Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pojalla, 9, synttärit ja välit hänen kummeihinsa on meillä hiljattain menneet totaalisesti poikki. Hyvästä syystä.
Nämä kummit ovat pojalle olleet tärkeitä ja ovat aina aiemmilla synttäreillä käyneet ja muistaneet.
Nyt kuitenkin tuntuu täydeltä mahdottomuudelta kutsua heitä...mitä siitä tulisi? Luultavasti pelkkää tappelua koko synttärit ja sitä en totisesti halua.
Ehdotin pojalle sitten erästä toista perhettä, joka on hänelle myös tärkeä, että jos kutsumme nyt ne ja pojalle sopi...kysyi, miks ei kummit tule, sanoin etteivät nyt pääse tulemaan ja se oli pojalle ok. :ashamed:
Säälittää pojan puolesta, mut ei kamalasti vaihtoehtoja...
Mitä itse tekisit?:/

Niin no poika tuosta kärsii eniten.
Pystytkö muuten järjestään,että kummit ja poikanne näkisivät toisiaan?
Itteeni mietityttää,kun en saa kutstua kummipojan synttäreille,että minä versiona kummipojalle äiti kertoo asian.Kortilla yms muistan.

vähän hankalaa sanoa kun ei tiedä mistä syystä välit pikki, mutta jos kummit välittää pojasta, ja hän heistä tuntuu kyllä vähän hölmöltä että he eivät saisi tulla. ovat kuitenkin pojan kummit. ette voi yrittää olla riitelemättä yhden päivän??

Miksi pojan pitää kärsiä aikuisten riidoista? Teette välirauhan synttäreiden ajaksi, oli riidan syy mikä tahansa. Tapelkaa sitten keskenänne, kun poika ei ole näkemässä, jos se riitely nyt niin mukavaa ja tarpeellista on.

Aika harva varmaan kehtaisi toisen kodissa alkaa riitelemään, kun on muutakin väkeä paikalla. Jos siis itse pystyisi olemaan ihmisiksi vaikka ottaisikin päähän.
Tosin on niitäkin, joilla ei ole mitään häpyä, mieheni äiti esimerkiksi katsoo oikeudekseen ihan missä vaan missä seurassa vaan alkaa haukkumaan, huutamaan ja nimittelemään jotakuta. Sellaista en kutsuisi.

Tuskin poikaa tarvitsee yksien synttäreiden takia surkutella, mutta tulevaisuudessa jos välit kummiin pysyvät huonoina, onhan se sääli. Mutta toisaalta, minkäs teet :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pojan pitää kärsiä aikuisten riidoista? Teette välirauhan synttäreiden ajaksi, oli riidan syy mikä tahansa. Tapelkaa sitten keskenänne, kun poika ei ole näkemässä, jos se riitely nyt niin mukavaa ja tarpeellista on.

veit sanat suustani

Välit ovat ihan sillä tavalla poikki, että tuskin enää koskaan tulemme olemaan tekemisissä, eikä tämä ole mitään lapsellisuutta, vaan ihan raakaa pettämistä.
Eikä liity tähän kummiuteen.
Pojalle en puhu näistä ongelmista, se on selvä.
Jos kutsuisin heidät, en tiedä tulisivatko ja jos tulisivat, se olisi yhtä painajaista, olen siitä aivan varma. Tuskin tulisi pojalle kovin kivat synttärit.
Tympeää tällainen, mutta aina ei kaikki mene niinku haluais...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika harva varmaan kehtaisi toisen kodissa alkaa riitelemään, kun on muutakin väkeä paikalla. Jos siis itse pystyisi olemaan ihmisiksi vaikka ottaisikin päähän.
Tosin on niitäkin, joilla ei ole mitään häpyä, mieheni äiti esimerkiksi katsoo oikeudekseen ihan missä vaan missä seurassa vaan alkaa haukkumaan, huutamaan ja nimittelemään jotakuta. Sellaista en kutsuisi.

Tuskin poikaa tarvitsee yksien synttäreiden takia surkutella, mutta tulevaisuudessa jos välit kummiin pysyvät huonoina, onhan se sääli. Mutta toisaalta, minkäs teet :/

Siis tämä nainen on nimenomaan sellainen, että sieltä varmaan tulisi tuutin täydeltä heti kun sisälle pääsisi...en itsekään jaksaisi sitä, saati haluaisi sitä pojalleni...

Yhteistyössä