mitä tekisitte? (Lapsen päivähoidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Yh oon ja tyttö nyt 1v1kk. Mulla olis ollu suunnitelmissa hakea nyt opiskelemaan syksyllä, koulutus kestäis 3vuotta.
Haluaisin kamalasti, mutta nytku tää asia tulee päivä päivältä lähemmäksi, en millään haluaisi laittaa tyttöä vielä päiväkotiin.
Rahallisesti pärjään hyvin kotona, joten vuosi sinne tai tänne...?
Pelkään vaan että tää mun opiskelun into menee ohijos en nyt sitä oikeasti tee, mut toisaalta, tyttö ei oo koskaan enää näin pieni...

Mitä tekisitte?
Lähtisittekö kouluun ja veisitte lapsen päiväkotiin vai oottaisitteko vuoden, koska kuitenkaan mitään pakollista syytä (esim. raha) ei ole...

todennäköisesti sua epäilyttää vielä vuodenkin päästä ainakin vähän. Mutta mä suosittelen jäädä vielä kotiin jos se on sellainen vaihtoehto että suakin miellyttää. :) Lapsi on vielä niin kovin pieni, vuoden päästä on jo paljon enempi valmiuksia sinne hoitoon. mutta jokainen toki tyylillään.

Jää kotiin vielä vuodeksi. Jos opiskeluinyosi on niin häilyvää, että vuosi sen vie et kolmea vuotta edes jaksaisi opiskella ja silloin onkin parempi mennä töihin vaan takaisin.

mie vein pojan tasan 1v hoitoon ja lähdin opiskelemaan. hyvin on menny, mutta jos voit kotona olla niin oo ihmeessä. Meille toinen tulossa syksyllä ja aion olla pidempään kotona, koska jos jää viimeseks niin saa sitten siitä nauttia pidempään :D

Todellakin jäisin kotiin enkä olis edes miettinyt tuota vaihtoehtoa. Jos pelkäät että opintointo menee ohi, niin eipä se sitten niin haluttua ollutkaan jos menee. Eli se on sen ajan murhe. Nyt on pieni lapsesi nro 1. :flower:

Odota, odota.. Lapsesi on vain kerran pieni. Ajattele, et sinun pitää kylmänä, tuulisena marraskuun aamuna herätä klo 6 ja raahata uninen muksu päivähoitoon... Tee mielikuvaharjoituksia! ;)
Jos on OIKEESTI halua opiskella tiettyä alaa, ei se into siitä laannu.
Voithan opiskella jotain vastaavaa esim. avoimessa yliopsitossa jo "etukäteen" tai ostaa jonkun alan kirjan/verkkokurssia käydä tmv.

Mä jäisin vielä vuodeks kotiin :) Lapsi tosiaan on pieni vaa kerran... 2,5v on jo paljon isompi ku 1,5v lapsi, paljon kypsempi päiväkotiympäristöön. Mullakin opiskelukärpänen purrut (ja olen pienen lapsen yh :D) mutta olen onneks saanu mahdollisuuden opiskella pikkasen kotoota, jottei ihan toimettomana tarvii olla... En usko, että tää menee ohi vaikka olenkin nyt vielä hetken kotona.

Mä jäisin vielä vuodeks kotiin :) Lapsi tosiaan on pieni vaa kerran... 2,5v on jo paljon isompi ku 1,5v lapsi, paljon kypsempi päiväkotiympäristöön. Mullakin opiskelukärpänen purrut (ja olen pienen lapsen yh :D) mutta olen onneks saanu mahdollisuuden opiskella pikkasen kotoota, jottei ihan toimettomana tarvii olla... En usko, että tää menee ohi vaikka olenkin nyt vielä hetken kotona.

Kiitos mielipiteistä.
pitää miettiä asiaa vielä..

eniten ärsyttää jo valmiiksi mun ystävät, tiedän kun kerron heille tästä niin eivät ymmärrä asiaa ollenkaan. kaikki kun laittaneet lapsensa 9-12kk ikäisenä hoitoon.
perhe onneksi ymmärtää..

Yhteistyössä