mitä tekisitte, koululaisten riidoista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
tyttäreni on 6. luokalla ja hänellä tyttövoittoinen luokka. Yksi tyttö, samalta luokalta lähettänyt viestejä oman tyttäreni kaverin kännykkän. Tyttäreni kaveri suree ja kertoo siitä minun tyttärelleni. Mitä tekisitte vastaavastta tilanteessa? Ottaisitteko yhteyttä opettajaan, viestit kuitenkin lähetetty kouluajan ulkopuolella. Ko. viestien lähettäjän vanhemmat sellaisia että heihin yhteyttä ei kannata ottaa.

Minä olen usein kuullut vastaavissa tapauksissa "vanhemmat sellaisia ettei yhteyttä kannata ottaa " ja yhtä usein ne on vääriä väitteitä. Tietysti terve varovaisuus on hyväksi. Mitä jos kannustat tyttöjä kutsumaan kaverin kylään ja selvittämään asian.

Asia on helppo selvittää, kun on vciestit todisteena. Koko tyttöporukka kokoon ja vanhemmat ja homma selväksi kerralla.

Opettajalle voi asiasta mainita, kun kerran ovat samalla luokalla, mutta kyllä kouluajan ulkopuoliset tapahtumat pitää kodin hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Minä olen usein kuullut vastaavissa tapauksissa "vanhemmat sellaisia ettei yhteyttä kannata ottaa " ja yhtä usein ne on vääriä väitteitä. Tietysti terve varovaisuus on hyväksi. Mitä jos kannustat tyttöjä kutsumaan kaverin kylään ja selvittämään asian.

Ko tytön äiti ihan suoraan haukkunut usean luokkalaisen tytön äidin, että kun meidän xxxxx kiusataan. Tytöt eivät olleet silloin kun minut haukkui häntä kiusanneet, olivat synttäreillä ja ko. tyttö ei halunnut tulla mukaan johonkin leikkiin tms. ja siitä äiti oli ymmärtänyt että häntä ei oltu haluttu mukaan. Mukana oli ollut aikuinen joka kertoi että asia oli juuri niin. Mutta silti esim. minut haukuttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asia on helppo selvittää, kun on vciestit todisteena. Koko tyttöporukka kokoon ja vanhemmat ja homma selväksi kerralla.

Opettajalle voi asiasta mainita, kun kerran ovat samalla luokalla, mutta kyllä kouluajan ulkopuoliset tapahtumat pitää kodin hoitaa.

Onneksi tässä minun tyttäreni vain kaverin huolien kuuntelijana, minä en uskaltaisi ko äidille soitaa tai mennä käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
tyttäreni on 6. luokalla ja hänellä tyttövoittoinen luokka. Yksi tyttö, samalta luokalta lähettänyt viestejä oman tyttäreni kaverin kännykkän. Tyttäreni kaveri suree ja kertoo siitä minun tyttärelleni. Mitä tekisitte vastaavastta tilanteessa? Ottaisitteko yhteyttä opettajaan, viestit kuitenkin lähetetty kouluajan ulkopuolella. Ko. viestien lähettäjän vanhemmat sellaisia että heihin yhteyttä ei kannata ottaa.

kehoittaisin tyttären kaveria kääntymään vanhempiensa puoleen, en missään nimessä sekaantuisi itse.
onko ne jotain haukkumaviestejä?sanoit vain että viestejä.
meidän tytön kännykkään tulee kavereilta todella hurjia viestejä, ollaan niistä likan kanssa keskusteltu ja puhuttu ettämiksi k.o. kaveri semmoisia lähettää ja miten typerää se on.Mutta tuon toisen tytön vanhempiin ei olla oltu yhteydessä.
Ja pidetään huoli ettei likka itse osallistu moiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onneksi tässä minun tyttäreni vain kaverin huolien kuuntelijana, minä en uskaltaisi ko äidille soitaa tai mennä käymään.

No lyökää voimat yhteen sen kaverin porukoitten kanssa. Ihan syvältä, että joku LAPSI saa tehdä mitä tahansa terroria eikä kukaan AIKUINEN siihen puutu. Olkaa te niitä aikuisia.

Eikä haukku haavaa tee. Jos joku äiti on ikävä ihminen ja käyttäytyy huonosti, anna sen tehdä niin. Toisesta korvast sisään ja toisesta ulos.

Teillä on todisteet asiasta (ne viestit). Voiko selkeämpää tilannetta olla+ Nyt vaan härkää saarvista ja toimimaan. Muutaman vuoden päästä tuo ko. tekstarityttö voi jo tehdä oikeasti tosi isoa hallaa jollekin typeryydellään.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Ko tytön äiti ihan suoraan haukkunut usean luokkalaisen tytön äidin, että kun meidän xxxxx kiusataan. Tytöt eivät olleet silloin kun minut haukkui häntä kiusanneet, olivat synttäreillä ja ko. tyttö ei halunnut tulla mukaan johonkin leikkiin tms. ja siitä äiti oli ymmärtänyt että häntä ei oltu haluttu mukaan. Mukana oli ollut aikuinen joka kertoi että asia oli juuri niin. Mutta silti esim. minut haukuttiin.

Ok, tuo kyllä taitaa kuullostaa lyhyeltä tieltä sitten lähteä tämän äidin kanssa setvimään. Mutta täällä tulikin jo ehdotus että isompi porukka äiteineen koolle. Pakkohan tuon on naisen on jotain kuitenkin tehdä asioiden eteen , jos tytär häiritsee vielä tämänkin jälkeen. Tärkeää on myös selvittää etteivät nämä muut tytöt myöskään pistä pahaa kiertämään.
Olen ollut kuopuksen kanssa (poika) samantyyppisessä tilanteessa jossa porukassa oli yksi kaveri jolla oli ilmeisesti suurempia ongelmia kasvussa ja kehityksessä ja juuri tuollaista kiusaushommaa oli paljon. Jossain vaiheessa kiusaajaakin kiusattiin. Ikinä ei oikein tämän "hankalan" pojan äidin kanssa saatu asiaa selvitettyä koska moneen ongelmaan törmänneenä hän oli niin tiukalla puolustuslinjalla että juttu katkesi. Asiaa setvittiin koulullakin. Kaikki päättyi lopulta niin että tämä kovan onnen lapsi , kiusaaja , lähti toiseen kouluun. Ilmeni ettei hän olisi kuulunutkaan ihan normaaliluokkaan, siksi nuo vastoinkäymiset. Äiti ei tätä kai halunnut myöntää, siksi raju puolustuskanta.

Eilen juteltiin tämän oman tyttäreni kaverin äidin kanssa. Viestin lähettelijä perheen esikoinen, 4 nuorempaa sisarusta ja perheyritys. Ehkä tyttö hakee huomiota tms.

Eilen juteltiin tämän oman tyttäreni kaverin äidin kanssa. Viestin lähettelijä perheen esikoinen, 4 nuorempaa sisarusta ja perheyritys. Ehkä tyttö hakee huomiota tms.

Ihan sama, mutta noin ei tehdä. Piste. Ja jos noin tekee eikä kukaan puutu, saa lapsi sellaisen kuvan, että mitä vaan saa tehdä.

Tehkää tästä tosi iso asia, niiin tyttö saa huomionsa (jos sitä hakee) ja samalla tajuaa, että kiusaaminen ja valehtelu ei kannata. Ja vanhemmat tajuavat, mitä lapsensa puuhailee.