Mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Budjetoija yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Budjetoija yh

Vieras
Arvovalintana asun pienten lasteni kanssa vanhassa puutalossa maalla. Asumiskulut ovat parisataa kuussa, koska remppalainoja tms.ei ole. Tyydymme vähään ja yksinkertaiseen. Nautimme luonnosta ja rauhasta.

Autokulut ovat maalla tietenkin kovat, mutta paljon halvemmalla emme voisi asua. Töitä on myös paljon (liikaa, loputtomasti) talossa ja pihassa, mutta se on harrastusta samalla.

Mihinkään ylimääräiseen emme enkä uskalla laittaa, vaikka minulla on remontteja ym.ja pahan päivän varalle säästössä varoja. Kotihoidontuki on kuitenkin loppumassa, eikä työnäkymiä ole, vaikka olen akateemisesti koulutettu. Olen ollut kauan kotona, enkä mikään löytö työmarkkinoille lasten kanssa totaaliyh:na.

Uskaltaisinko olla vielä kotona lasten kanssa vai yrittäisinkö työllistyä alalla kuin alalla? Eläisimmekö rempparahastolla syöden säästöjä uskoen, että joskus vielä työllistyn? Muuttaisimmeko työn perässä johonkin? Talo kyllä on sellainen, että tuskin menisi kaupaksi, vanha ja remonttien tarpeessa.

Itse en, totaali-yh:na, pärjäisi muualla kuin kaupungissa. Täällä on tarjolla esim. toimintaa koululaisten kesälomiksi, koska en voi viettää yhtä pitkää lomaa kuin he. Enkä tarvitse autoa. Luontoon ei ole pitkä matka. Töitä löytyy itselle ja lapsillekin hyvät koulut sekä harrastuksia.

En osaa tilanteeseesi sanoa muuta kuin mieti muutama vuosi eteenpäin. Millaiset tarpeet perheellänne kenties 5-10 vuoden kuluttua? Mikä asuinmuoto tukee sitä toivetta parhaiten? Mukavaa keväänodotusta! :)

p.s. Yksinhuoltajuuteni ei ole vaikuttanut työnsaantiini. Kerran yhdessä työhaastattelussa haastattelija oli todella tökerö asian suhteen, mutta muuten on mennyt hyvin. Vakkaripaikka tällä hetkellä, ollut jo viimeiset 2 vuotta.

Mä muuttaisin työn perässä NYT. Jos lapset ovat vielä niin pieniä, että koulukaveripiirin menetys ei hirveästi kaivele tms. niin etsisin sopivan paikan lähempää kaupunkia. Et työllisty yhtään sen helpommin ensi vuonna kuin nyt. Turha jäädä säästöjä kuluttamaan. Muutat vaikka vuokralle ja vuokraat sen entisen eteenpäin kunnes saat myytyä.

Yhteistyössä